karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

28 فروردین 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سری می زنیم به پارک ملی آبیسکو در کشور سوئد . سفری هیجان انگیز و پر از ماجرا خواهیم داشت . این پارک ملی زیبا و فوق العاده در سال 1909 برای اولین بار به ثبت رسید و تا به امروز در دل مردم سوئد و گردشگران خارجی خودش را جا کرده است .

دشت های سبز و وسیع ، کوه های بلند و سر به فلک کشیده ، رود های پر آب و طویل ، آسمان آبی و پر ابر ... همگی به ما نشان می دهد که آبیسکو چقدر عالی است . خانه ی صد ها گونه ی جانوری و گیاهی هم هست .

طبیعت بکر و دست نخورده ای که ما به آن سفر خواهیم کرد و از مناظر آن لذت خواهیم برد .

همراه کارناوال باشید .

پارک ملی آبیسکو

با آبیسکو و زیبایی هایش آشنا می شویم ...

طبیعت در این پارک وحشی ، زیبا و تاثیر گذار است . هر فصل در این پارک دنیایی متفاوت را به شما نشان خواهد داد . گاهی سفید به رنگ پاکی و گاهی سبز و رنگین به رنگ سبز و قرمز و قهوه ای .

آسمان شب زیبای آبیسکو رویایی ترین لحظه ها را برای شما رقم خواهد زد . به آسمان نگاه می کنید و غرق  در ستاره ها می شوید و با دراز کردن دستتان گویی می توانید ان ها را لمس کنید . کوه هایی که از شما دعوت می کنند و شما را برای بالا رفتن به چالش می کشند . چالشی سخت اما لذت بخش . حیواناتی که با دیدن ان ها به عظمت هستی پی خواهید برد و نشانگر این است که زندگی در همه جا جریان دارد . 

بسیاری از کسانی که به این #پارک ملی سفر کرده اند می گویند تجربه ای جادویی داشته اند . تجربه ای که تا ابد در خاطرات زنده می ماند و با مرور آن جانی تازه به انسان می دهد .

روز هایی که همچون رگ های بدن این آبیسکو آب حیات را به تمامی بخش های طبیعت این منطقه می برند و گیاهان و حیوانات ، فرزندان آبیسکو را سیراب می کنند . ماهی ها ، کمی از ماهی های رنگین برایتان می گویم . غذای خرس های قهوه ای رنگ و بزرگ هستند و در رگ های پارک شنا می کنند . به این طرف  اون طرف می روند . 

آبیسکو زیباست و همیشه زیبا خواهد ماند . سکوت ، سکوت و باز هم سکوت آرامش بخش این پارک آرامش بخش است .

پارک ملی آبیسکو
پارک ملی آبیسکو
پارک ملی آبیسکو

تفریحات هیجان انگیز در آبیسکو

هر پارک ملی جذابیت های فراوانی دارد و می شود در آن تفریحات هیجان انگیزی را انجام داد . در ادامه از تفریحاتی که در آبیسکو می توانید انجام دهید و از آن ها لذت ببرید سخن خواهیم گفت . 

 

1) هتل یخی ، گرم بودن در کنار یخ ها 

به این فکر کنید که شبی را در هتلی بگذرانید که از یخ ساخته شده است . به هرجا نگاه می کنید یخ های براقی را میبینید . اگر لباس گرم پوشیده باشید گرما را حس نخواهید کرد و گرمتان هم خواهد شد . 

این هتل یخی بسیار جالب خیلی بزرگ نیست ولی شما می توانید در ان اقامت کنید . اقامتی از جنس یخ .

برای ساخت این هتل فقط از یخ استفاده شده است . 

با پرداخت شبی 350$ به ازای هر نفر می توانید از لقامت در این هتل لذت ببرید . 

هتل یخی در پارک ملی آبیسکو
هتل یخی در پارک ملی آبیسکو
هتل یخی در پارک ملی آبیسکو
هتل یخی در پارک ملی آبیسکو
هتل یخی در پارک ملی آبیسکو

2) گوزن های شمالی ، درشکه سواری 

در زمین های برفی سوار بر ارابه و یا درشکه به سرعت در حال حرکت هستنید و حیوانی عظیم الجثه شما را دارد با خود می کشد . نه گاو است و نه اسب . بلکه گوزن های شمالی این کار را می کنند . 

این #گوزن های شمالی آموزش دیده اند تا در برف و سرما لذت درشکه سواری را به شما هدیه بدهند و باعث شوند شما لذت ببرید . این گوزن ها شمالی از دیر باز بصورت وحشی در این مناطق زندگی می کرده اند و امروزه هم می شود گله های وحشی را در دشت های کشور سوئد و شمال اروپا دید . بسیاری از دامداران و کشاورزان شمال اروپا گله هایی از گوزن های شمالی را نگهداری می کنند و از شیر و گوشت آن هنا استفاده می کنند . 

