karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر، هر دلیلی که داشته باشد، همیشه با خاطراتی خوش همراه است؛ چرا که برای چند روزی ما را از خانه و روزمرگی های‌مان دور می کند و با مردمان، فرهنگ های جدید و اماکن مختلف آشنا می سازد. چه سفر کاری برویم چه سیاحتی و یا حتی برای دیدار دوستان و خانواده راهی جاده شویم می توانیم برای خود لحظاتی خوش و به یاد ماندنی رقم بزنیم؛ البته به شرط رعایت نکاتی...

حال به مهمترین و منحصر به فردترین سفر زندگی تان بیندیشید؛ خود را در ماه عسل تان تصور کنید؛ بعد از کلی دوندگی برای فراهم کردن مقدمات عروسی، حالا فرصتی یافتید که با یارتان چند روزی را به سفر بروید و فارغ از همه چیز تنها از زیبایی ها و با هم بودن لذت ببرید...

چندین ماه برنامه ریزی برای مراسم عروسی، پرداخت هزینه های گزاف و تحمل استرس ناشی از آغاز راهی جدید در زندگی، طاقت شما و همسرتان را طاق کرده است؛ اما ماه عسل پایان خوش این همه دوندگی است و به شما فرصت می دهد تا انرژی دوباره ای به دست بیاورید. این سفر رویایی به منزله جشنی دو نفره برای آغاز زندگی مشترک و یافتن زمانی برای استراحت، پیش از شروع مرحله ای جدید تلقی می شود.

برایدز (Brides)، به معنی عروس ها، نام وبسایتی فرانسوی است که در تمامی مراحل نامزدی، عروسی و ماه عسل، زوج های جوان را راهنمایی می کند و حتی دستی در برنامه ریزی و اجرای این گونه مراسم دارد. یکی از مطالب پرطرفدار این سایت، 12 توصیه برای داشتن یک ماه عسل عاشقانه و فوق العاده نام دارد که در آن نکاتی را به زوج های جوان آموزش می دهد. این نکات به قدری در نظر تیم کارناوال، جالب و کاربردی جلوه کردند، که تصمیم گرفتیم شما همراهان عزیزمان را هم بی خبر نگذاریم. اگر به تازگی قصد ازدواج دارید و یا در حال برنامه ریزی سفری رمانتیک هستید، ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید تا نکاتی را با هم مرور کنیم که با رعایت کردن آن ها ماه عسلی رویایی تر و راحت تر خواهید داشت.

سفر ماه عسل

1- زود به فکر بیفتید!

برای یافتن قیمت های مناسبتر برای موارد مختلف، خوب است که کمی زودتر از موعد حرکت، اقدام به رزرو بلیت و هتل کنید. این توصیه در مورد تمام سفرها صدق می کند؛ به ویژه سفر مهم و خاطره انگیز ماه عسل. زیرا مقاصد رویایی زوج های جوان، معمولا طرفداران بسیاری دارند و هرچه زودتر خریدن بسته سفر مورد نظر، نه تنها از نظر اقتصادی به نفع شما خواهد بود، بلکه برای‌تان راحتی و آرامش خیال را نیز به ارمغان می آورد. پس حداقل چند ماه پیش از مراسم ازدواج، برای ماه عسلی شیرین، برنامه ریزی کنید.

زوج جوان

Photoalto

2- کار تیمی داشته باشید

برای بی نقص به پایان رساندن مراسم سنگینی چون عروسی، زوج ها همه تلاش خود را می کنند تا در کنار یکدیگر همه انتخاب ها را انجام دهند؛ اما نوبت به برنامه ریزی ماه عسل که می رسد، دیگر این همکاری دیده نمی شود. این نکته را فراموش نکنید که این سفر برای هر دوی شماست؛ شما و همسرتان حق دارید تا به سراغ فعالیت های مورد علاقه خود بروید و از ماه عسلتان لذت ببرید. پس بهتر است برای برنامه ریزی ماه عسل، با هم مشارکت داشته باشید و به علایق یکدیگر توجه کنید. نگذارید تمام سفر طبق سلیقه یکی از شما پیش برود. با این روش ممکن است خاطره ای تلخ برای همسر خود به جای بگذارید. سعی کنید به همراه هم و با سلیقه ای مشترک برنامه سفرتان را ترتیب دهید. 

