karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

01 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ایران کشوری است پر از جاذبه های تاریخی و طبیعی ولی به دلایل مختلف آن طور که باید در جهان شناخته نشده و بسیاری نگاهی کاملا متفاوت به سرزمین ما دارند؛ نگاه هایی اغلب نامناسب و اشتباه. ما ایرانی ها به خوبی می دانیم که ایران چقدر می تواند برای گردشگران شگفت انگیز باشد؛ از جنگل های بکر و سرسبز شمال گرفته تا مناطق خشک و بیابانی که بر سینه ی ایران قرار گرفته اند و بعد از آن جنوب همیشه گرم و زیبا.

چندی پیش مجله ی بریتانیایی گاردین مطلبی را تحت عنوان 10 ایده ی برتر برای تجربه ی سفری ماجراجویانه به ایران منتشر کرد که قرار است در ادامه آن را باهم مطالعه کنیم. در این مطلب با ایده هایی جالب و متنوع آشنا می شویم که در اقصی نقاط ایران قابل انجام می باشند.

همراه با کاراناوال باشید تا بیشتر به ایرانمان افتخار کنیم و ببینیم تفریحات ماجراجویانه ای که می توان در ایران انجام داد از نگاه یک نشریه ی خارجی چیست...

سفر به ایران

1) فرهنگ و معماری

مساجد و مراکز مذهبی شهر زیبای قم، تخت جمشید در شیراز و معماری شگفت انگیز خانه ها در اصفهان، باغ های کاشان، آرامگاه های شاعرانی چون حافظ و سعدی در شیراز و #مسجد نصیر الملک و ... همگی در ترکیبی خاص با معماری ایرانی و اسلامی ساخته شده اند. زمانی که شما خود را در برابر عظمت و شکوه به جا مانده از تخت جمشید می یابید حیرت زده می شوید و با خود فکر می کنید که چقدر مردمان آن دوره از ایران پیشرفته و دارای سبک معماری ویژه و خاصی بوده اند که توانسته اند چنین بنای زیبایی را بسازند.

در تمام شهرهای ایران می توان ردپایی از فرهنگ و معماری کهن این مردمان را بیابید.

سفر به ایران

2) دشت کویر و لوت

#دشت لوت یکی از گرمترین و خشک ترین مناطق سیاره ی زمین به حساب می آید و زمین های آن را تپه ها، شنزارها و نمکزارها تشکیل داده اند. در قسمت هایی از آن به هیچ عنوان نمی توان عبور کرد و امکان گم کردن مسیر و یا حتی گرفتار شدن وجود دارد تا جایی که در سفرنامه های مارکوپولو نامی از این دشت به میان آورده شده است. 

ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای بیابان ها و  دشت های زیادی می باشد که هر کدام در منطقه ای خاص دارای ویژگی هایی منحصر به فرد هستند. کشور ایران به راحتی می تواند از این جاذبه های طبیعی استفاده ها صنعتی و گردشگری زیادی کند ولی ابتدا باید بسترهای بهره برداری ایجاد شده و سپس قدم های دیگر برداشته شود.

در کنار لذت بردن از زیبایی های بیابان های ایران تورهای آفرود نیز وجود دارد که تجربه ای هیجان انگیز خواهد بود.

سفر به ایران

3) حماسه و تاریخ

در بیشتر کوهستان های ایران می توان روستاها و قلعه های تاریخی را یافت که روزگاری مردانی شجاع برای حفظ آزادی و دفاع از ایران با دشمنان می جنگیدند و در نهایت نیز در همین راه کشته شده اند. کشور ایران در طول تاریخ مورد هجوم دشمنان زیادی قرار گرفته اند، از مغول ها به رهبری چنگیزخان گرفته تا اعراب و ... ولی هیچگاه هیچ یک از این متجاوزان نتوانسته اند فرهنگ و تاریخ اصیل ایرانی را بطور کامل دچار دگرگونی کنند و می توان گفت فرهنگ آن ها توسط فرهنگ ایرانی تغییر یافته و همیشه ایرانی ها برنده بوده اند.

از شمال تا جنوب در مسیر روستاها و قلعه های زیادی را می توان یافت. مانند قلعه بابک و ...

