karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 مسافرت تکی به نوعی قدم گذاشتن در سرزمین‌های ناشناخته است. در سفر با دوستان و خانواده نه تنها آرامش و امنیت بسیاری داریم، بلکه می‌توان در سفر با آشناها و افراد دوست داشتنی زندگی مان خاطرات مشترک بسیاری ساخت و  از تجاربشان استفاده کرد. طبیعی است که حذف این عوامل آشنا و دلگرم کننده مقداری ترسناک به نظر برسد. 

اما داستان مسافرت تکی چیز دیگریست! مسافرت تکی در واقع نوعی تجربه شخصی است که هر کسی فرصت تجربه آن را ندارد. در این گونه سفرها هر قدم کوچکی می‌تواند به دست‌آورد بزرگی از تجربه یا جهش بزرگی در استقلال و رشد فردی بدل شود. و دقیقا به همین سبب است که ما گاهی خودمان را وادار به انجام کارهای پیش بینی نشده می‌کنیم.   

آنجلینا زیپیری بلاگر و جهانگرد اهل نیویورک است که در بلاگ و یا صفحه اینستاگرام خود روزانه خاطرات، تجربیات و عکس‌های خود را به اشتراک می‌گذارد. 

امروز کارناوال 10 حقیقت و مزیت سفر انفرادی را که از تجربیات خود آنجلینا ست با شما در میان می‌گذارد.

همراه با کارناوال کوله بر پشت بیاندازید، ترس‌های‌تان را به کناری بیاندازید و راهی سفر شوید. 

10 حقیقت سفر انفرادی

آنجلینا بار سفر می بندد...

من خودم به شخصه همیشه آرزوی آن را داشتم که بتوانم تنهایی به کشورهای خارجی سفر کنم. در خیابان ها و شهرها بچرخم، با حجم جمعیت یکی شده و با مردم کوچه و خیابان دمخور شوم، که بتوانم همه چیز را از زاویه ای جدیدی لمس کنم و واقعیت را ملموس تر درک کنم، با آدم های جدید آشنا شوم و با دیگر مسافران ارتباط برقرار کنم. با مسافرت تکی فرصت آن را خواهید یافت تا بیش تر تمرکز و فکر کنید. من اغلب در فرصتی که در تنهایی به دست می‌آورم امکان آن را خواهم داشت تا بیش تر روی وقایع و اتفاقات تمرکز کنم و در نتیجه تحلیل روشن تری نسبت به موقعیت و وضعیتم به دست آورم.

تابستان پارسال سفری تکی را برای خودم برنامه ریزی کردم که در طی سه هفته اروپا را گشتم. در آن سفر به اطراف ایتالیا، فرانسه و انگلیس سفر کردم. این نخستین سفر تکی من بود و چیزهای بسیاری یاد گرفتم. در اینجا سعی می کنم بازتاب صادقانه ای از سفرهای تکی خودم را به شما بنمایانم تا با روی دیگری از سفرهای تکی آشنا شوید. 

اگر شما مطمئن نیستید که سفر تکی برای شما مناسب ست یا نه و یا در مورد ابعاد مختلف سفرهای انفرادی شک هایی دارید و یا بسیار برای تجربه این گونه سفر کنجکاوید، در اینجا 10 نکته و حقیقت مثبت از مسافرت انفرادی را به شما خواهیم گفت تا بتوانید جسورانه تر دست به سفر و ماجراجویی شخصی‌تان بزنید.

مزیت های سفر انفرادی

1- قرار نیست اتفاق ناخوشیندی بیافتد.

در این جور سفرها قرار نیست ربوده شوید، به شما دست برد زده شود و یا اتفاقات بدتری! اگر شما باهوش، منظم و آماده باشید، همه چیز رو به راه خواهد بود و اتفاقا خواهید توانست لحظات لذت بخش و مفرحی را برای خود رقم بزنید.

راستش من آن قدرها استرس نداشتم و نگران پیشآمد رخدادهای ناگهانی و وحشتناک نبودم، اما من هم فیلم دیده ام، اخبار حوادث را خوانده بودم و از آن قبیل داستان‌های وحشتناکی که در گوشه کنارهای ذهن باقی می‌ماند نیز شنیده بودم. تنها چیزی که لازم است بدانید این است که خیلی بیش تر از آدم‌های بد و خطرناک و ناتو، آدم هایی با قلب های رئوف و مهربان و مردم دار در سرتاسر دنیا وجود دارد. از طرفی در این گونه سفرها بیش از آن که صحبت از امنیت باشد، این امنیت روانیست که به کار شما می‌آید. یعنی از لحاظ روانی آمادگی و هوشیاری خود را حفظ کنید، به حس ششم خود اعتماد کنید، افکار نگران کننده را دور بریزید و از مسافرتتان لذت ببرید. 