زوجی در طبیعت

Yun Gao

3- از دیگران تقلید نکنید

دوستان تان به یکی از شهرهای داخلی یا کشوری دور افتاده و خارجی رفته اند و بهترین سفر عمرشان را داشته اند؟ یا پدر و مادرتان دوست دارند شما نیز مانند آن ها، به شهری خاص بروید و یادشان را زنده کنید؟ باید بدانید که تقلید کردن از ماه عسل زوجی دیگر، به هیچ وجه شما را مانند آن ها خوشحال و راضی نمی سازد. پس مشورت با اطرافیان را در حد دریافت توصیه و پیشنهادهایی جزئی، کوتاه کنید و خود برای اولین سفر زندگی مشترک تان تصمیم بگیرید.

سفری عاشقانه

4- از سفر ماه عسل چه می خواهید؟!

هر شخص در سر خود رویاهایی می پروراند و این رویاها هنگامی که فرد در کنار همسرش قرار می گیرد شاید بال و پر بیشتری بگیرند. پس از بازگو کردن خواسته های‌تان نترسید. ماه عسل الزاما به معنای رفتن به شهری آرام و هتلی لوکس، یا قدم زدن در ساحل و گوش کردن به صدای امواج نیست. برخی زوج ها دوست دارند سفر عاشقانه خود را با چاشنی ترس و ماجراجویی همراه کنند، به نقاط ناشناخته جهان بروند و به معنای واقعی هیجان را تجربه کنند. در همین راستا، بد نیست پیش از سفر، به هم از علایق‌تان بگویید و فعالیت های دلخواه‌تان را با یکدیگر شریک شوید.

زن و شوهر ایرانی

Yashar Kamyar

5- فقط به اطلاعات اینترنتی بسنده نکنید

برای شروع برنامه ریزی یکی از مهمترین سفرهای عمرتان، رجوع به گوگل و خواندن نظرات مردم، می تواند کمک رسان باشد؛ اما نمی توانید تمام تصمیم هایتان را بر اساس اطلاعات موجود در اینترنت بگیرید. اگر شهری خاص را در نظر دارید، با آشنایانی که به آن جا سفر کرده اند مشورت کنید، از آن ها راهنمایی بخواید و نظرات‌شان را بشنوید. اگر چنین شخصی را ندارید، آژانس های هواپیمایی و کارشناسان آن ها می توانند بهترین کمک و راهنما برای شما باشند.

کوهنوردی دو نفره

Nazman Mizan

6- آژانس های مسافرتی راهنماهای خوبی هستند

با به بازار آمدن سیستم های رزرواسیون اینترنتی، این روزها دیگر کمتر هتلی پیدا می شود که نتوان از طریق اینترنت اتاقی در آن رزرو کرد. در این میان هواپیمایی ها نیز از معرکه به دور نیستند و هر یک برای فروش آنلاین بلیت هایشان دست به کار شده اند؛ اما این امر نباید سبب شود که کمک های کارآمد کارشناسان آژانس ها را نادیده بگیریم. معمولا این دفاتر، با ایرلاین ها و هتل ها روابط کاری دارند و شاید بتوانند به راحتی برای شما پرواز یا اتاقی که هیچ امیدی به خالی بودنش ندارید را رزرو کنند. 

در کنار تمام این توضیح ها، راهنمایی ها و مشورت های کارمندان یک آژانس، شاید معتبرتر از اطلاعات موجود در بسیاری از وبسایت ها باشد.

ساحلی رمانتیک

Recal-Media

7- ماه عسل یا مراسمی لوکس؟!

به دلیل همزمانی مراسم پرخرج عروسی و سفر طولانی ماه عسل، تعداد زیادی از زوج ها توقعات‌شان از ماه عسل را کاهش می دهند تا بتوانند مراسم لوکس تری داشته باشند؛ اما به نظر شما، میان یک مراسم چند ساعته که احتمالا به دلیل فشار و اضطراب نیمی از آن را به خاطر نمی آورید و سفری چند روزه و شیرین، کدام یک برای شما و همسرتان خاطره انگیزتر خواهد بود؟ از قضاوت و نظر اطرافیان نترسید و سعی کنید سفر دلخواهتان را رقم بزنید.

