karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 مرداد 1400

به روز رسانی

22 اسفند 1401

یکی از نکات مهم در تصمیم‌گیری برای زمان تور استانبول آگاهی از تعطیلات رسمی ترکیه است. در این مطلب روزهای تعطیل در ترکیه در سال 2021 را بررسی می‌کنیم.

برای توریست‌های ایرانی، یکی از محبوب‌ترین مقصدها ترکیه است. تصور نکنید ایرانیان ترکیه را فقط به خاطر نزدیک و ارزان بودن در مقایسه با کشورهای اروپایی انتخاب می‌کنند. در دنیای گردشگری، شهرهای کشور همسایه‌مان جزو پرطرفدارترین‌ها است و سالانه از سراسر دنیا افراد زیادی تور استانبول را برای تفریح انتخاب می‌کنند. حال یک توریست حرفه‌ای، در زمان برنامه‌ریزی برای سفر خود، ضمن توجه به تقویم داخلی کشورش، درباره تعطیلات رسمی کشور مقصد نیز اطلاعاتی به دست می‌آورد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم نگاهی به تعطیلات رسمی کشور ترکیه در سال 2021 داشته باشیم.

 

کشور ترکیه

چرا دانستن روزهای تعطیل رسمی در ترکیه مهم است؟ 

قبل از نگاه به لیست تعطیلات رسمی ترکیه باید بدانید اغلب مغازه‌ها و جاذبه‌های توریستی شهرهای مختلف در طول روزهای تعطیل رسمی به خاطر مناسبت‌های ملی، باز هستند. اما اگر یک روز به خاطر یک رویداد مذهبی در تقویم تعطیل رسمی اعلام شده باشد، وضعیت متفاوت است. در این روزها، آن‌ها از ساعت 13 ظهر شروع به فعالیت می‌کنند.

اگر گرند بازار و بازار ادویه جزو مقاصدی هستند که می‌خواهید طی تور استانبول خود به آن‌ها سر بزنید، در نظر داشته باشید این دو در تعطیلات رسمی مذهبی ترکیه کاملا تعطیل هستند. بازار بزرگ و بازار ادویه در روز بیست و نهم اکتبر (هفتم آبان) نیز بسته‌اند. همچنین اگر می‌خواهید برای یک سری امور مالی به کشور همسایه سفر کنید، باید بدانید در تعطیلات ترکیه اعم از مذهبی یا ملی، بانک‌ها به طور کامل تعطیل خواهند بود.

یکی دیگر دلایل اهمیت داشتن آگاهی نسبت به روزهای تعطیل رسمی در ترکیه برای یک توریست، خودداری از سفر در جریان اوج گرفتن ترددها است؛ در تعطیلات رسمی ترکیه (مذهبی یا ملی)، به خصوص عید قربان، ترافیک خودروها به شدت زیاد می‌شود، به همین دلیل توصیه می‌کنیم از سفر به صورت زمینی خودداری کنید.

تعطیلات رسمی ترکیه در سال 2021 (هدینگ2)

جمعه ۱ ژانویه (۱۲ دی ۱۳۹۹): اولین روز سال میلادی جدید

جمعه ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰): روز کودک و حاکمیت ملی

شنبه ۱ می (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰): روز کار و همبستگی ملی

از عصر چهارشنبه ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) تا ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰): عید فطر و جشن به مناسبت پایان ماه رمضان

چهارشنبه ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰): روز بزرگداشت آتاترک و شروع جنگی که به تاسیس جمهوری ترکیه ختم شد

۱۵ جولای (۲۴ تیر ۱۴۰۰): روز دموکراسی و اتحاد ملی

از عصر ۱۹ جولای (۲۸ تیر ۱۴۰۰) تا ۲۳ جولای (۱ مرداد ۱۴۰۰): عید قربان

۳۰ اوت (۸ شهریور ۱۴۰۰): روز پیروزی

از عصر ۲۸ اکتبر (۶ آبان ۱۴۰۰) تا ۲۹ اکتبر (۷ آبان ۱۴۰۰): روز جمهوری

۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ۱۴۰۰) روز یادبود آتاترک، تعطیلی منطقه‌ای و جشن‌های محلی

در این روزها، وضعیت تقریبا در سرتاسر کشور یکسان است و تعطیلی مخصوص شهر یا شهرهای خاصی نیست. به همین دلیل با آگاهی نسبت به تعطیلات رسمی ترکیه می‌توانید برای تور استانبول، وان، آنکارا، تور آنتالیا یا هر شهر دیگر برنامه‌ریزی کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و کارناوال هیچ مسئولیتی در رابطه با آن را نمی‌پذیرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.