مزیت های سفر انفرادی

2- اگر احساس خطر کردید به دیگران بگویید.

در این که احساس خطر و یا ناراحتی خود را با دیگران در میان بگذارید، خجالت و شرمی وجود ندارد. وقتی در پاریس بودم متوجه مردی شدم که مدت ها از این مغازه تا مغازه ای دیگر و از مکانی تا مکانی دیگر دنبالم می‌آمد و هر حرکت من را زیر نظر داشت. خب راستش دیدن مردی به این وضع ناراحت کننده بود و قدری مرا می ترساند. 

اما به جای آن که گیج شوم و سردرگم و ترسیده به راهم ادامه دهم، کله ام را به کار انداختم و راهم را به سمت مکانی گردشگری و شلوغ کج کردم، در صف ایستادم و پس از کمی با خانواده پشت سرم و زوج رو به روم سر صحبت را باز کردم. و طوری رفتار کردم که آشفته و مضطرب نیستم و حتی پس از کمی به هر دو خانواده گفتم که داستان از چه قرار است و احساس می کنم مردی دنبالم می‌کند. فکر می‌کنید چه اتفاقی افتاد؟ آن‌ها آنقدر آنجا چرخیدند و به گفت و گو ادامه دادند تا آن که من مطمئن شدم مردی که تعبیم می‌کرد بی‌خیال شده و همگی آماده بودیم که به راه خودمان ادامه دهیم. 

 

مزیت های سفر انفرادی

3- ممکن است دوستان جدیدی پیدا کنید یا ...

کاملا به شما بستگی دارد که کجا دنبال دوست می‌گردید. اغلب رستوران‌ها و مکان‌های گردشگری مملو از خانواده، زوج‌ها و گروه‌هاست و کمتر آدم تنهایی را خواهید دید. نمی‌گویم پیدا کردن دوست در این دست مکان‌ها محال است، اما احتمالش بسیار کمتر است. هتل‌ها، مسافرت خانه‌ها، کافه ها و مکان‌های محلی جایی‌ست که می‌توانید امید داشته باشید یک مسافر تنهای دیگر را ببینید و سر صحبت و دوستی را باز کنید. 

مزیت های سفر انفرادی

4- تغییر خواهید کرد.

راجع به این که مسافرت تکی قرار است من را تغییر دهد، چیزهای زیادی شنیده بودم و اغلب تصورم این بود که در لحظه واضح و مشخصی در طی هیجان و ماجراجویی تکی ام متوجه این تغییر خواهم شد. جایی که به وضوح چیزهای بیشتری از خودم می‌فهمم و درخواهم یافت قرار است چه اتفاقی در زندگی ام بیافتد.

شاید این اتفاقی باشد که برای برخی روی می‌دهد اما در مورد من صادق نبود و تا وقتی که به خانه برنگشته بودم و آماده برگشت به سبک زندگی سابقم نشده بودم، متوجه ش نشدم. در این وقت بود که متوجه تغییراتی که در من رخ داده بود شدم. به مرور مرزهای باریک و مبهم تغییرم را تشخیص دادم ..

احساس می‌کردم دنیا دیده‌ تر، روشن بین‌ تر و قدردان تر شده ام و متوجه شدم که در آمیختن با فرهنگ‌های مختلف چیزهای زیاد و جدیدی را به من آموخته است. حتی حالم این بود که مهربان تر شده ام و راه‌های جدید بیش‌تری برای انجام کارها پیش روی من است. 

این‌ها احساساتی بود که در آخر این سفر سه هفته‌ای در من رخ داده بود و قرار نیست دقیقا همه این ها برای شما اتفاق بیافتد و یا دقیقا همین احساسات را تجربه کنید. اما مطمئنا در انتهای سفر خواهید دید بخشی از خودتان را در گذشته جا گذاشته اید و در عوض بخش جدیدی از شما به خانه آمده است. 

مزیت های سفر انفرادی

5- متوجه خواهید شد چطور مسافری هستید. 

همه ما که سفر می‌کنیم خودمان را مسافر می‌دانیم اما بیایید برگردیم عقب و به این فکر کنیم که دقیقا چه طور مسافری هستیم؟

تجملی، ماجراجو، مقتصد، تند و فرز، خوش‌گذران، آرام و ... 

که البته خیلی به شخصیت شما در زندگی روزمره برمی‌گردد.

