karnaval.ir

نسیم حسین زاده نصرتی

انتشار

09 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جزایر یکی از آرامش بخش ترین و رمانتیک ترین مکان ها در طبیعت هستند. برخی از جزایر آنقدر زیبا هستند که نمی توان وصفشان نمود. تایلند کشوری است با جزایر زیبا و دل فریب و همین یکی از دلایل اصلی است که باعث شده تایلند از آن دست مقاصد باشد که باید حتما برای یک بار هم که شده به آن سفر کرد.

اما ممکن است انتخاب بهترین مقصد از بین صدها جزیره برای یک گردشگر سخت ترین کار باشد، چرا که این کشور، صدها جزیره ی استوایی جالب دارد. با این حال، بعضی جزایر ضمن اینکه از نظر زیبایی برتر هستند، آب و هوا و جاذبه های آنها نیز مدنظر قرار می گیرد.

دراینجا فهرستی از 10 #جزیره زیبای تایلند جهت بازدید ارائه شده است پس اگر قصد #سفر به تایلند را دارید و هدفتان رفتن به بهترین جزیره ی آن است ، 

با کارناوال همراه باشید تا زیباترین جزایر تایلند را بشناسیم.

زیباترین جزایر تایلند
photo by Inviv0

1- جزیره ی کائو پینگکان | Khao Phing Kan

جزیره ی کائو پینگکان ( Khao Phing Kan ) که به آن خائو پینگکان نیز می گویند در خلیج پانگ انگا در جنوب تایلند واقع شده است، جزیره ی کائو پینگ از نظر محبوبیت بعنوان جزیره ی جیمز باند شناخته شده است، چرا که فیلم باند "مردی با چشمان طلایی" در این جزیره فیلمبرداری شده است.  این جزیره بخاطر صخره های آهکی خود  مشهور است.صخره های ثابت سوزنی شکل، با بیست متر بلندی، که مشهورترین آنها به نام کو تاپو می باشد، صخره ای است که در فیلم جیمز باند به مرور دیده شده است.

این صخره در طول 200 میلیون سال پیش بخاطر فرسایش شکل گرفته است.

 مکانی کامل برای لذت بردن از کانو سواری در دریا. این جزیره، غارهای متعدد جالبی بر روی صخره های آهکی دارد. جدا از غارها و آبهای سبز زمردی، می توانید از منظرۀ جنگهای زیبای شاه پسند نیز در این محیط لذت ببرید.  قایق سواری، بهترین راه کشف کو تاپوی زیبا می باشد، که صخره ی ثابت این جزیره است.. خدمات قایق رانی خوبی در این جزیره به چشم می خورد.

بهترین جزیره های تایلند
photo by abdulhamid Janat
بهترین جزیره های تایلند
photo by Hussain Al
بهترین جزیره های تایلند
photo by Hiwa

2- جزیره کو پودا | Ko Poda

جزیره کوپودا ( Ko Poda ) ، جزیره ی آهکی کوچک اما زیبایی که در ایالت کرابی در #ساحل جنوبی تایلند واقع شده است. این جزیره با ساحل ماسه ای سفید تماشایی با چشم اندازهای زیبایی محاصره شده است، اینجا، واقعاٌ زیبایست که شما در طول دیدار از تایلند نباید آن را از دست بدهید.

کوپودا، یک جزیره  آرام و ساکت است، جمعیت زیادی ندارد. مکانی کامل برای استراحت و دیدن مناظر.  ساحل ماسه ای سفید یک کیلومتری این جزیره، بخاطر آبهای آبی شفاف کریستالی اش معروف است.

اینجا بهشتی برای شناگران و آنهایی که حمام آفتاب می گیرند. همچنین می توانید از پیاده روی، قایقرانی با کایاک و غواصی در این آب های زیبا لذت ببرید.  یکی از بهترین مکانها برای لذت بردن از نور آفتاب در تایلند همین جزیره است. شما می توانید خانه های ییلاقی ساحلی  با قیمتهای مناسب  در آنجا پیدا کنید.

