karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شاید عده ای زیادی باشند که برای رفتن به مسافرت، حمل و نقل هوایی را انتخاب می کنند. بدون شک یکی از اصلی ترین دلایل این افراد، صرفه جویی در وقت است. آن ها می خواهند که هر چه سریعتر به مقصد برسند و شاید به جز این مورد، به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند. اما فکرش را بکنید که با یک فرودگاه تمام و کمال روبرو هستید؛ فرودگاهی که همچون یک شهر کوچک امکانات رفاهی بسیاری را در خود جای داده است، از آبگرم تا مرکز خرید ها و رستوران های لوکس...

تصور کنید که مجبور هستید که ساعات طولانی را در یک فرودگاه سپری کنید و یا به هر دلیل پرواز شما به تاخیر افتاده است، غذا های گران قیمت و غیرقابل قبول از نظر کیفیت، سر و صدای مسافران، شلوغی و صندلی های ناراحت سبب می شود که هر لحظه بی حوصله تر و عصبانی تر شوید. اما برخی از فرودگاه ها چهارچوب ها را شکسته اند و فراتر از حالت معمول رفته اند. این فرودگاه ها امکانات تفریحی بسیاری برای مسافران ایجاد کرده اند تا آن ها گذر زمان را احساس نکنند. گاهی این امکانات و تفریحات سبب می شوند تا مسافران ترجیح دهند به جای گشت و گذار در شهر، در فرود گاه بمانند و از امکانات رفاهی آن لذت ببرند.

امروز کارناوال می خواهد به نقاط مختلف جهان سفر و فرودگاه هایی را به شما معرفی کند که تا به حال جوایز و رتبه های خوبی در سطح جهان و کسب کرده اند. امکانات برخی از این فرودگاه ها شما را شگفت زده خواهد کرد پس همراه ما باشید. 

بهترین فرودگاه ها دنیا با امکانات لوکس

1- فرودگاه چانگی | سنگاپور

فرودگاه چانگی (Changi Airport) که در کشور سنگاپور واقع شده، یکی از بزرگترین مراکز سفر آسیای شرقی است که گردشگران و مسافران بسیاری در آن رفت و آمد می کنند. در مورد برتری ها و خصوصیات منحصر به فرد این فرودگاه همین بس که بدانید در سال های 2015 و 2016 این فرودگاه رتبه ی اول را در جهان را از میان دیگر فرودگاه ها، از آن خود کرده است.  وجود امکاناتی همچو باغ ها، سینما، فروشگاه، استخر و جکوزی پشت بام فرودگاه و ... سبب شده تا مسافران گذر زمان را در این فرودگاه حس نکنند. همچنین در فرودگاه چانگی رستوران هایی وجود دارد که کیفیت بسیار عالی را به مشتریان ارائه می دهند و حس گرسنگی هر گردشگری را بر می انگیزاند. ترمینال 3 این فرودگاه که در سال 2008 افتتاح شده، ساختمانی متناسب و سازگار با محیط زیست دارد. در این ترمینال باغ پروانه و سرسره بزرگی وجود دارد که با گردش و تفریح در آن ها شاید متوجه اعلام پروازتان نشوید. اگر قصد سفر از طریق این فرودگاه را دارید، می توانید 5.5 ساعت قبل از سفر در فرودگاه حاضر باشید تا از تور های رایگان جزیره ای آن بهره ببرید و گشتی در این فرودگاه مهیج  بزنید. 

فرودگاه چانگی

فرودگاه چانگی

2- فرودگاه بین‌المللی اینچئون | کره جنوبی

یکی از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا، فرودگاه بین‌المللی اینچئون (Incheon International Airport) است. این فرودگاه امکاناتی مانند اتاق خواب های اختصاصی، آب گرم، زمین گلف، پیست اسکی روی یخ و موزه ی فرهنگ کره و ... را در خود جای داده تا مسافران در زمان میان پروازها سرگرم باشند. همچنین روزانه کنسرت هایی در سالن انتظار فرودگاه برگزار می شود تا مسافران را برای مدتی سرگرم باشند. این فرودگاه رتبه ی  سریع ترین و تمیز ترین فرودگاه در جهان را از آن خود کرده است. فرودگاه بین‌المللی اینچئون آن قدر زیبا وجالب است که به جای گشت و گذار در شهر ترجیح خواهید داد که در فرودگاه بمانید. 

