karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 مرداد 1400

به روز رسانی

22 اسفند 1401

امروزه افراد برای بالا بردن سطح کیفی زندگی خود، رسیدن به درآمد بالاتر و یا استفاده از امکانات تحصیلی بهتر اقدام به مهاجرت به کشورهای پیشرفته‌تر می‌کنند. چه در عهد نخستین و چه در دنیای امروز، مهاجرت کاری دشوار و پیچیده بوده و هست. قبل از مهاجرت باید مسائل بسیاری در نظر گرفته شوند، از جمله مسائل مالی که اهمیت زیادی در پروسۀ مهاجرت دارد. خوشبختانه، به‌لطف وسایل حمل و نقل پیشرفته‌ای چون هواپیماهای قاره‌پیما، قطارهای سریع‌السیر و وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای راحت‌تر و ایمن‌تر، مهاجرت سختی‌های فیزیکی گذشته را ندارد. همچنین، به‌لطف وجود اینترنت پرسرعت و رسانه‌های ارتباطی مجازی که امکان گفتگوی شنیداری و دیداری را فراهم می‌کنند، دلتنگی‌های دوری از والدین، دوستان و اقوام کمتر شده است.

مهاجرت

مهاجرت انواع گوناگونی دارد، مانند مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت سرمایه‌گذاری و... در این‌جا در مورد دو نوع مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی صحبت خواهیم کرد.

در حال حاضر مهاجرت به کانادا ، استرالیا،آلمان، هلند، فنلاند، ترکیه، نروژ، دانمارک و اتریش جزء بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی ایرانیان به‌شمار می‌روند. همچنین، کشورهای کانادا و استرالیا، به دلیل کمبود نیروی کار انسانی و داشتن یک جمعیت پیر، قوانین ساده‌تری برای پذیرش تحصیلی و گرفتن جاب آفر و همچنین صدور ویزا دارند. 

مهاجرت کاری

برای مهاجرت کاری به یک کشور، معیارهای بسیاری باید در نظر گرفته شوند: نرخ بیکاری، حقوق و درآمد نیروی کار در آن کشور، فرآیند استخدام، سیستم مالیاتی، پروسۀ گرفتن ویزای کاری، درصد ثبات و رفاه اقتصادی کشور موردنظر، شرایط آب و هوایی کشور مقصد و منطقه‌ای که قصد کار کردن در آن را داریم، میزان تناسب درآمد با هزینه‌های زندگی در کشور مزبور و ... . همچنین بهتر است بازار کار کشوری که قصد مهاجرت کاری به آنجا را داریم، بشناسیم و با پرتقاضاترین مشاغل در آن کشور آشنا باشیم.

اگر قصد مهاجرت کاری به یک کشور پیشرفته مانند کانادا یا استرالیا را دارید، باید قبل از مهاجرت کاری، خود را برای گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی (یا فرانسه) آماده کنید و یک نمرۀ قابل‌قبول از یکی از آزمون‌های زبان بین‌المللی بگیرید. داشتن نمرات بالا از آزمون‌های زبان بین‌المللی مانند IELTS، شانس شما را برای مهاجرت کاری به این کشورها افزایش می‌دهد.

کشورهای پیشرفته، به دنبال نیروی کار متخصص و باتجربه هستند تا در چرخۀ اقتصادی آنها، اثربخشی داشته باشند. به همین دلیل، داشتن یک رزومۀ کاری درخشان، امکان گرفتن ویزای کاری برای بسیاری از کشورها را افزایش می‌دهد.

برای مهاجرت کاری، مدرک تحصیلی نیز اهمیت دارد. روشن است که هرچه مدرک تحصیلی فرد بالاتر باشد، سطح دانش تخصصی او نیز بالاتر خواهد بود. مهاجرت کاری به بسیاری از کشورها، مستلزم داشتن یک رزومۀ تحصیلی مرتبط با شغل و قوی است. برای مثال، سطح تحصیلات یک فرد، در پیدا کردن شغل در کشور آلمان اهمیت زیادی ایفا می‌کند.

مهاجرت کاری به کشورهای مختلف، مستلزم آشنایی فرد متقاضی مهاجرت با سیستم پذیرش و صدور ویزای آن کشور است. به‌عنوان نمونه، برخی از کشورها مانند کانادا و استرالیا از سیستم امتیازدهی برای پذیرش متقاضیان مهاجرت کاری به این کشورها استفاده می‌کنند. سیستم اکسپرس اینتری کشور کانادا، یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سیستم‌های مهاجرت با استفاده از امتیاز به‌شمار می‌رود. در چنین سیستم‌هایی، متقاضیان مهاجرت کاری براساس معیار‌های چون سن، میزان تحصیلات، سابقه کاری و دانش زبانی ارزیابی می‌شوند.

مهاجرت

در ارتباط با مهاجرت کاری، یک نکتۀ مهم، مرتبط بودن تحصیلات دانشگاهی با سوابق کاری است. فرد متقاضی مهاجرت کاری باید ثابت کند که از دانش تخصصی لازم برای شغلی که می‌خواهد در آن کشور داشته باشد، برخوردار است. 