شما می توانید تکی و یا به همراه خانواده از سواری لذت ببرید . در کنار گوزن مربی #حیوانات هم آن جا خواهد بود تا اگر مشکلی بوجود بیاید ان را حل کند .

درشکه سواری در پارک ملی آبیسکو

3) شفق های قطبی بر فراز لاپلند

به آسمان نگاه می کنید و نور های رنگی می بینید که همه ی آسمان را پر کرده اند و شما را با خود به کهکشان ها همسفر می کنند . شما می توانید دراز بکشید و یا چادری برپا کنید و از این منظره ی حیرت انگیز لذت ببرید . 

دلیل شکل گیری این نور ها ی شناور در آسمان جریانات مغناطیسی می باشد . دلیلش هرچه می خواهد باشد مهم این است که زیباست . 

در قسمت شمالی پارک از این اسمان لذت خواهید برد .

شفق های قطبی بر فراز لاپلند
شفق های قطبی بر فراز لاپلند
شفق های قطبی بر فراز لاپلند
شفق های قطبی بر فراز لاپلند

4) اسنوموبیل سواری 

سوار بر اسنوموبیل شوید و پارک را در نوردید . تصور کنید با دوستانتان سوار اسنوموبیل شدید و با سرعت در حال حرکت هستید . چندین سال است که این ماشین ها را در پارک اجاره میدهد . خودتان هم می توانید اسنوموبیل شخصییتان را بیاورید . 

برای اجاره ساعتی 20$ دلار باید پرداخت کنید و این را به خاطر داشته باشید که همه ی مناطق پارک را نمی توانید سوار بر این ماشین طی کنید چون هم خطر دارد و هم اجازه ی ورود به برخی مناطق را نخواهید داشت . 

اسنوموبیل سواری
اسنوموبیل سواری
اسنوموبیل سواری

5) آوورا ، ایستگاهی به سوی آسمان

در ارتفاعات ساختمانی وجود دارد که در بالا ترین نقطه ی پارک ساخته شده است . زمانی که به ساختمان می رسید به آسمان بسیار نزدیک هستید و حس می کنید با یک بار پریدن به آسمان رفته اید و بازگشتی در کار نیست . 

این ساختمان به عنوان ایستگاه هم از ان استفاده می شود . 

آوورا ، ایستگاهی به سوی آسمان

6) تور سافاری ، عقاب هایی در آسمان و دریا ها

در پارک تور هایی شما را به به دیدن عقاب های بزرگی می برند که در اسمان پرواز می کنند و بر روی در یا ها شکار .

طبیعت خشن و بی رحم آبیسکو این جا نمایان می شود . 

عقاب ها که پرندگانی سریع و شکارچی هستند از آسمان با یرعتی بالا به سمت دریا می آیند و با چنگال ها قدرتمند ماهی ها را گرفتار خود می کنند و مرگ را به ان ها هدیه می کنند . 

این تور ها در روز فعالیت می کنند و شما را بر روی کشتی به این سفر جذاب خواهند برد . 

تور سافاری ، عقاب هایی در آسمان و دریا ها

7) پیاده روی و کوهنوردی

 پیاده روی در طبیعت آبیسکو لذت بخش است . صدای رود ها ف پرندگان و اواز طبیعت گوش نواز است . هوای دلچسب در فصل بهار و تابستان که بوی تازگی و طراوت می دهد هم زیباست . 

کوه ها هم نظاره گر شما هستند و از شما می خواهند که بالا روید و این پارک را زیر پاهایتان حس کنید . کوهنوردی در آبیسکو تفریحی شناخت شده است و هر سال کوهنوردان حرفه ای صعود هایی را به ثبت می رسانند .

پیاده روی در پارک ملی آبیسکو
پیاده روی در پارک ملی آبیسکو

آبیسکو در هر فصلی زیباست ...

هر فصل زیبایی های خودش را دارد و ابیسکو هم همین طور . 

 

تابستان :

 به دشت ها بروید . پیاده روی کنید ، از کوهنوردی در هوای تابستانی بسیار لذت بخش خواهد بود .

پارک ملی آبیسکو در تابستان

پاییز : 

همه جا نارنجی رنگ شده . دشت ترکیبی از رنگ سبز و قهوه ایست .

پارک ملی آبیسکو در پاییز

زمستان : 

آتش روشن کنید و گرم شوید . در کنار آتش قهوه ای نوش جان کنید . به ماهیگیری بروید و یا از برف های اطرافتان لذت ببرید . درشکه سواری کنید و از طبیعت سرد و زیبا لذت ببرید . 

پارک ملی آبیسکو در زمستان

ویژگی و اهمیت آبیسکو 

این پارک ملی خانه ی گونه های مختلف جانوری و همین طور گیاهی است . سال هاست که سازمان های زیادی از این پارک محافظت می کنند . رود های آبیسکو و همین طور یخچال های طبیعی در #کوهستان ها منابع مهمی بحساب می آیند .