فرودگاه بین‌المللی اینچئون

فرودگاه بین‌المللی اینچئون

3- فرودگاه مونیخ | آلمان

فرودگاه مونیخ (Munich Airport) دومین فرودگاه پر رفت و آمد در آلمان و هفتمین فرودگاه شلوغ در جهان است.  در سال گذشته این فرودگاه 40 میلیون پرواز در این فرودگاه داشت. در این فرودگاه هفت زمین بازی مختلف، سینما، کافه، مینی گلف و مناطق استراحت جود دارد. در فرودگاه مونیخ، بازار های زمستانی برگزار می شود و اگر کسی نتواند برای مدتی از فرودگاه خارج شود، می تواند در این محل اسکیت بازی کند و از زیبایی های سنتی این بازار لذت ببرد. با فروشگاه ها و رستوران های این فرودگاه، تمام وقتی که در فرودگاه خواهید گذراند سرگرم کننده و لذت بخش خواهد بود. 

فرودگاه مونیخ

فرودگاه مونیخ

4- فرودگاه هاندا | ژاپن

فرودگاه بین المللی توکیو که به نام فرودگاه هاندا (Haneda Airport) نیز معروف است، یکی از دو فرودگاه اصلی شهر به حساب می آید تا جایی که از آن به عنوان پر رفت‌وآمدترین فرودگاه بین‌المللی این کشور یاد می شود. فرودگاه بین المللی هاندا در سال 2006 چیزی نزدیک به 65.5 میلیون نفر را جابه جا کرد و از این بابت توانست لقب شلوغ‌ترین فرودگاه قاره آسیا و چهارمین فرودگاه جهان از لحاظ میزان نقل و انتقال مسافر را از آن خود کند. در کنار این افتخارات، لیستی از امکانات جالب را به ویژگی های منحصر به فرد این فرودگاه اضافه کنید.

در فرودگاه هاندا امکانات بسیاری برای مسافران در نظر گرفته شده است از جمله، کافه در فضای باز، رستورانی شش طبقه، مرکز خرید، اتاق دوش، صندلی ماساژ، یک هتل، محلی برای نگهداری حیوانات خانگی، سالن های غذاخوری. در کل همه چیز در هاندا مهیاست تا به بهترین نحو ممکن زمانتان را بگذرانید.

فرودگاه هاندا ژاپن

فرودگاه هاندا ژاپن

5- فرودگاه بین المللی هنگ کنگ | چین

این فرودگاه در جزیره ی چک لپ کوک (Chek Lap Kok) در چین قرار دارد و همانند شهر کوچکی است که 65,000 نفر در آن مشغول به کارند. سالانه 63 میلیون نفر مسافر در این فرودگاه رفت و آمد می کنند. در طول سال فرودگاه بین المللی هنگ کنگ نمایشگاه های فرهنگی-هنری بسیاری را برای سرگرمی مسافرانش برگزار می کند. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ همچنین پارک های رویایی برای کودکان، سینما، مرکز اکتشافات هوانوردی و سیستم های شبیه ساز بازی گلف را در خود جای داده است. فروشگاه و رستوران های بسیاری در این فرودگاه وجود دارد که ممکن است با محو شدن در آن ها پرواز خود را فراموش کنید.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه بین المللی هنگ کنگفرودگاه بین المللی هنگ کنگ

6- فرودگاه زوریخ | سوئیس

 فرودگاه زوریخ (Zürich Airport) سوئیس یکی از بهترین مراکز سفر هوایی در جهان است. مسافران جوان می توانند در زمان های بیکاری، فرودگاه مینیاتوری را ببینند و تمامی آن را کشف کنند. این فرودگاه تورهای پشت صحنه ی بسیاری را برای مسافران برگزار می کند و تجهیزات ورزشی بسیاری مانند دوچرخه، اسکیت و باتوم پیاده روی جهت اجاره در آن وجود دارد. اگر دوست دارید قبل از سوار شدن هواپیما کمی تحرک داشته باشید، بهتر است که با این وسایل گردشی در اطراف داشته باشید. 

