karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

با نگاهی به تقویم متوجه ی شویم که سال میلادی آخرین روزهای خود را ورق می زند و برای آغازی دوباره خود را آماده می کند.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2016 جستجو برای مقاصد مناسب سفر در سال جدید به موضوعی تازه در امر گردشگری تبدیل شده است. تعداد مقاصد سفر و تجربه های مختلف باعث شده است تا افراد در سراسر دنیا در میان گزینه های عجیب و غریب و متفاوتی که پیش رویشان قرار دارد دچار نوعی سردرگمی شوند.

هرساله شرکت های بین المللی و معتبر فعال در زمینه ی سفر و گردشگری فهرستی از مقاصد را در قالب کشورها، شهرها و مناطق خاص در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند. برای تهیه ی این فهرست همواره فاکتورها و معیارهای متفاوتی همچون جاذبه ها، امکانات و تسهیلات و سایر ویژگی های موثر در امر سفر، توسط کارشناسان خبره مورد مطالعه قرار می گیرند و از جهات مختلف بررسی می شوند.

در این مطلب سری به فهرست تهیه شده توسط شرکت لونلی پِلَنت ( Lonely Planet )می زنیم تا مروری بر مقاصد برتر سال 2017 از نظر کارشناسان این شرکت داشته باشیم. لونلی پلنت از معروف ترین شرکتهایی در دنیا است که در زمینه ی تهیه ی کتاب های راهنمای سفر فعالیت می کند.

در این فهرست کانادا را بهترین مقصد برای بازدید در سال پیش رو معرفی می کند و سپس به بررسی های خود در نقاط دیگر ادامه می دهد.

برای آشنایی با این فهرست کارناوال را همراهی کنید.

بهترین کشورها برای سفر در سال 2017

1- کانادا، آمریکای شمالی

رویکرد مثبت رهبر جدید کانادا و شهرهای پویای این کشور، شاخص های جهانی قابلیت زندگی را تسخیر کرده اند. همچنین شهرت کانادا در مودب بودن همه جانبه، باعث شده تا این دومین کشور جهان، 150 امین سالگرد خود را در سال 2017 و در سلامت تمام جشن بگیرد. کانادا در تمام این سال ها در برابر میهمانان ناخوانده خود بسیار گرم و میهمان نواز برخورد کرده است. 

از آن جا که اخیرا ارزش دلار کانادا پایین آمده، می توانید با دلار آمریکا کلی در این کشور ولخرجی و خوش گذرانی بکنید.

غذاهای مرموز و ترکیبی این کشور را از دست ندهید.

کانادا
کانادا

2- کلمبیا، آمریکای جنوبی

به سبب سال ها جنگِ شهری و جرم های خشونت آمیر، ده ها سال تنها پاسپورت برخی از مسافران فعلان و پیگیر برای ورود و بازدید به این کشور مهر زده می شد. اما امروزه و پس از گذشت مدت کوتاهی، گویی همه چیز عوض شده و کلمبیا توانسته به نگینی بی بدیل در میان کشورهای جنوب آمریکا بدل شود. اعجابی جهانی در کار نیست، کلمبیا آمیزه ای از فرهنگی زنده، طبیعتی خارق العاده و میهمان نوازی بسیار است که همه این ها در کنار هم ترکیب وسوسه کننده ای برای سفر به این کشور هستند. 

در دهه ی اخیر و با تغییر وضعیت کلمبیایی ها، امروزه این مردم منتظر بازدید کاتولیک شماره یک دنیا هستند. زمانی که پاپ فرنسیس در سال 2017 خاک کلمبیا را ببوسد، مردم کلمبیا نخستین ملتی خواهند بود که پس از 30 سال پاپ را ملاقات کرده اند. 

کشور کلمبیا
کشور کلمبیا

3- فنلاند، اروپا

فنلاند کشوری است که 800 سال تحت حکومت کشورهایی چون روسیه و سوئیس قرار داشت، در نهایت در سال 1917 توانست اعلام استقلال کند. فنلاندی ها هر ساله سالگرد استقلال خود را با ذوق و شوق بسیار جشن می گیرند و در هر منطقه برنامه هایی مخصوص به خود اجرا می کنند. انواع و اقسام رویدادها از کنسرت تا آشپزی همگانی و عصرهای سونا و نمایشگاه های پوستر، همگی در جشن استقلال فنلاند در انتظار مردم اند. 

همچنین پارک ملی جدیدی با وسعت 11000 هکتار در هوسا به چشم می خورد که از مملو از درختان کاج است و به رودخانه های متقاطع بسیاری آراسته شده. از آن جا که فنلاند در سال پیش رو میزبان مسابقات جهانی اسکیت و مسابقات اسکی نیمکره دنیاست، وقتی بسیار مناسبی است که به فنلاند سفر کنید و این فرهنگ متمایز و مناظر طبیعی دلبرانه اش را کشف کنید. 