جزایر تایلند
جزایر تایلند

3- جزیره ی کوسامت | Ko Samet

جزیره ی کوچکی با نام جزیره کوسامت ( Ko Samet ) که در ایالت رایونگ تایلند واقع شده است. کوسامت، بخاطر سواحل تماشایی و غروب خورشید بسیار دلپذیرش مشهور است. سواحل جزیره ی کوسامت، آبهای آبی شفاف و استثنائی دارند. زیباترین و پربیننده ترین سواحل در قسمت شرقی این جزیر واقع شده است. ساحل الماس با یک کیلومتر مسافت مشهورترین ساحل کوسامت است.

در این جزیره می توانید فعالیتهایی از قبیل ؛  شنا، موج سواری با تخته و بادبان، جت اسکی و ورزش های آبی دیگر را تجربه کنید. کوسامت، در سراسر سال آب و هوای مطبوعی دارد.

برای لذت بردن از تفریحات شبانه در این مقصد ، رستوران های جالبی وجود دارد. کوسامت، مکانی ایده آل برای ورزشهای مفرح آبی است.  قایق سواری در کوسامت فعالیت محبوب گردشگران است. انواع مختلفی از بسته های تفریحی و گردشگری در این جزیره قابل دسترس است به نحوی که به سادگی می توانید بسته دلخواه تان را با هزینه مناسب دریافت کنید و از گردش در این جزیره لذت ببرید.

جزیره های تایلند
photo by Alexander Kozlov
جزیره های تایلند
جزیره های تایلند

4- کو فا انگان | Ko Phangan

جزیره کو فا انگان ( Ko Phangan )  در خلیج تایلند قرار دارد، در سراسر جهان بخاطر تفریحات اش مشهور است.  اینجا خانۀ برخی سواحل دیدنی با آب های تمیز است. این جزیره در ساحل شمالی کو فا انگان واقع شده است. ساحل شنی، مجزا ترین و محبوب ترین ساحل این جزیره است.

شما با دسترسی به این ساحل زیبا، می توانید خدمات قایق سواری طولانی مدت یا پیاده روی سه ساعته طولانی مدت را انتخاب کنید. ماسه های سفید و آبهای کبود مجلل، قطعاٌ شما را عاشق این ساحل می کنند.

 برخی #معابد تایلند در این جزیره واقع شده اند. هفت آبشار جالب در اطراف کو فا انگان وجود دارند. آبشار « فائنگ » که در بخش جنوب غربی این جزیره واقع شده است، زیباترین و مشهورترین آبشار این جزیره است. مسیر دسترسی به این آبشار نیز بسیار خوش منظره است.

جزیره های زیبای تایلند
photo by Anake Seenadee
جزیره های زیبای تایلند
photo by Andric Khaw
جزیره های زیبای تایلند

5- جزیره کولیپ | Ko Lipe

کو لیپ، جزیره کوچکی است که در ایالات ساتون در بخش جنوبی تایلند واقع شده است. اینجا، جزیره ای بدون خودرو است و می توان بخاطر کوچک بودن جزیره، پیاده آن را طی کرد. سه ساحل عمده در این جزیره وجود دارد ؛ #ساحل پاتایا ، ساحل سان رایز و ساحل سان است.

از هر نقطه ی این جزیره، می توان در عرض 30 دقیقه به این سواحل رسید. این سواحل، بخاطر آبهای تمیز، زلال و کم عمق شان مشهور هستند. کو لیپ، گزینه های متعددی از غواصی و تفریحات آبی را فراهم می کند. آبهای کم عمق این جزیره نیز فرصت های عالی برای مبتدیان ارائه می کند تا غواصی یا شنا کردن را بصورت ایمن بیاموزند. می توانید بین نقاط مختلف این جزیره با قایق های سنتی گشتی بزنید.  

