karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 دی 1400

به روز رسانی

29 دی 1400

چقدر به ایران‌گردی فکر کردید؟ دوست دارید مقصد سفر بعدی شما کجای پهنه این مرز و بوم باشد؟ چهار فصل و هزار اقلیم در سرتاسر این سرزمین وجود دارد. 

و هر زمانی که به گوشه‌گوشه آن سفر کنید، جاذبه‌های دیدنی و جذابی منتظر شما است. اینکه به کجای ایران سفر کنید کاملاً بستگی به علایق، بودجه و برنامه‌ریزی شما دارد. گردشگری داخلی یک اصل بسیار مهم در بدنه کلی گردشگری است و هر چه این گردشگری رشد و رونق بیشتری داشته باشد، کسب‌وکارهای داخلی و محلی بهبود پیدا می‌کنند. اگر می‌‌خواهید به‌عنوان یک گردشگر، سفرتان را از داخل ایران شروع کنید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید در این مطلب فلایتیو راهنمای شما خواهد بود:

جور دیگر کشف کنیم!

فلایتیو سال‌ها تلاش کرده تا دیدگاه تازه‌ای نسبت به گردشگری خارجی، سفر خارجی و بلیط هواپیما خارجی ایجاد کند. این در استراتژی کلی ما قرار گرفته و تلاش داریم تا فرهنگ تازه‌ای از سفر خارجی را معرفی کنیم. با این حال، تمرکز ما از روی این مرز و بوم برداشته نشده. همچنان سرتاسر پهنه ایران، پر از رمز و رازهای مختلف برای کشف است. پس نگاهی به این مقاصد داشته باشیم. ما دوست داریم که جای‌جای این کشور را جستجو کنیم و تجربه‌هایی که از همه ما نسخه‌ای بهتر می‌سازد را پیدا کنیم. 

همراه باشید و با پیشنهادهای ما آشنا شوید. اگر شما هم پیشنهادی داشته باشید، از شنیدن آن خوشحال خواهیم شد.

تخت‌جمشید 

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌هایی که به عنوانی یک گردشگر باید حتماً سراغ آن بروید، تخت‌جمشید است. ایران را هرگز ندیده‌اید مگر اینکه در رکاب شاهان هخامنشی قدم گذاشته باشید و شکوه و عظمت این سرزمین کهن را از نزدیک ببینید و لمس کنید. برای دیدن این مکان باید به شمال غربی شیراز در استان فارس سفر کنید.

دره ستارگان

قشم را همیشه به طبیعت بکر و دنیای پررمزورازش می‌شناسند. اگر به قشم رفته‌اید و از دره ستارگان دیدن نکرده‌اید انگار که هیچ‌چیز ندیده‌اید! این دره یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران است که شما را جادو می‌کند! تمام صخره‌‌های اطراف این محوطه از مارن و ماسه سنگ تشکیل شده و با کمی تخیل می‌توانید حیوانات، چهره‌ها و دست‌ها را در میان سنگ‌ها و صخره‌های شکل خورده طبیعی ببینید.

چغازنبیل 

چغازنبیل اولین سایت ایرانی ثبت شده در یونسکو، زیگورات چغازنبیل در استان خوزستان است. این زیگورات یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آثار تاریخی به‌جامانده است که با بررسی و مطالعه آن پرده از ریشه علوم بسیاری برداشته است. برای مثال در این زیگورات اولین نشانه‌‌های لوله‌کشی برای تقسیم و استفاده از آب‌دیده می‌شود. 

مسجد نصیرالملک 

قدم‌زدن در داخل نصیرالملک مانند قدم‌زدن در کالیدوسکوپ است. با نام مستعار «مسجد صورتی» به دلیل کاشی‌های گلگونش، عاشق کشف گوشه‌های پنهان زیباترین مسجد ایران خواهید شد. برای بازدید از این مسجد باید به شیراز و به جنوب خیابان لطفعلی‌خان زند  بروید و در نزدیکی شاه‌چراغ  این مسجد را پیدا می‌کنید.