سالانه هزاران گردشگر به این پارک می آیند و از لحاظ اقتصادی و صنعت گردشگری مکان مهمی برای کشور سوئد است . 

پارک ملی آبیسکو
پارک ملی آبیسکو
پارک ملی آبیسکو

پوشش گیاهی و حیوانات آبیسکو

آبیسکو از دشت ها و کوه ه و تپه هایی تشکیل شده که پوشش های گیاهی مختلفی را در بر می گیرند . از چمن های کوتاه و بلند گرفته تا #جنگل های انبوه و سبز رنگ . در قسمت های کم ارتفاع پوشش گیاهی متنوع تری به چشم می خورد ولی هرچه  ارتفاع از سطح زمین بیشتر می شود پوشش گیاهی هم کم تر خواهد بود  و جایشان را به صخره و سنگ می دهند .

بیشتر گونه های پرندگان را می توان در این پارک ملی دید . از عقاب ها گرفته تا گنجشک وحشی و زاغ و ... 

از دیگر گونه های جانوری که همگی پستاندار هستند می توان به موس یا گوزن اوراسیایی ، گوزن شمالی ، ولورین که از خانواده ی راسو ها است ، روباه قطبی ، وَشَق یا سیاه گوش ، سمور ، قاقُم نوعی راسو ، انواع سنجاب ها ، موش قطبی و خرس ها اشاره کرد .

حیوانات پارک ملی آبیسکو
حیوانات پارک ملی آبیسکو
حیوانات پارک ملی آبیسکو
حیوانات پارک ملی آبیسکو
حیوانات پارک ملی آبیسکو

زمین شناسی و ابیسکو

زمین های آبیسکو عمری  طولانی دارند و از لاپلاند در نزدیکی مرز های کشور نروژ تا کوه های شمالی امتداد دارند . این پارک ملی دریاچه های زیادی را در خود جای داده است که بزرگترین ان در نزدیکی شهر ابیسکو واقع شده است . 

در قسمت های شمالی و شرقی پارک سواحلی زیبا قرار دارد که به اقیانوس ها راه دارند .

حیوانات پارک ملی آبیسکو
حیوانات پارک ملی آبیسکو
حیوانات پارک ملی آبیسکو

تاریخچه ی پارک ملی آبیسکو

این پارک در سال 1909 همزمان با روزی که اولین قانون حمایت از طبیعت کشور سوئد به رسمیت شناخته شد به ثبت ملی رسید . هدف اصلی این پارک حمایت از #طبیعت بکر این منطقه و همین طور انجام تحقیقات بوده است . 

مراکز تحقیقاتی زیادی در این پارک ملی ساخته شده اند که در موضوعاتی مانند زمین شناسی ، جانور شناسی و گیاه شناسی فعالیت می کنند . 

بسیاری از توریست ها از این ایستگاه های علمی نیز بازدید می کنند و برایشان جذاب است .

حیوانات پارک ملی آبیسکو

آب و هوای آبیسکو

زمستان ها بسیار سرد و پر برف است و تابستان های معتدل این پارک بهترین زمان برای سفر خواهند بود . اگر در زمستان سفر می کنید لباس بسیار گرم همراه خود داشته باشید و یا اگر قصد ماندن در شب را دارید کیسه خواب فراموش نشود .

تابستان ها هوا بسیار مطبوع و خنک است و از زیبایی ها بیشتر می توان لذت برد .

حیوانات پارک ملی آبیسکو
حیوانات پارک ملی آبیسکو

به آبیسکو سفر کنید 

برای سفر باید به کشور سوئد و سپس به شهر آبیسکو سفر کنید و از زیبایی هایش لذت ببرید . مبلغی به عنوان ورودی از شما گرفته نخواهد شد ولی برای استفاده از امکانات پارک همانطور که گفته شد باید مبالغی را خرج کنید . 

آدرس : #سوئد ، کرونا

Address: Kiruna , Swede

حیوانات پارک ملی آبیسکو

راه های دسترسی 

روزانه قطار های الکتریکی شما را از شهر های بزرگ نزدیک مانند استوکهلم و نارویک به آبیسکو می برند . از طریق جاده ی E10 هم شما به #پارک ملی آبیسکو دسترسی خواهید داشت . اگر در فصل زمستان قصد استفاده از این جاده را دارید وسایل ایمنی را حتما همراه خود داشته باشید .

نقشه ی حیوانات پارک ملی آبیسکو

فیلمی زیبا از آبیسکو

پیشنهاد کارناوال 

اگر قصد سفر به پارک ملی آبیسو را دارید همیشه به خاطر داشته باشید که طبیعت در این آبیسکو بسیار بکر و دست نخورده است و حیوانات بصورت کاملا آزادانه در این منطقه زندگی می کنند .

در هر فصلی لباس گرم با خود به همراه داشته باشد چون هوای آبیسکو همیشه خنک و بیشتر اوقات سرد خواهد بود .

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.