karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 فروردین 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش ها در بیشتر مناطق کشور و ورود موج جدید بارشی از اواخر وقت فردا، 7 فروردین خبر داد. 

آقای وظیفه در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد: 

امروز (سه‌شنبه ۶ فروردین) ضمن ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق، به‌تدریج از میزان ناپایداری‌ها در شمال غرب کشور کاسته می‌شود. 

ایشان در ادامه افزود: 

شدت بارش‌ها امروز (سه‌شنبه ۶ فروردین)، در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌های جنوب و مرکز و شمال شرق کشور و شرق البرز مرکزی متمرکز خواهد بود. همچنین امروز در ارتفاعات استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و شرق کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، البرز، تهران، مازندران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی و با شدت کمتر در شمال غرب کشور به سبب بارش برف و مه‌آلودگی، اختلال در آمدوشد در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی کشور برای روز آینده گفت: 

 فردا (چهارشنبه ۷ فروردین)، ضمن تضعیف این سامانه بارشی و عبور آن از مناطق غرب و مرکز کشور، بارش در شمال و جنوب شرق کشور و بارش پراکنده برف در دامنه‌ها و ارتفاعات غربی البرز مرکزی پیش‌بینی می شود.

آقای وظیفه از ورود موج جدید بارش ها از نوار غرب و شمال غرب کشور از اواخر وقت فردا، چهارشنبه 7 فروردین خبر داد و گفت: 

پس‌فردا (پنجشنبه ۸ فروردین)، مناطق غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به‌تدریج بخش‌هایی از شمال شرق کشور تحت تاثیر این موج، بارش باران و برف خواهند داشت.

ایشان در مورد شکل های بارش در کشور در این مناطق چنین توضیح داد: 

بر اساس گفته های آقای وظیفه، طی دو روز آینده بارش‌ها به صورت باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق مستعد به شکل تگرگ و همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به وضعیت طوفانی خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز امروز (سه شنبه 6 فروردین) اشاره کرد و افزود: 

دریای خزر نیز امروز مواج است، همچنین امروز در جنوب غرب کشور و امروز و فردا (۶ و ۷ فروردین)، در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

تهران در وضعیت هشدار

در ادامه هشدارها به مردم در سطح کشور برای خطر وقوع سیل و بارش باران، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران و دیگر مسئولان شهری، با توجه به احتمال بارش های سیل آسا از عصر امروز در تهران از شهروندان خواستند از تردد غیرضروری در سطح شهر عصر امروز (سه شنبه 6 فروردین) خودداری کنند. 

آقای صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران این سخنان را در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که امروز با حضور استاندار برگزار شده بود، بیان کرد و افزود: 

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از حوالی ساعات ۱۶ امروز تا ۲۰ شاهد بارش‌های شدید در تهران خواهیم بود.

آقای صادقی در ادامه به ورود موج بارش ها از غرب تهران و خروج آن از شرق این شهر اشاره کرد و ادامه داد: 

لازم است، شهروندان هشدارهای بارندگی را جدی گرفته و از تردد غیر ضروری در این ساعات خودداری کنند.

ایشان از شهروندان خواست از حضور در حاشیه رودها، مسیل ها و ارتفاعات تهران خودداری کنند: 

همچنین ابلاغ کردیم که معادن شن و ماسه شهر تهران ایمنی خود را ارتقا داده و وضعیت ایمنی دیواره معادن را بررسی و پایش کنند.

آقای احد وظیفه، مدیرکل پیش پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز در گفت و گو با ایسنا، از احتمال بارش های رگباری در تهران برای امشب خبر داد و گفت: 

بعدازظهر و امشب تشدید بارش برف در ارتفاعات البرز در مسیرهای کوهستانی شمال تهران به ویژه در جاده چالوس، هراز و فیروزکوه پیش‌بینی می‌شود.

در همین زمینه، غلامحسین آرام معاون عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به آماده باش تمام دستگاه ها در برابر سیل احتمالی تهران گفت: 

تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده و جای نگرانی نیست. دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برای مدیریت حوادث طبیعی در صورت افزایش بارندگی و بروز سیل آمادگی کامل برای ارائه خدمات به شهروندان را دارند.

ایشان در ادامه افزود: 

تمامی مسیرهایی که احتمال وقوع سیل در آنها وجود دارد شناسایی شده‌اند و تمهیدات لازم به ویژه برای ارائه خدمات در این محدوده‌ها اندیشیده شده است. لایروبی رودخانه کن انجام شده است و در این محدوده نیز نیروهای خدماتی و امدادی حضور دارند.

آقای آرام از شهروندان و مسافران نوروزی خواست در مسیر و کنار رودخانه ها چادر نزنند و در جاده های کوهستانی به ویژه در مناطقی با شیب زیاد مراقب بهمن باشند. 

محدودیت های تردد در تهران

سرهنگ موسوی پور، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ممنوعیت تردد در بزرگراه امام علی (ع) و چند نقطه پایتخت در چند ساعت آینده در پی بارش های شدید احتمالی خبر داد. آقای موسوی پور در گفت و گو با ایسنا به محدودیت های اعمال شده در معابر پایتخت پس از بارش های امروز تهران اشاره کرد و گفت: 

محدودیت اول از ساعت ۱۴:۳۰ امروز ششم فروردین تا پایان بارش‌ها و اطلاع بعدی در بزرگراه امام علی (ع) در هر دو مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال انجام شده و این محور توسط پلیس مسدود و دارای محدودیت تردد است.

ایشان در ادامه افزود: 

همچنین محدودیت دوم که از ساعت ۱۴:۳۰ امروز ششم فروردین و تا پایان بارش‌ها و اطلاع بعدی اعمال می‌شود، در سمت لواسان و فشم از گردنه قوچک و بزرگراه ارتش به سمت سوهانک و پل استخر به سمت گردنه قوچک و همچنین محدوده تلو به سمت لواسانات است.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ، از ممنوعیت در میدان کوهسار نیز خبر داد و گفت: 

 میدان کوهسار به سمت کن محدودیت سوم می‌باشد که تا اعلام بعدی پلیس دارای ممنوعیت است.

آقای موسوی پور از شهروندان خواست تا از تردد و مراجعه به مسیرهای اعلامی جدا خودداری کنند. 

آبگرفتگی معابر

خبرگزاری ایرنا

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.