کشور فنلاند
کشور فنلاند
کشور فنلاند

4- دومنیکن، کارائیب

یکی از شوخی محلی ها در مورد خودشان این است که اگر کریستف کلمب از خواب مرگ برخیزد و به کارئیب بازگردد، جزیره دومنیکن تنها جایی است که خواهد شناخت! شما هم تنها با نگاهی به سرخس های ماقبل تاریخ و سواحل متروک این جزیره، معنای شوخی آن ها را درخواهید یافت.

نبود امکانات پر زرق و برق در سواحل دومنیکن ...

درختان نارگیل تنها آسمان خراش هایی است که در اینجا خواهید دید. پیش از رفتن به دومنیکن، در نخستین اقامتگاه های زنجیره ای و وسیع به استراحت بپردازید و نخستین نشانه های پیشرفت و طلایه دار صنعت گردشگری این کشور را از نزدیک ببینید.

دومنیکن
دومنیکن
دومنیکن

5- نپال، آسیا

حتی فجایع طبیعی هم نمی توانند نپال را برای مدتی طولانی زمین گیر کنند. زلزله سال 2015 خرابی های بسیاری را سبب شد اما قسمت جالب توجه ماجرا، نوع دید مسافران و گردشگران به این منطقه است. «مهم نیست چه چیزی از دست رفته است، مهم چیزی ست که باقی مانده».

با آن که معابد مشهور نپال از بین رفتند، اما بخش های وسیعی از کشور که از آن جمله مسیرهای پیاده روی و کوهنوردیست، جان سالم به در بردند. خوشبختانه نپال مهارت زیادی در ترمیم و بازسازی مکان های باستانی و یادبودهای خود دارد. در نتیجه تنها مشکل باقی مانده، هزینه و بودجه است. با بازدید از این کشور و حمایت از فرهنگ محلی و مردمان منطقه، کمک بزرگی به یک ملت برای بازسازی و بازگشتی قوی تر خواهید کرد. 

نپال
نپال
نپال

6- برمودا، شمال اقیانوس اطلس

قلمرو بریتانیایی برمودا اغلب با جزیره ای کارائیبی اشتباه گرفته می شود و اغلب کسانی که واقعیت را می دانند، به امید آن که اندکی بیش تر برمودا و دنجی بی نظیرش را از آن خود کنند، تلاشی برای گفتن حقیقت ندارند. 

برمودا درست 105 کیلومتر دورتر از ساحل کارولینا شمالی قرار گرفته و تنها در طی دو ساعت، از بسیاری از شهرهای ساحلی و شرقی آمریکا قابل دسترسی می باشد. یعنی فقط با یک جست کوتاه می توانید خود را به جزیره برمودا برسانید. در خرداد ماه پیش رو، برمودا میزبان کاپ آمریکاست، کاپی که آمریکا روی قهرمانی آن ادعای بسیار دارد. (جایزه برندگان مسابقات قایق‌رانی بادبانی، کاپ آمریکا می‌باشد که در واقع رقابتی نفس گیر بین باشگاه‌های قایق‌رانی این کشور و برخی کشورهای دیگر است.)

آب و هوای معتدل و نسیم های روح بخش، برمودا را به مکان فوق العاده ای برای برگزاری مسابقات تاریخی قایق سواری و مقصد سفر بعدی شما می سازد. 

برمودا

7- مغولستان، آسیا

در سال 2017، از فرودگاه جدید و به روز پایتخت مغولستان پرده برداری خواهد شد که این فرودگاه نماد بارزی از تجدد و نوسازی در این کشور است. اولان باتور، پایتخت این کشور توانست از رونق اقتصادی بیش ترین بهره را ببرد و آسمان خراش های مدرن، شیشه ای و فولادی بسیاری در سطح شهر بسازد.

در میان تمام این پیشرفت های شهری، مجموعه 500 میلیون دلاری شانگری لا قرار دارد که تا سال 2017 تکمیل می شود. در این مجموعه هتلی با 290 اتاق، سینما آی مکس و کافه ای دلپذیر وجود دارد. 

البته تمام جذابیت های کشور مغولستان در شهر اولان باتور خلاصه نمی شود و اطراف این پایتخت طبیعتی بی نظیر به چشم می خورد، که بیش از همه دریاچه خوسگل، مروارید آبی آسیا دلبری می کند. جالب آن که یک بار در سال 2015 دریاچه از طریق جاده آسفالته به شهر اولان باتور متصل شد و رانندگی در آن جاده به مدت 10 ساعت متوقف شد. 