فرودگاه زوریخ

فرودگاه زوریخ

7- فرودگاه بین‌ المللی کانزای | ژاپن

فرودگاه بین‌المللی کانزای (Kansai International Airport) خدمات و سرویس های متنوعی را به مسافران ارائه می دهد. این خدمات شامل مطب دندانپزشکی تا هتل حیوانات خانگی می شود. سال گذشته این فرودگاه، در میان دیگر فرودگاه های جهان رتبه ی دوازدهم را به خود اختصاص داده بود. فروشگاه های ارزان قیمت و رستوران های مجلل این فرودگاه سبب می شود که نگرانی و اضطراب پرواز از شما دور شود.  در فرودگاه کانزای محلی وجود دارد که با دریافت ماساژهای حرفه ای، خستگی ها را به در می کنید و کمی آرامش به دست می‌آوربد.

این فرودگاه در شهر اوکاسا ژاپن قرار دارد و به دلیل معماری و قرار گیری اش در دل اقیانوس، در نوع خود بی نظیر است. کانزای یکی از بزرگترین فرودگاه های قاره ی آسیاست.

فرودگاه بین‌ المللی کانزای

فرودگاه بین‌ المللی کانزای

8- فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت | آلمان

شلوغ ترین فرودگااه آلمان و چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد اروپا، فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت (Frankfurt Airport) نام دارد که در سال 1936 ساخته شده است. این فرودگاه همیشه رتبه های خوبی را از آن خود می کند و حتی ترمینال های درجه یک هم دارد. این فرودگاه تاریخی مناطق تفریحی و آرامش، تراس های مخصوص مسافران، تور های متنوع و فعالیت های بسیاری را در خدمت مسافران قرار داده تا تاخیر هواپیما موجب نگرانی و بدخلقی مسافران نشود. همچنین در این محل می توانید فروگاه های لوکسی را بیابید که برای خرید سوغاتی مناسب هستند.

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت

9- فرودگاه اسخیپول آمستردام | هلند

فرودگاه اسخیپول آمستردام (Amsterdam Airport Schiphol) در حال حاضر پنجمین مرکز مسافربری در اروپاست که در سال 1916 به عنوان یک پایگاه نظامی تاسیس شد. این فرودگاه، یک شگفتی مدرن و به روز محسوب می شود که دارای آبگرم، هتل ها، کافه ها، فروشگاه ها و رستوران ها... است. همانطور که کافی شاپ های آمستردام در سراسر جهان معروف و بهترین هستند، در این فرودگاه هم می توانید لحظه ی خوبی را با یک فنجان قهوه برای خود رقم بزنید. اولین کتابخانه ی دائمی در فرودگاه ها برای نخستین با در فرودگاه اسخیپول آمستردام بر پاشد. 

جالب است بدانید که فرودگاه اسخیپول، از نظر بزرگی، در رده ی نهم دنیا قرار دارد.

- فرودگاه اسخیپول آمستردام

10- فرودگاه هلسینکی | فنلند

در سفر بعدی خود به فنلاند به هیچ وجهه نگران تاخیر هواپیما و زمان اضافه ی خود نباشید و سعی کنید از ثانیه ثانیه ی آن در فرودگاه هلسینکی (Helsinki Airport) لذت ببرید. به جای نگرانی و اضطراب بهتر است که غذاهای با کیفیت بالای رستوران ها و یا موزه ی هوانوردی فرودگاه لذت ببرید. همچنین سالن های استراحت برای مسافرانی که مایلند قبل یا میان پرواز ریلکس کنند موجود است. کسانی که احساس می کنند که به خواب احتیاج دارند بهترین کار این است که در این سالن ها چرت کوچکی بزنند تا زما پروازشان فرابرسد.

فرودگاه هلسینکی

سخن آخر

مطلبی که خواندید، مروری بود بر 10 فرودگاه برتر جهان که با خدمات فوق العاده ای که ارائه می دهند، خود به یک جاذبه برای مسافران به حساب می آیند. آیا تا به حال تجربه ای از حضور در چنین فرودگاه هایی را داشته اید؟ نظرتان در مورد خدماتی که در این فرودگاه ها ارائه می شود، چیست؟ به نظرتان ارائه ی چنین خدماتی در یک فرودگاه واقعا لازم است؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.