سفر به ایران

4) کوله گردی ( Backpacking ) 

گفته می شود در ایران نمی توان بصورت انفرادی سفر کرد ولی به هیچ عنوان واقعیت ندارد. در سال گردشگران زیادی بصورت کوله گردی وارد ایران می شوند و از سفر خود بسیار لذت می برند. البته بهتر است که این گردشگران گروهی سفر کنند زیرا هم خودشان لذت می برند و هم امنیت بیشتری دارند. افرادی که سفر به سبک کوله گردی را دوست دارند ایران می تواند مقصد بسیار مناسبی محسوب شود.

هزینه ی سفر در داخل ایران زیاد نیست و اگر ارز خارجی به همراه خود بیاورند و به ریال ایران تبدیل کنند مطمئنا از ارزش پول خود شگفت زده خواهند شد. 

این افراد کوله گرد باید قبل از سفر به ایران اطلاعات کافی در تمامی زمینه ها را کسب کنند.

سفر به ایران

5) سفر از ترکیه به ایران با قطار

سفر با قطار از ترکیه به ایران ماجراجویی ها را به دنبال دارد؛ مسافران بعد از سوار شدن به قطار در آنکارای ترکیه، به تهران می آیند و ماجراجویی در تهران را با بازدید از اماکن تاریخی تهران تجربه می کنند. بعد از آن به اصفهان می روند و نصف جهان را می بینند. بعد از آن یه یزد می روند. در یزد می توانند از زیبایی های این شهر تاریخی مثل معماری منحصربفرد کویری که دارد دیدن کنند.

و اما حسن ختام سفر؛ رسیدن به شیراز است و بازدید از شهر فرهنگ و ادب. 

 

سفر به ایران

6) عراق و ایران

تنها با برنامه ریزی در 16 روز می توانید از عراق به سمت ایران حرکت کرده و با تاریخ و معماری این منطقه آشنا شوید. از شهر بابل افسانه ای گرفته تا کوفه و اوروک و تخت جمشید در شیراز. جالب است که بدانید اگر به مطالعه درباره ی بناهای تاریخی ایران و در کل منطقه ی خاورمیانه بپردازید به یک ریشه ی واحد خواهید رسید و آن در بین النهرین می باشد.

نوع و سبک معماری تمامی این بناها در طول تاریخ شاید دچار تغییر شده باشند ولی کاملا شباهت هایی واضح را می توان میان آن ها یافت.

سفر به ایران

7) کوه دماوند

4 روز طول می کشد تا به قله ی دماوند برسید. این قله بلندترین در کشور ایران به حساب می آید و ارتفاعی برابر با 5671 متر دارد. در اصل باید 7 روز برنامه ریزی کرد چون مطمئنا نیازمند به استراحت و بازیابی قوا برای رسیدن به قله در طول مسیر خواهید بود. دماوند تنها برای داشتن بلندترین قله مشهور نیست بلکه در اطراف آن می توان دشت و دره هایی سرسبز و زیبایی را یافت که تهرانی ها برای فرار از شهر وشلوغی آن آخر هفته ها و یا تعطیلات به آنجا سفر می کنند.

دماوند کوهی آتشفشانی به حساب می آید که سالیان سال است خاموش آرامیده ولی طی چند سال اخیر نگرانی هایی درباره ی فعال شدن دوباره ی آن به گوش می رسد.

سفر به ایران

8) اسب سواری در ایران

تورهایی وجود دارد که شما می توانید به مدت 10 روز در طبیعت و دشت های شگفت انگیز ایران اسب سواری کنید. تصور کنید سوار بر اسبی اصیل و ایرانی هستید و به همراه چند تن دیگر که متشکل از گردشگران و افراد محلی هستند در طبیعت بکر ایران در حال اسب سواری هستید. هر از گاهی هوا ابری می شود و بارانی آرام می بارد و باز دوباره خورشید از پشت ابرها بیرون می آید و می درخشد.

در کنار لذت اسب سواری شما می توانید شب ها با برپایی کمپ از غذاهای لذیذ ایرانی و موسیقی سنتی لذت ببرید. 