 

مغولستان

8- عمان، آسیا

عمان گرچه کشور کوچکیست، اما در میان کشورهای عربی منطقه مقصدی متفاوت است و از آن جا که تعداد پروازهای بین المللی اش بیش از سابق است و با وجود هتل های مجلل خود، برگ برنده ای تمام عیار در برابر سایرین دارد. اقامتگاه های لوکس این کشور که جوایزی جهانی را از آن خود کرده اند، هر گردشگری را برای سفر به عمان ترغیب می کند. از هتل مجلل سیکس سنس (شش حس) در استان مسندم بگیرید تا هتل علیلا در کوهستان هاجر، همگی جاپای محکمی برا خود در صنعت گردشگری دارند. از دیگر اقامتگاه های پر زرق و برق کشور عمان می توان به انانتارا و کمپینسکی اشاره کرد.  

به نظر می رسد این انفجار ساخت و ساز در عمان همین جا تمام نمی شود و یکی دیگر از پروژه های عظیم این کشور، ماجارات عمان است که به زودی و در سال 2017 از آن پرده برداری می شود. ماجارات پارک آبی و موضوعی بزرگی برای خانواده هاست.

کشور عمان

9- میانمار، آسیا

گرچه تغییر مدت هاست که به میان ملت برمه میانمار پا گذاشته، اما برگزاری انتخابات نخستین حکومت غیر نظامی در نیمه قرن، تمام  توجهات را معطوف به خود و آینده این کشور کرده است. نمی توان تظاهر کرد که میانمار مشکلاتی ندارد، اما باید بدانید که همه چیز در مسیر خود حرکت می کند و مرموز ترین کشور جنوب شرقی آسیا مورد هجوم مسافران و گردشگران قرار گرفته است. 

هرچند که بازدید از کشور میانمار با چالش هایی رو به روست اما در مقابل در گشودن دریچه ای به روی فرهنگی آسیایی که در حال محو شدن است، بسیار موثر است. در طی سفر به میانمار زندگی را هماهنگ با ریتم بی انتهایی از راهبان آواز خوان و زنگ های صومعه درخواهید یافت. 

میانمار

10- اتیوپی، آفریقا

کشور اتیوپی با تقویم منحصر به فرد و 13 ماهه اش، زبان، خط، آشپزی، کلیسا و قهوه اش بسیار جذاب و عجیب و غریب است. 

اگر بخواهید، می توانید با گشت و گذار و پیاده روی در کوهستان سیمین (Simien Mountain) اتیوپی شروع کنید و حیات وحش خیره کننده و کمیابش را از نزدیک ببینید. از کوه ها بالا بروید و بر روی صخره ای دور افتاده در منطقه تیگرای، با کلیسایی کنده شده در دل کوه مواجه شوید. یا می توانید سفر خود را با قایق سواری و عبور از آب های آرام دریاچه تانا ادامه داده و خود را به صومعه باستانی برسانید. قطعا که از آن همه زیبایی مناظر مسحور خواهید شد. 

با افتتاح خطوط هوایی جدید در سال 2017، اتیوپی بیش از پیش در دسترس قرار می گیرد و شما می توانید یکی از نخستین گردشگران این کشور خاص باشید. 

اتیوپی
اتیوپی

سخن آخر

همان طور که گفته شد، کشورهای گفته شده همگی بر اساس انتخاب متخصصین سایت معتبر لونلی پلنت صورت گرفته است.

تا به حال به یکی از کشورهای بالا سفر کرده اید؟

چه تصوری از وضعیت این کشورها داشتید؟

دیدگاه و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

محمد

سلام من خودم به گرجستان سفر کردم واقعا کشور زیبایی بود به خصوص شهر باتومی واقعا هم هزینه خوراک و هزینه هتل واقعا ارزونه

انتشار:06 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مرتضی

سلام خسته نباشید من فنلاند زندگی میکنم بنظر من یخورده ابنجا گرونی هست وپولش هم که یورو هست برای مسافرت کشور های ارزون تری هم هست اما به هر حال فنلاند کشور زیبایی هست هم در زمستان و هم در تابستان

Reza

سلام. بدبختی فنلاند مشکل بزرگش گرفتن ویزاش هست که تقریبا کار حضرت فیل هستش. والا من خودم خیلی خیلی دوست دارم بیام. وقتی سفارت فرانسه با اینکه شرایط عالی داشتم ریجکتم کرد دیگه مجبورم فعلا دور کشورهای اروپایی از جمله فنلاند رو هم خط بکشم که جای تاسفه واقعا

03 آبان 1396

محمد

دوست گرامی فنلاند بهترین کشور جزو ده کشور جهان هستش میخواستم در مورد گرانی که شما میفرمایید باید عرض کنم ارزش پول ایران در مقابل یورو خیلی کمه به خاطره اون واسه ما ایرانیها خیای گرونه

06 شهریور 1396

انتشار:28 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.