پیاده روی عاشقانه

Photoalto

8- بلافاصله به ماه عسل نروید

در فیلم های عاشقانه، زوج ها را می بینیم که مستقیما از تالار عروسی سوار بر ماشینی گل زده راهی جاده می شوند، یا با همان لباس ها راه فرودگاه را پیش می گیرند؛ اما این کارها در فیلم به مراتب آسانتر از زندگی واقعی است! خستگی یک روز شلوغ، می تواند در طول ماه عسل همراه‌تان باشد و خاطرتان را مکدر سازد. اگر خسته هستید به خانه بروید، چند روز استراحت کنید و سپس با روحیه ای سرزنده، با همسرتان راهی سفر شوید. این استراحت می تواند از چند روز تا چند هفته به طول بینجامد، پس برای این سفر مهم عجله نکنید.

سفری هیجان انگیز

Cristian Negroni

9- تعادل را نگاه دارید

اگر از طرفداران هیجان و ماجراجویی در سفرهای خود هستید، می توانید در ماه عسل نیز این رویه را ادامه دهید تا سفری عاشقانه و خاص تجربه کنید؛ اما به یاد داشته باشید که در طول سفرتان، حتما اوقاتی را برای استراحت و آرامش در نظر بگیرید تا برای برگشتن به زندگی عادی، روحیه خوبی داشته باشید.

هر دو نوعِ فعالیت های مهیج و آرامش دهنده را در برنامه خود بگنجانید، تا یک سفر عالی داشته باشید.

زوج جوان

Photoalto

10- بی گدار به آب نزنید

شاید طبق عادتی همیشگی در سفر، تنها برای شب اول اقامت‌تان هتل رزرو کنید و پس از ورود به مقصد، برنامه روزهای آتی را بچینید؛ اما ما این شیوه را برای ماه عسل به شما پیشنهاد نمی کنیم. اگر قرار است خستگی ماه ها برنامه ریزی برای عروسی را در این سفر به در کنید، پس بهتر است برای کل اقامت‌تان اتاق و امکانات لازم را رزرو کرده باشید تا دچار سردرگمی و جا به جایی های متعدد نشوید.

زوجی در تخت جمشید

Matthew Amery

11- در مورد مقصد تحقیق کنید

همه چیز را به لحظه فرود هواپیما و ورود به شهر یا کشور مورد نظرتان واگذار نکنید، زیرا ممکن است ناامید یا حتی غافلگیر شوید. سعی کنید قبل از حرکت، در مورد مقصدتان اطلاعات کسب کنید، نظرهای دیگر مسافران را بدانید و یا عکس و فیلم هایی از طبیعت یا فرهنگ مردم آن به صورت آنلاین تماشا کنید. بدین ترتیب با ذهنی آماده سفرتان را آغاز خواهید کرد.

باران و عشق

Cristian Negroni

12- همسرتان را غافلگیر کنید

در نظر گرفتن چند سورپرایز کوچک می تواند شیرینی ماه عسل را چندین برابر کند. اگر امکانش را دارید هدیه ای برای او در هتل یا محل اقامتتان پنهان کنید و یا گردشی دو نفره در اطراف شهر ترتیب دهید. درست است که در ازدواج تمامی تصمیمات باید با نظر هر دوی شما اتخاذ شوند؛ اما دعوتی ناگهانی به یک وعده غذای عالی در رستورانی از پیش رزرو شده، کمی شور و شوق به سفرتان می بخشد.

ماه عسلی شاد

Cristian Negroni

سخن آخر

نکاتی که با هم مرور کردیم، برای داشتن ماه عسلی به یاد ماندنی‌تر به شما کمک می کند و خاطراتی دلنشین‌تر برایتان رقم می زند.

شما کدام شهر یا کشور را برای سفر عاشقانه ماه عسل مناسب می دانید؟

در مورد نکات ذکر شده چه نظری داشتید؟

جای چه نکته ای را در این فهرست خالی یافتید.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خیلی ممنونم از مطالب مفیدتون.خیلی به نکات ریز و جزئی توجه کرده بودین و واقعا هم کاربردی بودن . 🙏🏻🌹🌷🥰😇

انتشار:01 تیر 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.