karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 اردیبهشت 1402

به روز رسانی

10 اردیبهشت 1403

منظور از تابعیت مضاعف ترکیه این است که افراد علاوه بر داشتن تابعیت ترکیه، تابعیت کشور دیگری را نیز داشته باشند. خیلی از کشورها قانون تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسند. این در حالی است که ترکیه این قانون را به طور کامل به رسمیت می شناسد و افراد دو تابعیتی را به کشور خود راه می دهد. از این طریق، افراد می توانند اقامت ترکیه را به دست آورده و با دریافت تابعیت یک کشور دیگر، یک فرد دو تابعیتی در نظر گرفته شوند.

تابعیت دوگانه ترکیه چیست؟

 به عبارت دیگر، می توان این گونه گفت که تابعیت دوگانه در واقع به این معنی است که فردی شهروندی و تابعیت ترکیه و یک کشور دیگر را به طور همزمان دارد و پاسپورت هر دو کشور برای او صادر شده است. در این شرایط، این فرد می تواند از مزایای تابعیت در هر دو کشور بهره مند شود. با این حال، کشور ما قانون تابعیت دوگانه را نپذیرفته است؛ اما این قانون در کشور ترکیه پذیرفته شده است و شما می توانید با دریافت تابعیت و اقامت ترکیه و سپس تابعیت یک کشور دیگر، از مزایای ترکیه و کشور مورد نظر خود بهره مند شوید.

روش های دریافت تابعیت مضاعف ترکیه

شما برای دریافت تابعیت مضاعف، باید اقامت ترکیه را دریافت کنید تا بتوانید تابعیت این کشور را نیز بگیرید. روش های مختلفی برای دریافت اقامت ترکیه وجود دارد که شما می توانید در صورت داشتن شرایط لازم، از این روش ها استفاده کنید. در این قسمت رایج ترین روش های دریافت تابعیت مضاعف ترکیه را نام می بریم.

دریافت اقامت ترکیه با تولد

به طور کلی، برای دریافت اقامت در هر کشوری با تولد، دو اصل رعایت می شوند که شامل اصول «خاک و خون» هستند. منظور از خاک، این است که اگر شخصی با والدین غیر ترکی در این کشور متولد شود، خیلی راحت اقامت این کشور را به دست می آورد. این در حالی است که اصل خون به معنای این است که حتماً باید یکی از والدین نوزاد، ترک باشند. با این حال، ترکیه از اصل خون پیروی می کند.

این بدان معنی است که نوزاد تازه متولد شده بعد از تولد، تابعیت ترکیه را به دست نخواهد آورد. با این حال، والدین نوزاد می توانند تا حداکثر ۳۰ روز تا تولد نوزاد، مدارک لازم را به اداره مهاجرت ترکیه ارائه دهند تا مشخص شود که آیا اقامت ترکیه برای نوزاد صادر می شود یا خیر. به احتمال زیاد نوزاد می تواند اقامت این کشور را به دست بیاورد. با این حال، برای دریافت تابعیت این کشور باید بعد از ۱۸ سالگی، خودش درخواست بدهد.

دریافت تابعیت دوگانه با ازدواج در ترکیه

در صورتی که شما با شخصی ازدواج کنید که شهروند ترکیه محسوب شود، امکان دریافت اقامت ترکیه را نیز خواهید داشت. همچنین بعد از این که چند سال از ازدواج شما گذشت، با ارائه مدارک خود به اداره مهاجرت ترکیه، می توانید تابعیت این کشور را نیز دریافت کنید و به راحتی تا پایان عمر خود در این کشور زندگی کنید.

اخذ تابعیت مضاعف ترکیه با سرمایه گذاری

اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، می توانید با ارائه تمکن مالی و سایر مدارک مورد نیاز، تابعیت ترکیه را به دست بیاورید. البته برای دریافت تابعیت، شما باید حتماً در بازه زمانی ۶ سال اخیر، حداقل ۴ سال را در خاک ترکیه اقامت داشته باشید و سایر شرایط دریافت اقامت را رعایت کرده باشید.

