karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

چیزی که توی این دنیا و البته زندگی خودمون عادی شده ، اینکه همیشه توی این دنیا و یا اطرافمون هستن اماکن و جاهایی که پر هستند از شگفتی!!!

انسان هم همیشه به دنبال شگفتی و کشف اسرار...

به همین دلیل در ادامه ماجراجویی های کارناوالی میریم تا ببینیم که عجیب ترین و در عین حال طبیعی ترین نقاط دنیا کجاها هستند!؟ یعنی ببینیم جاهایی که بدون دخالت انسان به صورت طبیعی خاصن و شگفت انگیز کجاها هستند ! در ادامه یک لیست 10 تایی رو مرور میکنیم که به ما میگه کجاها توی دنیا هستند که فوق العاده اند!!!

البته همیشه بر سر تهیه همچین لیستهایی بین افرادی که در این کارها دست دارند اختلاف نظر بوده و هست...

همراه کارناوال باشید تا به این مناطق سفر کنیم .

10 ) خلیج هالونگ

دهیمن جایی که از نظر کارشناسان این زمینه به عنوان عجیب ترین و شگفت انگیز ترین جایی است که به صورت طبیعی وبدون دخالت دست به طور ذاتی این زیبایی و خاص بودن را دارد یک خلیج است ! خلیجی به نام خلیج هالونگ ( Ha Long ) .

خلیج ها لونگ ( به ویتنامی: Vịnh Hạ Long )در کلمه به معنای اژدهای نزول کرده است . از نظر موقعیت جغرافیایی این خلیج که خیلی هم بزرگ نیست، در استان کوانگ نن در شمال شرقی #ویتنام واقع شده است و به شهر ها لونگ ، شهرک کام فا و بخشی از ناحیه وان دون تعلق دارد .

این خلیج که از میراث جهانی یونسکو نیز هست با وجود اینکه از سکنه هر انسانی خالی است اما هر سال گردشگران زیادی را میزبانی میکند . دلیل این محبوبیت هم این است که خلیج ها لونگ دارای  هزاران جزیره و کارستِ سنگ آهکی در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون است . این تشکیل این خلیج از حدود 500 سال پیش آغاز شده و بر تحت تاثیر عوامل زیست محیطی جزیره های آهکی متععدی در حدود 1960 جزیره در این خلیج به وجود آمدند .

گویا در حدود بیش  از ده هزار سال پیش انسان سابقه سکونت در این جزیره داشته است .

دوری بزنیم در این خلیج ...

9 ) کوه مسطح 

نهمین جایی در لیست عجیبرترین و طبیعی ترین اماکن دنیا قرار میگیره کوهی است با عنوان کوه مسطح ( Table Mountain ) !

با دیدن عکس های مربوط به این کوه به نظر میاد که این نام واقعا برازنده آن است . این کوه در #آفریقای جنوبی در نزدیکی شهر کیپ تاون قرار داره این کوه از آن دست اماکن دیدنی و تفریحی در آفریقای جنوبی که خیلی ها از آن بازدید میکنند و با تله کابین به بالای این کوه میرن و ساعتی را بر فراز این کوه به گرفتن عکس و لذت بردن از منظره پیش روشون میگذرونن !

با هم از این کوه بالا بریم و دقایقی رو اون بالا باشیم ...

8 ) رودخانه زیرزمینی پورتوپرنسس 

برای دیدن هشتمین عجیب ترین طبیعی ترین جایی که در دنیا وجود داره باید به #فیلیپین برید .

از اونجا به بزرگترین و اصلی ترین #پارک ملی محلفظت شده فیلیپین برید .

این پارک زیبا در 360 مایلی جنوب غربی مانیل از شهرهای فیلیپین واقع شده است . البته خود مانیل هم از شهرهای دیدنی فیلیپین است ! زمانی که به این پارک شگفت انگیز میرسید جدا از زیبایی طبیعی این پارک از نظر گونه های مختلف گیاهی رودخانه ای در این پارک وجود دارد به نام رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس ( Puerto Princesa Underground River ) .

این رودخانه یک رودخانه ای طبیعی است كه با #سفر به داخل آن با كمك قایق‌های پارویی می‌توانید تصویری متفاوت از تونل‌های سنگی را همراه با پرواز خفاش‌ها درست مقابل چشم‌های تان ببینید ! این رودخانه یكی از عجایب طبیعی و طولانی‌ترین رودخانه زیرزمینی قابل قایق‌رانی در جهان است .