جزیره ساحل پاتایا
جزیره ساحل پاتایا
جزیره ساحل پاتایا

6- جزیره کو چانگ | Ko Chang

این جزیره زیبا در ایالت ترات واقع شده و #دومین جزیره بزرگ تایلند است. با طبیعت بکر و فعالیتهای بسیار، کو چانگ در میان نقاط اصلی گردشگری در تایلند قرار دارد. سواحل دست نخورده ی بسیاری در جزیره ی کو چانگ وجود دارد. علاوه بر زیبایی زیاد، این سواحل فعالیتهای متنوعی را به گردشگران ارائه می کنند، از جمله شنا و غواصی . شما می توانید در آنجا از مناظر بسیار زیبای مرجانها لذت برده و با گونه های جالب دریایی از جمله لاک پشتهای دریایی، ماهیان گرمسیری، نیزه ماهی ها و دلقلک ماهی ها آشنا شوید.

می توانید از ماجراجویی های فیل سواری در این جزیره لذت ببرید. سواری شما یک تا دو ساعت طول می کشد. همچنین می توانید در انتهای سواری، فیلها را شسته و به آنها غذا بدهید.  از سواری در جنگل کو چانگ برای نزدیک تر شدن به طبیعت لذت ببرید. در کل این سفر، می توانید برخی پرندگان، گیاهان و آبشارهای کوچک زیبا را نیز ببینید.

جزیره های زیبای تایلند
جزیره های زیبای تایلند
جزیره های زیبای تایلند

7-  جزیره کو تائو | Ko Tao

نام کو تائو، به معنی جزیره ی لاک پشت است، این نام بخاطر شکل لاک پشتی این جزیره به آن داده شده است. این جزیره ی کوچک در بخش شرقی تایلند قرار دارد. کو تائو، بخاطر مراکز غواصی افسانه ای آن مهشور است. بیش از 20 نقطه ی غواصی در این جزیره وجود دارد. زیر آبهای تمیز، دنیای زیبای زیرآب کو تائو قرار دارد. سواحل کو تائو، با دنباله ی بلندی از ماسه های سفید، آکواریوم زیبای آبی و حیات دریایی جالب، قطعاٌ بهترین سواحل استوایی در جهان هستند.

 قایق سواری، در کو تائو را از دست ندهید. تقریبا همه ی سواحل کو تائو، خدمات قایق سواری را ارائه می کنند. در اینجا هم قایق های قدیمی کشیده و هم قایقهای کوچک وجود دارد.

کو تائو، بهشتی از تفریحات شبانه خیره کننده است. می توانید در آنجا از موسیقی و ورزش های زنده در سواحل لذت ببرید.  چشم انداز تپه ای کو تائو، مسیرهای پیاده روی جالبی را برای گردشگران ارائه می کند. پیاده روی در سربالایی تپه برای منظره ی صخره ای « فراگل » در روستای سائیر، مشهورترین آنها است. شما می توانید گلهای وحشی زیبا، حیوانات و صخره های بزرگ را در مسیر این پیاده روی ببینید. از آن بالا، می توانید از منظره ی مهیج روستای سائیر نیز لذت ببرید.

جزیره های زیبای تایلند
photo by Or Many
جزیره های زیبای تایلند
photo by Stefan Follows
جزیره های زیبای تایلند
photo by Vuttiboon popa

8- جزیره کو ساموی | Ko Samui

کو ساموی که در خلیج تایلند قرار گرفته، بزرگترین جزیره ی تایلند است. این جزیره بخاطر سواحل، زیبا، چشم انداز کوهستانی، تفریحات، فرصتهای خرید و غذای خوشمزه اش مشهور است. سواحل کو ساموی با حاشیه ای از نخلزارها، در سراسر جهان شهره هستند. آّبهای آبی تمیز و ماسه های زیبای این سواحل، بخاطر منظره اش باعث خوشحالی شما می شود.  

 معبد بزرگ بودا در ساحل شمالی، مشهورترین مشخصه ی کو ساموی است. مجسمه ی 12 متری طلایی بودا را می توان از مایلها دورتر دید. برای عبور از جنگلهای زیبای کو ساموی یک جیپ بگیرید. یک چنین سواری ای منظره ی نزدیکتری از جنگل، دره ها، دریاچه ها و آبشارهای کوچک برای شما فراهم می کند.  آبهای تمیز کو ساموی، بهترین فرصتهای غواصی ، قایقرانی با کایاک ، جت اسکی  و شناکردن را فراهم می کند.