مزیت های سفر انفرادی

6- ممکن است دلتنگ شوید.

این که قرار است اولین سفر تکی خود را آغاز کنید یا سی امین، فرقی ندارد. همیشه اوقاتی پیش می‌آید که دلمان برای چیزهای به خصوصی تنگ می‌شود. اگر در حین سفر احساس دلتنگی و غم غربت سراغتان آمد، کافیست به خودتان یادآوری کنید که شما به زودی در خانه خواهید بود. و مهم تر از آن این است که اجازه ندهید این احساس رشد کند و ماجراجویی و تجربیات سفری شما را تحت تأثیر قرار دهد. به خودتان یادآوری کنید که کلی چیز جدید برای دیدن و کلی کار متفاوت برای انجام دادن در انتظار شماست. پس تصمیم بگیرید حال خوبی را برای خودتان رقم بزنید، ویروس دلتنگی را بزدایید، بیرون بروید و کار هیجان انگیز و جدیدی انجام دهید. این بهترین درمان است.

مزیت های سفر انفرادی

7- یاد می‌گیرید چطور در شرایط مختلف تصمیم گیری کنید. 

احتمال آن که در سفر انفرادی خود احساس سردرگمی کنید، بسیار زیاد است. حالا مجبورید همه چیز را خودتان و برای خودتان انجام دهید. اما این هم بخشی از تجربه کردن است. به زودی یاد خواهید گرفت چطور، چرا، کی، چگونه و کجا چه کاری مناسب است.

برای من بهترین راه این بود که هر کاری را در همان وقت که لازم است انجام دهم تا بعدتر دچار اضطراب و استرس و سردرگمی نشوم. پیدا کردن ایستگاه مترو، پیدا کردن ایستگاه مورد نظرم، پیدا کردن قیمت بلیت مترو، مسیر صحیح مورد نظرم و در نهایت پیاده شدن و پیدا کردن هتل.

برای انجام هر قسمت جداگانه مغزم به خوبی کار می‌کرد و لیست کارها به خوبی پیش می‌رفت. با این وضعیت نه تنها احساس سردرگمی نمی‌کردم بلکه احساس قدرت و موفقیت نیز به من دست می‌داد.

مزیت های سفر انفرادی

8- دنیای بیرون از محدوده امن خود را تجریه خواهید کرد. 

 و بلاخره این دلیلی نیست که برایش سفر می‌کنید؟

هر چند این ماجراجویی و جولان دادن خارج از فضای امن می‌تواند شکل های دیگری هم داشته باشد. به طور مثال تنها صرف غذا در یک رستوران متفاوت، یا تلاش برای یادگرفتن معامله‌ای جدید، یادگیری زبانی خارجی، سعی بر امتحان غذاها و طعم‌های مختلف و یا دیگر کارهای جدید باشد. همه این کارها باعث می‌شوند تا برای محدوده امن خود بوس خداحافظی بفرستید و از پا گذاشتن به دنیای ناشناخته ها لذت ببرید. 

مزیت های سفر انفرادی

9- تجربه‌ای از خاطرات زیبا و لحظه‌های زیبا

لازم است بیش‌تر بگویم؟

همه آن چیزی که در سفر رخ می‌دهد بر تجربیات شما می‌افزاید و چیزهایی که می‌بینید و تجربه می‌کنید همیشه با شما خواهند ماند.

مزیت های سفر انفرادی

10- خودتان را خواهید پذیرفت. 

جدا از همه عادات عجیب و غریب و خوب و بدتان، در نهایت پذیرشی از همه آن چه هستید و باعث شده شما، شما شوید به دست خواهید آورد. ممکن است در طی سفر عادات و خلقیات جدید بیابید و یا ممکن است سراغ برخی از عادات قدیمی خود بروید و یا ..

در نهایت هر چه را که در مورد خودتان متوجه شوید، خواهید پذیرفت، دوستش دارید و به آن افتخار خواهید کرد. 

مزیت های سفر انفرادی

سخن آخر

شما هم به فکر یک مسافرت و ماجراجویی انفرادی هستید؟

خواندن تجربیات آنجلینا تأثیری در تصمیم گیری شما و انگیزه گرفتن شما داشت؟

تا به حال تجربه یک سفر تکی را داشته اید؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

سلام دوست گرامی .متشکرم از شما عالی بود

انتشار:14 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

الي

عالي بود خانم شيرازي. ممنونم

زينب شيرازی

سپاس از شما دوست عزیز

15 اسفند 1395

انتشار:15 اسفند 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.