این سفر بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.

سفر به ایران

9) اسکی در ایران

دیزین در ارتفاع 3600 متری و شمشک در ارتفاع 3050 متری از مشهورترین پیست های اسکی در ایران به حساب می آیند که با داشتن هتل و رستوران هایی مناسب در فصل زمستان بسیاری را به سوی خود جذب می کنند. هر دوی این پیست ها در نزدیکی تهران قرار گرفته اند و تهرانی ها بیشتر بازدیدکنندگان را تشکیل می دهند. از دیگر پیست های ایران می توان به پولاد کف در 85 کیلومتری شهر شیراز اشاره کرد که در ارتفاع 3400 متری قرار گرفته و نور خورشید با تابش خود بر روی برف ها منظره ی شگفت انگیزی را بوجود می آورد.

در سال های اخیر ورزش اسکی از محبوبیت بیشتری در میان جوان ها برخوردار شده و تقریبا ورزشی گرانقیمت به حساب می آید.

سفر به ایران

10) فستیوال ها

مراسم های مذهبی و فرهنگی زیادی در ایران طی سال رخ می دهد که ریشه در تاریخ مردمان این کشور دارد. بعد از گذشت سالیان سال هنوز مردم با جدیت و علاقه ای خاص اقدام به برگزاری این جشن ها و مراسم می کنند. هریک از این مراسم ویژگی های خاص خودشان را دارند و با مطالعه ی آن ها به نکات جالبی خواهید رسید. از این فستیوال ها می توان به گل و گلاب در کاشان، چک چک در یزد که مراسمی مختص زرتشتیان است اشاره کرد.

در اقصی نقاط ایران چنین جشن ها و مراسمی برگزار می شود و گردشگران می توانند از آن ها لذت ببرند.

چهارشنبه سوری نیز در سراسر ایران برگزار می شود.

سفر به ایران

سخن آخر

نظر شما درباره ی این ایده های سفر به ایران چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

گلبرگان دات کام

چرت و پرت ممنوع سایت خوبی هستید ولی اطلاع غلط ندید هرکی عقل داشته باشه میفهمه که از ترکیه صاف قطار نمیاد تهران طی مسیر پره شهره تبریز یدونش بعدشم قزوین در ضمن موقع نوشتن جغرافی بلد باشید تهران دورتر از اون شهرهاست

خشایار مهدوی

دوست عزیز سلام سپاس از اشتراک گذاری دیدگاهتان منبع مطلب فوق مجله گاردین میباشد که یک تور به مقصد ایران را دقیقا با همین مواردی که ذکر شده معرفی کرده. و مقاصدی که از آن در طول دوره تور دیدن میکنند مواردی ست که در مطلب ذکر شده با تشکر از همراهیتون

07 آبان 1395

انتشار:07 آبان 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مرد شب

تبریز پس چی؟؟؟؟ نمیفهمید از تبریز رد میشه یعنی؟؟؟؟؟ چی بگم واالله

تک

تبریز شهر خو

24 فروردین 1396

انتشار:04 آبان 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

محمدرضا

چطور میشه از ترکیه وارد ایران بشی مستقیم بری توتهران و بعد اصفهان و شیراز،یا اون مسافرا کورن یا شما کورهستید که مهد معماری و هنر ایران سر ایران یعنی تبریز را نمیبینید.

یزدان مرشدزاده

سلام همراه کارناوالی عزیز این مقاله ترجمه ی یکی از مقالات نشریه گاردین در مورد ایران است که توسط تیم کارناوال ترجمه شده است. کارناوال هیچ دخل و تصرفی در مقاله گاردین نداشته و تنها ترجمه آن را انجام داده است. بدون شک صحبت شما درست است و در طول مسیر از تبریز هم عبور خواهند کرد. اما اینکه به هر دلیل گاردین از تبریز نام نبرده است،اشتباه و یا کوتاهی را متوجه کارناوال نمی سازد.

04 آبان 1395

جواد

زنجان سر راه بهترين جا براي ديدن هستش از جمله گنبد سلطانيه و غار كتله خور

21 آبان 1395

انتشار:04 آبان 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.