خود این پارک در سال 1971 تاسیس شده و پوشش گیاهی بکر و دست نخورده و خاص آن ، گونه های گیاهی نادری که در آن زندگی میکنند و ساحل شن سفید آن باعث شده از زیباترین طبیعی ترین نقاط در دنیا باشد .

با هم از مانیل راه بیفتیم و بریم به این پارک و یک قایقی سوار شیم !!!

7 ) جزیره ججو 

هفتمین مکان این لیست در #کره جنوبی قرار گرفته است . یک #جزیره آتشفشانی به نام جزیره ججو ( Jeju Island )  است . این جزیره در 130 کیلومتری از سواحل کره جنوبی واقع شده است . این جزیره از میراث جهانی یونسکو نیز هست .

ویژگی اصلی این جزیره آتشفشانی بودن آن است و در واقع قله آتشفشانی که در این جزیره واقع شده  در 1950 متری از سطح دریا واقع شده است . این کوه آتشفشانی بلندترین کوه آتشفشانی در کرهء جنوبی به حساب می آید که امروز یک آتشفشان خفته است اما وای به حالی که بیدار شود ...

این جزیره در حدود 700 تا 2000 سال پیش بر اساس فوران همین آتشفشان به وجود آمد .

البته این جزیره جاهای دیدنی زیادی داره که با سفر به آن میشه از اون ها بازدید کرد .

با هم گشتی بزنیم در این جزیره زیبا ...

6 ) کوه آتشفشانی پاریکوتین 

مکان ششم این لیست هم تقریبا نزدیک مکان هفتمه ! یعنی یک کوه آتشفشانی است در مکزیک در شهر میچوآکان .

آتشفشان پاریکوتین ( Parícutin ) یک آتشفشان مخروط خاکستری است .

چیزی که در مورد این کوه آتشفشانی جالب توجه است این است که این کوه فعالیتهای آتشفشانی خود را از آغاز به وجود آمدنش شروع کرده است .

ارتفاع مخروط پاریکوتین در 24 ساعت نخست فوران به 50 متر و در عرض یک هفته به 100 متر رسید . اما این کوه آتشفشانی تنها چیز عجیب منطقه نیست . بلکه همزمان دهکده پاریکوتین نیز زیر بارانی از خاکستر و بمب های آتشفشانی که از آتشفشان نوظهور به بیرون پرتاب می شد قرار گرفته بود .

در 12 ژوئن 1943 جریانی از گدازه به سمت دهکده پاریکوتین روانه شد و اهالی مجبور به ترک دهکده شدند . چند ماه بعد ، اهالی دهکده بزرگتر ، « سان خوان پارانگاریکوتیرو » نیز دهکده شان را ترک کردند . این کوه آتشفشانی و دهکده ی  متروکه اش به قدری جالب است که در رتبه ی  ششم لیست عجیب ترین و طبیعی ترین اماکن دنیا قرار گرفته است .

دوری بزنیم در اطراف این کوه آتشفشانی و شهر متروک اطراف آن ...

 

5 ) آبشار ایگواسو

همین طور که به آخرا لیست نزدیک میشیم جاهای شگفت انگیزتری رو میبینیم .  پنجمین جای شگفت انگیز طبیعی در جهان آبشاری است در آرژانتین با نام آبشار ایگواسو ( Iguazu Falls ) .

این آبشار البته دقیقا در #آرژانتین نیست بلکه در مرز دو کشور آرژانتین و برزیل و بر روی رود ایگوآزو که در شهر کوریتیبای #برزیل قرار دارد ،واقع شده است .

همه چیز در مورد این آبشار شگفت انگیز است . از کشف آن که در در سال 1541 توسط آلوار نونز کابزا د واکا مکتشف و جهانگرد اسپانیایی صورت گرفت ، تا تعداد آبشارهای کوچک و بزرگ و صخره های شگفت انگیز آن ...

این آبشار که به شکل U است به گلوگاه شیطان معروف است .

در مجموع 275 آبشار که ارتفاعشان بین 30 تا 40 و 60 تا 82 متر متغیر است ابشار ایگوآزو را تشکیل میدهند .

همچنین این آبشار با گستره ۲٬۷ کیلومتری خود ۳ برابر آبشار نیاگارا در #آمریکای شمالی وسعت داشته و از آبشار ویکتوریا در آفریقا نیز به طور قابل توجهی بزرگتر است . آرژانتین و برزیل در دو طرف مختلف این آبشار پارکهای بسیار زیبایی دارند.

از بالا به این ابر آبشار نگاهی بندازیم....