تالاب انزلی

تالاب انزلی نماینده به حق طبیعت بکر و حیرت‌انگیز منطقه شمال ایران است. قایق‌سواری در تالاب انزلی برای دیدن خانه‌هایی که روی آب ساخته شده‌اند، غرق شدن در زیبایی‌های نیلوفر آبی که از میان آب‌های تاریک بیرون می‌آیند و شنیدن آواز خوش و یک‌دست پرندگان جزء زیبایی‌های بی‌نظیر این منطقه است که حتماً باید ببینید. 

میدان نقش‌جهان اصفهان 

میدان نقش‌جهان اصفهان که زمانی یک زمین چوگان سلطنتی بود، کاخ عالی‌قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله و بازار شاهنشاهی را در خود جای‌داده است.

پل شوشتر 

پل شوشتر هم یکی دیگر از نمونه‌‌‌های مهندسی بی‌نظیر و حساب و کتاب شده‌ای است که در آثار تاریخی به چشم می‌خورد. یک شاهکار مهندسی است که به‌عنوان یک سیستم آبیاری باستانی شناخته می‌شود. قدمت آن به قرن پنجم قبل از میلاد برمی‌گردد، مطمئناً بازدید از آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. قبل از کاوش در جزئیات مکانیسم و دیدن گونه‌های پرندگان زیادی که در اینجا زندگی می‌کنند، از تپه پشت آن بالا بروید تا با دیدن منظره اطراف و عظمت و جذابیت آن شگفت‌زده شوید.  

پل‌های اصفهان 

چه سی و سه پل، چه خواجو یا یکی از ۹ پل دیگر، به شما یک قدم‌زدن عاشقانه در کنار معماری شگفت‌انگیز پل‌های اصفهان را هدیه می‌دهد. اشعار و آوازهای فارسی که اغلب توسط مردم عادی و محلی در این مکان‌ها خوانده می‌شود در اتاق‌های طاق‌دار زیر پل‌ها طنین‌انداز می‌شود و شبیه صد و یک شب شهرزاد خواهد بود.

چاک‌چاک 

چاک‌چاک که به نام «چک‌چک» هم شناخته می‌شود، معبدی زرتشتی است که در خارج از شهر یزد واقع شده است. مهم‌ترین زیارتگاه زرتشتیان در ایران و زرتشتیان زیادی هرساله از این معبد دیدن می‌کنند.

غار کتله خور

قدمت غار کتله‌خور به دوره ژوراسیک برمی‌گردد. این غار در خارج از زنجان قرار دارد و باوجوداینکه شهرت کمتری نسبت به غار علی‌صدر دارد، گمانه‌زنی‌ها درباره این دو غار ادعا کرده‌اند که این دو به هم متصل هستند. 

کویر لوت 

اولین سایت طبیعی ایران در یونسکو و گرم‌ترین مکان روی زمین طی هفت سال گذشته، صحرای بایر لوت است. در این کویر خشک و بی‌آب‌وعلف آرامشی حیرت‌انگیز را پیدا خواهید کرد. پشته‌های شنی که به یار دانگ معروف هستند، به طور مداوم شکل خود را تغییر می‌دهند، بنابراین اگر بعداً دوباره همان تپه‌ای که قبلاً روی آن بوده‌اید را بازدید کنید، ممکن است کاملاً متفاوت به نظر برسد!

دیدنی‌ترین جاهای ایران 

از جاذبه‌های گردشگری ایران، جاهایی که به عنوان یک گردشگر می‌توان به آنها سفر کرد و گردشگری در ایران با شما صحبت کردیم. جای‌جای ایران آن‌قدر دیدنی‌های جذاب و فراموش‌نشدنی دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر اهل گردشگری هستید، اگر می‌خواهید سفر به نقاط مختلف ایران را شروع کنید، شهرها و جاذبه‌‌هایی هست که حتما باید آنها را ببینید. برای شروع سفر خود سری به سایت فلایتیو بزنید، بلیط هواپیما به مقصد داخلی خود را تهیه کنید و با رزرو محل اقامت و هتل در شهر موردنظر، خیالتان را از مقدمات سفر آسوده کنید. سپس برای بستن چمدان‌‌ها و تجربه یک سفر به‌یادماندنی آماده شوید. فلایتیو همراه و هم‌مسیر شما برای ایران‌گردی است.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مطالب مرتبط

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.