آیا با تحصیل در ترکیه می توان تابعیت مضاعف دریافت کرد؟

یکی از مهمترین سوالاتی که خیلی از علاقه مندان به تحصیل در ترکیه می پرسند، این است که آیا با تحصیل در دانشگاه های این کشور می توان به عنوان شهروند ترکیه به شمار آورده شد؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که اگر شما بعد از تحصیل در ترکیه و یا فارغ التحصیلی همچنان در این کشور ماندگار شدید و به کاری مشغول شدید، می توانید تابعیت این کشور را نیز به دست بیاورید.

از آنجا که ترکیه دانشگاه های بسیار خوب زیادی دارد، خیلی از افراد برای تحصیل در ترکیه اقدام می کنند و بعد از فارغ التحصیلی، سعی در دریافت اقامت این کشور دارند. شما می توانید بعد از این که در ترکیه فارغ التحصیل شدید، برای پیدا کردن کار اقدام کنید و پس از این که یک بازه زمانی مشخص از اقامت شما در ترکیه گذشت و سایر شرایط لازم برای دریافت اقامت این کشور را داشتید، اقامت ترکیه برای شما صادر می شود و سپس می توانید برای دریافت پاسپورت و تابعیت نیز اقدام کنید.

دریافت تابعیت مضاعف چه مزایایی دارد؟

اگر شما هم تابعیت دوگانه ترکیه را داشته باشید، می توانید از مزایای زیادی بهره مند شوید. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت زیاد این روش، این است که شما می توانید به صورت همزمان از مزایا و حقوق شهروندی ترکیه و کشور دوم بهره مند شوید. در این قسمت به صورت مختصر برخی از مهمترین مزایای اخذ تابعیت مضاعف ترکیه را نام می بریم.

  • امکان استفاده از امکانات و خدمات آموزشی 
  • امکان کار کردن در هر دو کشور 
  • امکان دریافت پاسپورت ترکیه 
  • امکان استفاده از قوانین مالکیت در ترکیه 
  • کسب اطلاعات بسیار زیاد درباره فرهنگ و تاریخ ترکیه 
  • امکان یادگیری زبان ترکی و ارتباط با مردم مهمان نواز این کشور 

شرایط مهاجرت به ترکیه با دریافت تابعیت دوگانه

شما می توانید با رعایت برخی شرایط خاص، شرایط مهاجرت به ترکیه را به دست آورده و سپس برای اخذ تابعیت دوگانه این کشور نیز اقدام کنید. البته ممکن است در طول زمان، شرایط مهاجرت به ترکیه و دریافت تابعیت دوگانه این کشور دچار تغییر شود. به همین دلیل بهتر است با کارشناسان ما در موسسه حقوقی شایان در تماس باشید تا شما را از به روزترین اطلاعات آگاه کنند.

  • رعایت قوانین کشور ترکیه 
  • دریافت اقامت دائم ترکیه 
  • داشتن صلاحیت لازم برای دریافت شهروندی ترکیه 
  • انجام وظایف شهروندی ترکیه 

شما می توانید با رعایت شرایط بالا و سایر مواردی که کارشناسان ما در موسسه شایان به اطلاع شما می رسانند، برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید و سپس تابعیت دوگانه این کشور و کشور دوم مورد نظر خود را نیز به دست بیاورید.

دریافت تابعیت مضاعف ترکیه

اگر شما هم قصد دریافت تابعیت مضاعف ترکیه را دارید، بهتر است شرایط بالا را رعایت نمایید. به منظور دریافت تابعیت دوگانه ترکیه و مهاجرت به این کشور، تنها کافی است که مدارک خود را آماده کرده و بعد از دریافت تابعیت ترکیه، برای دریافت تابعیت کشور مورد نظر خود نیز اقدام کنید. البته باید گفت که همه کشورها این قانون را رسمی نمی شمارند و شما می توانید با تماس گرفتن با کارشناسان شایان، از لیست تمامی این کشورها و شرایط هر یک از آنها آگاه شوید.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.