karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ی شرایط سفر را دارید؟

می خواهید کوله بارتان را ببندید و برای چند روزی از شهر و دیارتان دور شوید؟

اما به کدام شهر می خواهید سفر کنید؟ اصلا کدام شهرها در دنیا هستند که می توانند بهترین مقصد برای شما باشند؟

ما در اینجا می خواهیم بهترین شهرها را برای مسافرت به شما معرفی کنیم؛ فهرستی از شهر ها که به عنوان برترین مقاصد سفر شهری در سال 2017 میلادی اعلام شده اند. در روزهای پایانی سال 2016 میلادی هستیم و باید از حالا به فکر باشیم تا مکانی ناب را برای مسافرت در سال آینده انتخاب کنیم.

دلایل معرفی شدن این شهر ها مختلف هستند و با مطالعه ی هر مورد می توانید به علت قرار گیری آن در این لیست بهترین مقاصد سفر پی ببرید، چندی پیش با هم با بهترین کشورها برای سفر در سال 2017 میلادی آشنا شدیم؛ اما حالا زمان آن فرا رسیده که کمی جزئی نگرتر شویم و با شهرهای برتر آشنا شویم. 

ساختمان های لوکس، طبیعتی به زیبایی ترنم باران، اماکن تاریخی بی همتا، امکانات مناسب برای گردشگران همه و همه در این شهرها موجود و در انتظار توریستان مشتاق هستند تا بهترین میزبان برای آنان باشند.

با کارناوال همراه باشید تا به تک تک بهترین شهرهایی که می توان در سال 2017 میلادی سفر کرد، سر بزنیم و با آنها کمی بیشتر آشنا شویم.

بهترین شهرها برای سفر در سال 2017
بهترین شهرها برای سفر در سال 2017
بهترین شهرها برای سفر در سال 2017

1 ) بوردو | فرانسه

شاید بتوان وصف های زیادی در رابطه با شهر بوردو داشت اما برترین کلام تشبیه آن به افسانه ی زیبای خفته است. این شهر سال ها ذخایر و منابع گردشگری را در خود جمع کرده و حالا زمان بهره برداری و بیدار شدن و محبوبیت آن در نزد گردشگران است.

این شهر قطار های پر سرعت و راحتی دارد که مسافت طولانی از پاریس تا بوردو را به یک سفر شیرین دو ساعته تبدیل می کند.

جدیدا تورهایی گردشگری در این شهر به فعالیت می پردازند که علاقمندان را از طریق  رودخانه گارون ( Garonne river ) به بوردو می آورند، این تورهای مفرح وعده های غذایی بسیار خوب و قابل قبولی را در اختیار مسافرانشان می گذارند زیرا یکی از مهم ترین دلایلی که گردشگران  را علاقمند به سفر به بوردو می کند غذاهای خوشمزه و گردشگری غذایی این شهر می باشد.

بهترین شهرها
بهترین شهرها

2 ) کیپ تاون | آفریقای جنوبی

مردمان ساکن در کیپ تاون با سخت کوشی و تلاش شبانه روزی سعی کردند تا بتوانند فرهنگ و آداب و رسوم خود را به عنوان شهری پررنگ و معروف در دید جهانیان جا بیدازند و در این راه موفق هم شدند.

غذاهای محلی این شهر طعمی باورنکردنی و نو دارند و رستوران های محلی زیادی در کیپ تاون در حال فعالیت اند. همچنین طبیعت این شهر در نظر گردشگران بسیار جذاب است.

کیپ تاون در منطقه ای قرار دارد که خاک آن حاصلخیز است و به همین دلیل انواع و اقسام میوه ها را می توان در آن پیدا کرد، میوه فروشی های این شهر چهره ای بسیار رنگارنگ و شاداب دارند.

گویا همه در این شهر هنرمند هستند؛ موزه ی هنرهای معاصر آفریقایی به نام زیتز ( the Zeitz Museum ) چند ماهی است که در این شهر برپا شده و نمایان گر هنر فوق العاده ی آفریقایی هاست، این موزه بزرگ ترین موزه ای است که اختصاصا به معرفی هنر آفریقا می پردازد.

کیپ تاون آفریقای جنوبی
کیپ تاون آفریقای جنوبی
کیپ تاون آفریقای جنوبی

3 ) لس آنجلس | آمریکا

لس آنجلس در دنیا با افراد مشهوری که در آن زندگی می کنند و سطح بالای سلامتش معروف است. این شهر که با کلمه اختصاری ال ای ( LA ) شناخته می شود در فهرست بهترین مقاصد گردیشگری در سال 2017 میلادی قرار گرفت.

شما در لس آنجلس می توانید به راحتی با مترو به تمامی محله های شهر دسترسی داشته باشید. حدودا 50 هتل در این شهر هستند که میزبان گردشگران می باشند. ال ای آن قدر جاذبه ی توریستی دارد که نام بردن آن ها ساعت ها طول می کشد اما از از برجسته ترین آن ها می توان به ساحل های زیبا، غذاهای خوشمزه و مدرن بودن شهر اشاره کرد.

