karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 مرداد 1398

به روز رسانی

03 مرداد 1399

به نقل از ایسنا، سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

ثبت‌نام اربعین از اول شهریورماه آغاز می‌شود. با وجود لغو ویزای عراق برای ایرانی‌ها، خروج از کشور در اربعین، به ثبت‌نام در سامانه سماح منوط شده است.

وزارت کشور هم اعلام کرده است:

از دهم ماه محرم برابر با ۱۹ شهریورماه زائران اربعین به شرط ثبت‌نام قبلی، اجازه خروج از کشور را دارند.

با توجه به حذف روادید ایران و عراق و هزینه آن، زائران برای خروج از کشور، باید سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir اطلاعات خود را ثبت‌ کنند. اگر دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نبود، با مراجعه به دفاتر زیارتی می توان در این سامانه می‌توان ثبت‌نام کرد.

سازمان حج با اعلام اینکه ثبت‌نام اربعین در این سامانه از اول شهریورماه آغاز می‌شود، فرایند آن را این گونه تشریح کرد:

متقاضیان پیاده روی اربعین پس از ثبت اطلاعات مطابق مدارک هویتی در سامانه سماح، نزدیکترین دفتر خدمات زیارتی به محل سکونت خود را در این سایت انتخاب می کنند و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحا شبیه عکس گذرنامه به آن مراجعه کنند. گذرنامه متقاضیان اربعین دست‌کم باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

این سازمان، مهم‌ترین ضرورت ثبت‌نام در سامانه سماح را کنترل جمعیت در مرزها دانست و اعلام کرد که زائران برای بیمه و تامین ارز مورد نیاز این سفر باید در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند. رییس ستاد مرکزی اربعین پیش‌تر اعلام کرده بود طبق مذاکره با بانک مرکزی، سهم ارزی هر زائر اربعین، ۱۰۰هزار دینار عراق است.

سازمان حج و زیارت در این مرحله به صورت رسمی، هزینه‌ای برای ثبت‌نام اعلام نکرده است. ستاد مرکزی پیش‌تر خبر داده بود:

نیروی انتظامی با کنترل ترددها، از دهم محرم تا آخر ماه صفر (برابر با ۱۹ شهریورماه تا هفت آبان‌ماه)، اجازه عبور و مرور زائرین را صرفا برای افراد ثبت نام شده در سامانه سماح صادر می‌کند.

پیاده روی اربعین

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

رفتار خائنانه مسئولین در انجام کاپوتاژ تعداد بی شمار خودروی سواری جهت اربعین با دریافت هزینه مربوطه و اعلام ممنوع بودن خروج آنها در این ایام از طرف دشمنان اهل بیت قابل تقدیر و مغضوب حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است

انتشار:14 مهر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.