karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این که استفاده از هواپیما برای سفر از بهترین و سریع ترین وسایل نقلیه است هیچ شکی وجود ندارد. در سراسر دنیا روزانه میلیون ها پرواز انجام می شود تا مسافران در زمان مورد نظرشان به مقصد برسند. پیشرفت تکنولوژی و صنایع هوایی باعث شده تا همه ساله هواپیماها هم مدرن تر و امن تر شوند. گاهی شاهدیم که هواپیماها آن قدر پر زرق و برق و منحصر به فرد هستند که سفر با آن ها صرف هزینه ی گزافی را می طلبد.
هر کشور و فرودگاهی به ایرلاین های مختلفی اجازه ی ورود و خروج می دهد اما میان این همه ایرلاین و خطوط هوایی کدام یک بهتر هستند و اصلا چه خدماتی ارائه می دهند؟ در جهان بعضی از ایرلاین ها به دلیل ویژگی های شاخصشان شهرت جهانی یافته اند. در اینجا قصد داریم بهترین و محبوب ترین ایرلاین های فعال در سال 2016 میلادی را به شما عزیزان معرفی کنیم و کمی با شاخصه های خاصشان آشنا شویم.
با کارناوال همراه باشید تا بیشتر با ایرلاین های ابر قدرت جهان آشنا شویم.

برترین ایرلاین های دنیا

1- ایرلاین امارات | Emirates

عنوان بهترین ایرلاین سال 2016 متعلق به شرکتی نام آشناست؛ ایرلاین امارات...
پیشرفت فوق العاده سریع شهر دبی در 30 سال گذشته بر هیچ کسی پوشیده نیست و این موضوع شامل ایرلاین های دبی و کشور امارات هم می شود. امروزه دبی دارای بزرگ ترین ناوگان ایرباس و بوئینگ 777 در جهان است و هواپیماهای زیادی هم دارد که به طور تقریبا انحصاری فقط برای ایرلاین امارات فعالیت می کنند.
هواپیماهای این کشور اغلب دارای امکاناتی چون پخش موسیقی، تلویزیون اختصاصی، انواع سرگرمی و خوراکی های گوناگون می باشند. امارات در 12 سال گذشته جایزه ی بهترین سرگرمی های حین پرواز را از آن خود کرده است. البته در نظر داشته باشید که فرودگاه دبی شلوغ ترین فرودگاه دنیا نیز هست.

ایرلاین امارات

2- هواپیمایی قطر | Qatar Airways

ایرلاین قطر که پایگاهش در دوحه قرار دارد، به صندلی های نرم و انواع سرگرمی های حین پرواز معروف شده و سالانه بر طرفدارانش افزوده می شود. کلاس بیزینس یا کسب و کار این ایرلاین از بهترین بیزینس‌کلاس های دنیاست و ویژگی هایی چون استفاده از گوشی های هوشمند، تبلت و... را دارد. امروزه هواپیماهای این ایرلاین به 125 کشور جهان پرواز کرده و خدمات ارائه می دهند اما قطری ها در تلاش هستند تا 50 مقصد دیگر را هم به برنامه های پروازی خود اضافه کنند از مهم ترین مقاصد جدید آن ها پرواز به لس آنجلس، میامی و دالاس است.

ایرلاین قطر

ایرلاین قطر

3- خطوط هوایی سنگاپور | Singapore Airline

سنگاپور از جذاب ترین مقاصد گردشگری در سطح جهانی است و از توریست های زیادی میزبانی می کند، خطوط هوایی این کشور نیز از برترین ایرلاین های دنیا هستند و خدمه هایی تحصیل کرده و بسیار مودب دارند.
فرودگاه بین المللی چانگی این کشور نیز از بهترین و مهم ترین فرودگاه های دنیاست که اغلب هواپیماهای مجهز سنگاپور در آن قرار دارند. از جمله ویژگی های ایرلاین سنگاپور می توان به تلویزیون و حوله ی شخصی، انواع سرگرمی های حین پرواز و خدمه ی پرواز عالی اشاره نمود.

ایرلاین سنگاپور

ایرلاین سنگاپور

4- خطوط هوایی کاتای پسیفیک | Cathay Pacific

کاتای پسیفیک (Cathay Pacific) شرکت هواپیمایی مخصوص هنگ کنگ است این ایرلاین در سال های قبل رتبه ی سوم جهانی را داشت اما در سال 2016 به رتبه ی چهارم نزول کرده است. این ایرلاین از فعال ترین شرکت های در نوع خود در حاشیه و فراز اقیانوس آرام است و ناوگان بوئینگ 777 قدرتمندی هم دارد.
کاتای پسیفیک توانسته در زمینه های سرگرمی حین پرواز، صندلی های راحت و خدمات نمرات بالایی را به دست آورد. این ایرلاین جایزه ی تمیزترین کابین هواپیما را هم به دست آورده است.