جزیره های زیبای تایلند
جزیره های زیبای تایلند
جزیره های زیبای تایلند

9- جزیره کو لانتا | Ko Lanta Yai

کولانتا، یکی از مشهورترین مقاصد در ایالات #کرابی تایلند است. این جزیره بخاطر سواحل ممتد سفید شنی، جنگهای استوایی، جشنواره ها و غذایش مشهور است.  آبهای روشن کریستالی و مرجانهای زیبای کو لانتا، فرصتهای زیادی را برای غواصی  فراهم می کند. با فیل سواری در پارک ملی کو لانتا، از زیبایی جنگلهای شاداب و سبز لذت ببرید. همچنین، مسیر پیاده روی جنگل می تواند تجربه فراموش نشدنی برای شما باشد.

این پارک ملی خانه ی برخی گیاهان و حیوانات زیبا است.  سواحل کو لانتا، بخاطر ماسه های سفید و آبهای تمیز آکواریومی ‌اش مشهور هستند.  از غارهای عمیق و زیبا در بخش مرکزی این جزیره بازدید کنید. این کار می تواند چالشی باشد اما قطعا یک تجربه فوق العاده خواهد بود. راهروهای متصل به هم برای کشف غارها وجود دارد. در این غارها شما می توانید ساختارهای سنگی زیبا و استالاگمیت های جالبی را ببینید.

جزیره های زیبای تایلند
جزیره های زیبای تایلند

10- جزیره کو فی فی | Koh Phi Phi

کو فی فی، مجمع الجزایر زیبایی در #ایالات کرابی تایلند است که در برگیرنده ی شش جزیره ی زیبای کو فی فی دان، کو فی فی لی، کو یانگ، کوی مای فای، کو پای و کو بیدا نوک می باشد. با سواحل تماشایی، ساختارهای سنگی خیره کننده و نقاط غواصی در سطح جهانی، کو فی فی واقعا یکی از زیباترین مناطق برای بازدید در زندگی شما خواهد بود.

کو فی فی دان، بزرگترین جزیره ی مجمع الجزایر فی فی است. این جزیره، بخاطر سواحل زیبا و صخره های خیره کننده اش مشهور است. زیباترین مکان در فی فی دان، با 100 متر طول مسافت، سد شنی باریکی است که دو خلیج زیبای جزیره به نام خلیج تانوم و خلیج تونسای را به هم مرتبط می کند.  زیبایی خیره کننده خلیج مایا در جزایر کو فی فی له، شاید زیباترین نقطه در کل مجمع الجزایر فی فی باشد.

جزیره کوی پای در مجمع الجزایر فی فی را از دست ندهید.  جزایر فی فی با آبهای گرم، حیات دریایی فراوان و تنوعی از مرجانهای زیبا در میان بهترین نقاط غواصی در جهان قرار دارند. برج تون سای درکوه فی فی دان، یک نقطه ی صخره نوری در سطح جهانی است که شما نمی خواهید آن را از دست بدهید. مبتدیان می توانند اصول کوهنوری را از استادان مجرب در برج تون سای آموزش ببینند.

زیباترین جزیره های تایلند
زیباترین جزیره های تایلند

سخن آخر

این بار با هم سری به #زیباترین جزایر تایلند زدیم . 

دوست دارید به کدامیک سفر کنید؟ 

نظر خود را با ما در میان بگذارید !

 

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حسام

سلام دوست عزیز آیا راهی برای ارتباط با شما هست؟لطفا 1 ایمیل مستقیم یا تلفن لطف بفرمایید ممنون

انتشار:27 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

نادرخاکسار

مطالب وعکسهای جالب واموزنده ای بود

انتشار:11 مرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

maziar

تصاوير قشنگي بود مخصوصا آبپاشي فيل ها

انتشار:10 مرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.