گردشگرانی که لس آنجلس را برای سفر انتخاب می کنند محو تماشای غروب های زیبایش می شوند.

لس آنجلس
لس آنجلس
لس آنجلس

4 ) مریدا | مکزیک

مریدا ( Merida ) شهری است با آداب و رسوم و فرهنگی خاص. موسیقی هایی که در این شهر نواخته می شوند بی همتا هستند. علاوه بر ترانه های خوش آهنگ خوراکی های خوشمزه ی زیادی هم در این شهر وجود دارند که در نوع خود بی نظیرند؛ خوراکی هایی که با طعم و مزه ی تندشان در سراسر دنیا معروف هستند، تا جایی که در هر کشوری نام غذاهای مکزیکی می آید همه متوجه می شوند که با غذایی تند و آتشین سر و کار دارند.

اغلب مکزیک را پایتخت فرهنگ آمریکایی می دانند و این لقب هم به راستی مستحق آن است. همچنین این شهر در حال حاضر یکی از امن ترین شهرهای مکزیک است و توریست ها می توانند در امنیت کامل برای بازدید از مریدا اقدام نمایند.

مریدا مکزیک
مریدا مکزیک

5 ) اوهرید | مقدونیه

شهر اوهرید در مقدونیه ( در جنوب شرقی اروپا و شمال یونان ) به دلیل داشتن دریاچه ی ( eponymous lake ) دارای منظره ی فوق العاده ای است که البته اگر سوار بر قایق شوید و در این دریاچه پارو بزنید حس و حالی وصف نشدنی را تجربه خواهید کرد. شما هنگامی که سوار بر قایق در میانه ی این دریاچه هستید می توانید خانه های رنگارنگ و مناره ی شکسته ی کلیسای معروف شهر را ببینید؛ مناره ای که با رنگ قهوه ای تیره اش شما را به دوران قدیم می برد. همچنین از آنجا می توانید به قلعه ی سموئل ( Samoil’s Castle ) که یکی از پربازدیترین قلعه های مقدونیه است بروید و از آن بازدید داشته باشید.

اوهرید چند سال پیش به عنوان مرکز دینی و مذهبی مقدونیه شناخته می شد اما امروزه یکی از بهترین شهرهای تفریحی این کشور است، اوهرید در روزهای تعطیل یکی از شلوغ ترین شهرهای مقدونیه می شود و سواحل آن از بسیار مورد علاقه ی گردشگران است.

سرمایه گذاری روی دریاچه ( eponymous ) برای جذب گردشگر سبب شد تا این شهر زیبا از خواب غفلت یک بار برای همیشه بیدار شود.

اوهرید مقدونیه
اوهرید مقدونیه
اوهرید مقدونیه

6 ) پیستویا | ایتالیا

به پیستویا فلورانس کوچک می گویند و چیزی جز خلاقیت در هنر و معماری دلیل این لقب نیست، البته نباید این نکته را از یاد برد که این شهر توانسته مانند فلورانس گردشگران را به خود علاقمند کند.

برخی دیگر کمی در زیبایی های پیستویا اغراق می کنند و می گویند این شهر پایتخت فرهنگ و تمدن ایتالیا است که تا حدودی صحیح است اما نباید در این موضوع غلو کرد. در سال های اخیر صنعت توریست در این شهر بسیار پیشرف کرده و موجب کار آفرینی برای بسیاری از مردمان محلی شده است. پیستویا هنوز زمان لازم دارد تا به توسکانی برسد اما پیش بینی می شود که به زودی به دلیل داشتن محیط خوب و اماکن تاریخی زیاد به آن برسد، توسکانی منطقه ای در ایتالیا به مرکزیت شهر فلورانس است و با داشتن 6 میراث جهانی یونسکو، از آن با عنوان ناحیه ای فرهنگی یاد می شود.

در پستویا تلاش شده تا با سرمایه گذاری و فراهم آوردن امکانات مناسب برای گردشگران مکانی مفرح را به وجود آورند و در این راه هم موفق بوده اند.

پیستویا ایتالیا
پیستویا ایتالیا

7 ) سئول | کره جنوبی

حدودا بیش از یک دهه است در سئول تلاش می شود که این شهر را به مکانی سرسبز تر و جذاب تر تبدیل کنند تا بیشتر مورد پسند گردشگران قرار گیرد، در همین راستا پروژه های زیادی با موفقیت به اتمام رسیدند؛ پروژه هایی مانند ساخت و ساز بزرگراه های زیبا، فضاهای عمومی و تفریحی مدرن، آبنماهای زیبا و پارک مرکزی وسیع.

در حال حاضر سئول از نظر حمل و نقل و راه های ارتباطی در موقعیت مناسبی قرار دارد و با این که یکی از پر جمعیت ترین شهرهای دنیاست توانسته امکانات رفاهی خوبی را برای گردشگران  فراهم آورد. از نکات قوت دیگر شهر سئول می توان به فضاهای سبز و دیدنی آن اشاره نمود که چهره اش را زیبا و جذاب کرده اند.