یک نکتۀ مهم دیگر در زمینۀ مهاجرت کاری این است که داشتن جاب آفر، نقش مهمی در پذیرش و صدور ویزای کاری بسیاری از کشورها ایفا می‌کند. همچنین، در برخی موارد لازم است فرد متقاضی مهاجرت کاری ثابت کند که از عهدۀ هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش در زمان اقامت در آن کشور برمی‌آید. برای این منظور باید نامه‌ای مالی ارائه دهد که در آن ثابت شده وی از تمکن مالی لازم جهت مهاجرت کاری به کشور موردنظر برخوردار است. معمولاً نامۀ تمکن مالی، حاوی مبالغ موجود در حساب‌های پس‌انداز و جاری فرد و همچنین، میزان دارایی‌های منقول و غیرمنقول او هستند.

مهاجرت کاری اگر به‌درستی و از روی اصول و قواعد مربوط به خودش انجام شود، می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای فرد بوده و در ارتقاء و بهبود رزومۀ شغلی بسیار مؤٍثر باشد. مهاجرت کاری به کشورهایی با سطح کیفی بالاتر و بازار گسترده‌تر، باعث می‌شود که از دانش و تخصص خود، درآمد بالاتری کسب کنید و در عین حال از امکانات رفاهی آن کشور، مانند بیمه و خدمات مختلف اجتماعی بهره‌مند شوید.

مهاجرت تحصیلی

گران بودن و بالا بودن هزینه‌های زندگی، مشکل در برقراری ارتباط با دیگر دانشجویان، دلتنگی و دوری از خانواده برای یک مدت طولانی، تفاوت‌های فرهنگی و بسیاری موارد دیگر، از جمله معایب مهاجرت تحصیلی هستند اما وقتی پای تحصیل در یک کشور دیگر با سیستم آموزشی به‌روزتر و سطح کیفی زندگی بالاتر به میان می‌آید، می‌توان راهکاری برای همۀ این معایب پیدا کرد و یک مهاجرت تحصیلی لذت‌بخش و سودمند را تجربه کرد.

مهاجرت

برای مهاجرت تحصیلی، دو رکن اصلی وجود دارد: اول گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه‌های کشوری که می‌خواهیم مهاجرت تحصیلی به آن‌جا را تجربه کنیم و دوم، اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی کشور مربوطه.

پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی

برخی پیش‌شرط‌ها، برای طی موفقیت‌آمیز هر دوی این پروسه‌ها، یعنی گرفتن پذیرش از دانشگاه و گرفتن ویزای تحصیلی، مشترک هستند. به‌عنوان مثال، تسلط قابل‌قبول به زبان آن کشور، یک پیش‌شرط لازم در هر دو پروسه است.

داشتن یک Study Plan قوی، برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد. همچنین، هرچه سطح دانشگاه قبلی و معدل مدرک قبلی شما بالاتر باشد، پذیرش از دانشگاه‌های بین‌المللی برتر آسان‌تر و محتمل‌تر خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی

در پروسۀ صدور ویزا، طول دورۀ تحصیلی معمولاً مشخص‌کنندۀ نوع ویزای تحصیلی و طول‌مدت آن است. به‌عنوان‌مثال برای بیشتر کشورهای حوزۀ شنگن، فرد متقاضی مهاجرت تحصیلی نیازی به گرفتن ویزای تحصیلی برای دوره‌هایی که کمتر از نود روز هستند، ندارد و داشتن یک ویزای توریستی کفایت می‌کند. برای اقامت‌های بیشتر از 6 ماه، نوع ویزا و پیش‌نیازهای آن، برای هر کشور متفاوت است.

پروسۀ صدور ویزا در کشورهای مختلف، متفاوت است و مدت زمان لازم برای بررسی درخواست صدور ویزای تحصیلی، از یک کشور به کشور دیگر فرق می‌کند. در برخی از کشورها، تمدید ویزای تحصیلی کار دشواری نیست و در برخی از کشورها، ممکن است حتی لازم باشد برای تمدید یا تجدید ویزای تحصیلی خود، از کشور موردنظر خارج شوید.

معمولاً برای درخواست صدور ویزای تحصیلی لازم است نامۀ پذیرش از دانشگاه و نامۀ اثبات تمکن مالی خود را ارائه دهید. نامۀ اثبات تمکن مالی برای این است که شما نشان دهید قدرت پرداخت هزینه‌های دانشگاه و زندگی را در کل دورۀ مهاجرت تحصیلی به کشور مزبور دارید و نیازی به حمایت‌های مالی کشور موردنظر نیست.

جمع‌بندی

در مجموع، مهاجرت چه مهاجرت تحصیلی باشد و چه مهاجرت کاری، نیازمند اقداماتی است که باید از قبل انجام شود. همان‌طور که گفته شد، اثبات تمکن مالی یکی از این موارد است. نامۀ بانک باید نشان‌دهندۀ موجودی حساب‌های فرد دست‌کم ظرف شش ماه گذشته قبل از اقدام برای مهاجرت باشد.

همچنین، به‌خاطر داشته باشیم برای هر دو نوع مهاجرت، لازم است مدارک تحصیلی یا اسناد مالی و ملکی و همچنین هر مدرک دیگری که در فرآیند صدور ویزا اثر مثبت دارد، به زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد ترجمه شده و برابر با اصل شوند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و کارناوال هیچ مسئولیتی در رابطه با آن را نمی‌پذیرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.