ایرلاین هنگ کنگ

ایرلاین هنگ کنگ

5- نیپون ایرویز | All Nippon Airways

این ایرلاین بزرگترین شبکه ی هواپیمایی کشور ژاپن است و بزرگترین ناوگان هواپیماهای بوئینک 787 دنیا را در دست دارد. از شاخصه هایی که باعث شده این ایرلاین از برترین های دنیا باشد تمیزی و نظافت، خدمات و ایمنی بالای هواپیماها می باشد. جالب ترین ویژگی این ایرلاین هم هواپیماهایی با قابلیت جابه جایی زیاد صندلی ها و افزایش و کاهش حریم خصوصی هر مسافر است که توجه اغلب مسافران را به خود جلب می کند.

ایرلاین ژاپن

ایرلاین ژاپن

6- هواپیمایی اتحاد | Etihad Airways

هواپیمایی اتحاد یا اتحاد ایرویز یکی دیگر از مشهورترین ایرلاین های امارات متحده است که مقرش در ابوظبی می باشد. امروزه هواپیماهای بوئینگ این ایرلاین به 100 مقصد مختلف پرواز می کنند.
کلاس بیزینس این هواپیمایی بهترین نوع پروازهایش است و به مسافران وسایل خوابی از جنس مخمل ارائه می دهد. اتحاد در سال 2016 میلادی توانست جایزه ی بهترین بیزینس کلاس و صندلی راحت هواپیما را از آن خود کند.

ایرلاین اتحاد

ایرلاین اتحاد

7- ترکیش ایرلاین | Turkish Airlines

ترکیش ایرلاین شرکت هواپیمایی کشور ترکیه است که مقر اصلی آن فرودگاه آتاتورک استانبول می باشد. این هواپیمایی در حال حاضر به  100 کشور و 200 شهرستان در سراسر دنیا سفر می کند و جایگاه بالایی هم در ترانزیت جهانی دارد.
ترکیش ایرلاین توانسته 6 سال پیاپی جایزه ی (Skytrax) که مربوط به بهترین ایرلاین اروپاست را به دست آورد و بدون شک هیچ رقیبی هم در نواحی جنوبی اروپا ندارد. کلاس بیزینس ترکیش ایرلاین بهترین نوع پروازهای این شرکت است و خدماتی چون کیترینگ فوق العاده، سالن غذاخوری مجزا و خدمات خوب مهمانداران را به مسافران ارائه می کند.

ترکیش ایرلاین

ترکیش ایرلاین

8- ایرلاین اوا | EVA Air

اِوا نام خطوط هوایی تایوان است که از سال 1989 میلادی تا کنون در حال فعالیت می باشد. در دو دهه ی گذشته این ایرلاین از زوایای مختلف پیشرفت های چشم گیری داشته که همین سرعت در مدرنیزه شدن، نامش را در فهرست بهترین ایرلاین های دنیا قرار داده است.
خطوط هواپیمایی اوا دارای ناوگان بوئینگ هم هست و از جذاب ترین نکات درباره ی خدمات آن بیمه شدن همه ی مسافران در زمان ورود به هواپیما می باشد که بسیار مورد استقبال مسافرها قرار گرفته است. این ایرلاین توانسته جایزه ی (Transpacific Airline) را هم از آن خود کند که مربوط به بهترین خطوط هوایی مسافربری در سطح جهانی می باشد.

ایرلاین های برتر دنیا

ایرلاین های برتر دنیا

9- هواپیمایی کوانتاس | Qantas

کوانتاس یا کانتاس برزگترین شرکت هواپیمایی استرالیاست که در سال ۱۹۲۰ میلادی تاسیس شد و از قدیمی ترین ایرلاین های دنیا می باشد. مقر اصلی این ایرلاین فرودگاه سیدنی است و در سال 2016 میلادی توانست جایگاه نهمین ایرلاین برتر دنیا را از آن خود کند.
علت اصلی شهرت کوانتاس کترینگ قوی و تنوع بسیار بالای غذاهای هواپیماهای آن است و البته ۱۲۹ بوئینگ و ایرباس مدرن هم دارد که در شهرت و آوازه اش نقش مهم یداشته اند.

ایرلاین استرالیا

ایرلاین استرالیا

10- ایرلاین لوفت هانزا | Lufthansa

و اما دهمین ایرلاین سال 2016 لوفت هانزا نام دارد. این ایرلاین در اروپا فعالیت می کند و مقر اصلی آن آلمان است. با توجه به این که در سال های اخیر با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم کر،ه همچنان توانسته جایگاهش را در فهرست بهترین ایرلاین های دنیا حفظ کند و چیزی از کیفیت خدماتش کم نشود.
در حال حاضر این ایرلاین دارای بهترین هواپیماهای سوپر جامبوی A380 و اینترکنتیننتال (InterContinental) مدل 748-8 می باشد. این شرکت آلمانی توانسته تا کنون جوایز (Transatlantic Airline) و بهترین خطوط هوایی غرب اروپا را از آن خود کند.

ایرلاین آلمان

ایرلاین آلمان

سخن آخر

آیا تا کنون با ایرلاین های معرفی شده در این مطلب پرواز کرده اید؟
آیا اسمی این فهرست از نظر شما با انصاف انتخاب شده بودند؟
نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.