سئول کره جنوبی
سئول کره جنوبی
سئول کره جنوبی

8 ) لیسبون | پرتغال

شهر لیسبون با فرهنگ و آشپزی خاصش در اروپا و آمریکا بسیار معروف است، آن قدر که نام آن را در کنار مکان های فوق العاده ای مثل بارسلونا و رم به کار می برند. همین به رسمیت شناختن این شهر تا به این اندازه است که آن را به مرکزیت کشور پرتغال تبدیل کرده و به احتمال زیاد این شهرت و آوازه ی لیسبون در جهان همچنان ادامه خواهد داشت.

هزینه ی گشت و گذار و تفریح در این شهر در برابر شهرهای هم رده اش مناسب است و شما در حین لذت بردن از طبیعت و آب و هوای این شهر می توانید از موزه های نابی مانند کالوست گلبنکیان که یکی از برتزین موزه ها در زمینه ی هنر مدرن و کهن است و آثاری از مصر باستان هم در آن نگهداری می شود دیدن نمایید.

در این موزه می توانید اطلاعات خوب و مفیدی هم در رابطه با ورود یهودیت به پرتغال به دست آورید.

 

بهترین شهرها
بهترین شهرها

9 ) مسکو | روسیه

شهر مسکو پایتخت و پر جمعیت ترین شهر روسیه است، این شهر بسیار زیباست و برخی از مناطقش همچون تابلوی نقاشی چشمان بازدیدکنندگان را معطوف به خود می کند. یکی از دلایلی که مسکو برای مسافرت در سال 2017 و حتی 2018 میلادی پیشنهاد شده است برپایی بازی های فوتبال جام جهانی 2018 در آن است.

برای برگزاری این بازی ها و جذب توریست به روسیه انواع ساختمان ها و بناهای مدرن با معماری های باشکوه و دیدنی در این شهر ساخته شده اند و یا در حال ساخت هستند که بر زیبایی های مسکو افزوده اند.

از دیگر نکات مثبت مسکو برای سفر به این شهر، فرودگاه تازه ساخت  رامنسکویه در آن و خطوط متروی مدرن با کاربری آسان برای مسافران است. در مسکو تلاش می شود که مسافرانی که به قصد تماشای بازی های فوتبال به این شهر می آیند سفری مدرن و به یاد ماندنی داشته باشند.

همچنین در این شهر موزه های بسیار معروفی مانند موزه پلی تکنیک وجود دارد که می تواند برای علاقمندان مکانی جالب توجه باشد.

بهترین شهرها
بهترین شهرها

10 ) پورتلند | اورگان

شهر پورتلند تلاش نمی کند توجه کسی را به خود جلب کند تا به سوی آن سفر کند اما فوج فوج گردشگران اند که به شوی این شهر می روند، اما چرا؟

پورتلند بزرگترین شهر ایالت اورگان آمریکاست و به دلیل برخی مسائل مانند رفتار دوستانه و مناسب ساکنان، پیروی از ارزش های اخلاقی مردمان آن و امکان گذراندن اوقات فراغتی عالی به یکی از بهترین شهرهای توریستی در آمریکا بدل شده است.

رودخانه ای به نام  ویلامیت در پورتلند جاریست که با کوه هایی زیبا احاطه شده است و منظره ای چشم نواز را ساخته، همچنین این شهر در سال 2017 میلادی شاهد خورشید گرفتگی می باشد که همین اتفاق هم بر علاقمندی گردشگران برای سفر به پورتلند افزوده است.

پیاده روی در شهری خوش آب و هوا در کنار رودی زیبا و حیات بخش از فعالیت های مورد علاقه ی توریستانی است که پورتلند را برای مقصد سفرشان انتخاب می کنند.

پورتلند اورگان
پورتلند اورگان
پورتلند اورگان

سخن آخر

آیا از نظر شما این شهر ها مستحق قرار گرفتن در فهرست اعلام شده برای برترین مقاصد سفر در سال 2017 هستند؟

آیا شهر های ایران استحقاق قرار گرفتن در این لیست نیستند؟ به نظر شما برای شناساندن شهرهای ایران به جهانیاین باید چه اقداماتی انجام دهیم.

نظر، پیشنهادات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

محسن

خر کردید مارو؟ دلایل معرفی شدن این شهر ها مختلف هستند و با مطالعه ی هر مورد می توانید به علت قرار گیری آن در این لیست بهترین مقاصد سفر پی ببرید، چندی پیش با هم با بهترین کشورها برای سفر در سال ۲۰۱۷ میلادی آشنا شدیم؛ اما حالا زمان آن فرا رسیده که کمی جزئی نگرتر شویم و با شهرهای برتر آشنا شویم. این که همومچن مطلبه اسمش؟

زهرا میرزایی

سلام کاربر کارناوالی لطفا سوالتان را دوباره مطرح کنید، دیدگاه و مقصودتان واضح نیست. با تشکر

22 آبان 1395

انتشار:22 آبان 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.