4 ) شفق قطبی

شاید که نه مطمعنا یکی از شگفت انگیز ترین و زیباترین پدیده های طبیعی که در جهان وجود دارد شفق قطبی است که از آن به عنوان چراغ های شمالی یاد میشود .

چرا که گویی در آسمان چراغ هایی وجود دارد که به زیبایی روشن شده اند و تب و تابی دارند که همین باعث زیبایی و شگفت انگیز بودن آنها شده است .

این نورها که از بالای کره زمین به صورت نورهایی هستند در حال رقص یکی از شگفت انگیز ترین تصاویری است که شاید هر کسی قادر به دیدن این لحظه از نزدیک نباشد .

فیلمی زیبا از شفق قطبی

3 ) کوه اورست 

اگر به آخر این لیست 10 تایی میرسیدیم و اسمی از #کوه اورست نمیدیم و نمیشنیدیم باید به درستی و صحت این لیست شک میکردیم ! بدون شک این که از شگفت انگیز ترین مکان هایی است که در دنیا وجود داره که میشه عظمت واقعی رو در این کوه دید !

#کوه اورست در رشته کوه هیمالیا قرار گرفته است و در میان تمام پدیده های طبیعی در دنیا در زتبه ی سوم قرار داره.

2 ) دیوار مرجانی

دومین مکانی که در این لیست جا خوش کرده دیوار مرجانی است در #استرالیا ! این دیوار یکی از بزگترین دیوراهای مرجانی در دنیاست .

مجموعه‌ای عظیم شامل بیش از ۹۰۰ جزیره و ۳ هزار صخره مرجانی است که در فاصله قابل ملاحظه‌ای از خط ساحلی خاک اصلی کشور استرالیا قرار دارد . در خط ساحلی شمال شرق استرالیا ، هیچ رودخانه مهمی ( به جز در فصل توفان‌های موسمی ) وجود ندارد و مراکز مهم شهری چون کارنز ، تاونسویل ، ماکای و راکهمپتون نیز در امتداد آن واقع شده‌اند.

اگر میخواهید که اطلاعات بیشتری در مورد این دیوار مرجانی داشته باشید و با همه تمام جوانب آن آشنا شوید برید و مطلب اختصاصی این دیوار مرجانی رو در کارناوال بخوانید.

1 ) گرند کانیون

و اما رتبه اول میرسد به یک دره در ایالت آریزونا در ایلات متحده با نام گرند کانیون ( Grand Canyon ) .

بدون شک این یک دره  معمولی نیست که تونسته با خیال راحت در رتبه اول عجیبترین اماکن دیدنی دنیا قرار گرفته است . همین که میگیم دره میتونه ابعاد شگفت انگیز این مکان رو مشخص کنه ! فکر میکنم گفتنی باشه که بگم این دره یکی از عمیق ترین و بزرگترین دره هایی است که در دنیا وجود داره .

عمق این دره در حدود ۱٫۶ کیلومتر ، طول ۴۴۶ کیلومتر ، عرض ۲۹ کیلومتر و در حدود 17 میلیون سال طول کشیده است تا این دره شکل گیرد .

با این مشخصات لقب عمیقترین شکاف در دنیا را از آن خود کرده است . این مکان سالیان درازی زیستگاه بومیان آمریکایی بود که در غار های آنجا روزگار سپری می کردند .

با دیدن تصاویر و فیلمهای مربوط به این دره میتوان فهمید که تا چه اندزه زیبا و شگفت انگیز است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از تمام دنیا برای بازدید از آن به #ایالت متحده سفر میکنند . جایی که برای این گردشگران برای بازدید درست شده است شاید به هیجانی بودن منطقه اضافه کنه !

برای حسن ختام این سفر هیجانی دوری هم بزنیم در این درهء شگفت انگیز

کلام آخر

چطور بود ؟ تا حالا از این امکان دیدن کردید ؟ یا این که جایی هست که جاش توی این لیست خالی باشه ؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

زهرا سلطان مرادی

عالی بود. متشکرم مهسا جان

مهسا محرابی

زهرا عزیز,خوشحالم که این مطلب را خواندید و نظر دادید!همراهی شماست که به کارناوال انرژی میدهد.

24 آبان 1394

انتشار:24 آبان 1394

آیا این دیدگاه مفید بود؟

شیما

سپاس از شما عالی و کامل بود

مهسا محرابی

شیما عزیر,خوشحایم که چند دقیقه ای را با کارناوال همراه بودید! امیدواریم این همراهی همیشگی باشد....

24 آبان 1394

انتشار:24 آبان 1394

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.