karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

10 خرداد 1395

به روز رسانی

26 فروردین 1402

سفر کردن به مکان های تازه و زیبا قدرتی است که می تواند شما را عوض کند . البته تصمیم با شما است که برای سفر چه مقصدی را انتخاب کنید . سفرها برای خود دنیایی دارند . دنیایی پر از زیبایی و ماجراجویی . هر نقطه از زمین ویژگی های خودش را دارد و شاید برای شما جالب باشد که از مکان هایی دیدن کنید که برای شما تازگی داشته باشد . 

در این مطلب به 7 نقطه از سیاره ی زمین سفر خواهیم کرد و همسفر خواهیم بود . 

سفرهای امروز ما همگی یک ویژگی مشترک دارند و آن ماجراجویانه بودن است و ترکیبی هستند از هیجان در کنار لذت بردن از مناظر اطراف . سوار بر قایق می شویم و بر روی آب ها حرکت خواهیم کرد ، با لاک پشت ها بیشتر آشنا می شویم ، به بازدید از رودخانه ای زیبا و بزرگ می رویم و حتی با گوریل ها در جنگل ها به جستجو خواهیم پرداخت . 

باید این گونه به شما بگوییم که امروز روز ماجراجویی برای ما و شما است.

ماجراجویی ما آغاز می شود

آماده باشید ، سفری بس طولانی و هیجان انگیز در انتظار ما است . 

بهترین مکان ها برای ماجراجویی در طبیعت

1) بریتیش کلمبیا ، کانادا | British Columbia , Canada

زمانی که به سمت شمال ونکوور حرکت می کنیم و به مرزهای آلاسکا می رسیم با منطقه ای زیبا و دست نخورده به اسم The Great Bear Rainforest برخورد می کنیم که دنیایی کاملا ناشناخته به حساب می آید که تنها 1% از جمعیت کشور کانادا را در خود جای داده است . 

در این منطقه از کشور کانادا عقاب های سرتاس بر بالای درختان پرواز می کنند و رودخانه ها پر هستند از ماهی های سالامون و هر از گاهی خرس هایی را می بینید که در جنگل در حال حرکت و به دنبال غذا هستند . این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی به حساب می آید . ماهیگیری نیز از دیگر جذابیت ها به حساب می آید که به لطف رودخانه های بزرگ و پر ماهی مقصد ماهیگیرانی از سرتاسر دنیا می باشد . 

اولین کاری که شما با رسیدن به این منطقه می توانید انجام دهید گشت و گذار و کشف ناشناخته ها در جنگل است که یکی از بزرگترین جنگل های بارانی در شمال آمریکا به حساب می آید.

ولی پیشنهاد ما به شما چیز دیگری است . به ارتفاعات بروید و از حیات وحش منحصر بفرد این منطقه لذت ببرید . گرگ ها را ببینید ، شکار کردن خرس ها را به نظاره بنشینید و ... البته برای انجام این کار باید همراه تورهایی مشخص شوید تا شما را به این مناطق ببرند و امنیت شما را نیز تامین کنند . 

بریتیش کلمبیا

2) مکزیک ، باجا | Mexico , Baja

لاک پشت های دریایی به راحتی صید می شوند و حتی افرادی به عنوان غذا از این حیوانات استفاده می کنند . تورهای ماهیگیری نیز در بیشتر مواقع ناخواسته این لاک پشت ها را گرفتار خود می کند و در بیشتر مواقع باعث مرگ آنان می شود .

تمامی این اتفاقات یک فاجعه را برای ما نمایان می کند و آن یعنی 6 گونه از 7 گونه ی لاک پشت های دریایی در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند . ولی خبرهای خوبی شنیده می شود . تعداد زیادی پروژه برای نجات این حیوانات در حال انجام است و امیدها برای بهبود وضعیت زندگی لاک پشت ها هر روز پررنگ تر می شود . یکی از این پروژه ها از گردشگران کمک می گیرد . 

در مکزیک و در ساحل باجا یکی از این پروژه ها در حال انجام است . 

هر ماه به کمک گردشگران لاک پشت هایی که در تورها گیر می کنند را نجات می دهند . وزن ، اندازه آن ها را بررسی کرده و باز دوباره به دریا هدایتشان می کنند تا در محیط طبیعی به زیست خود ادامه دهند . 

مقداری از مبلغی را که برای سفر به این ساحل و کمک به لاک پشت ها هزینه می کنید صرف بهبود وضعیت این حیوانات می شود . 

مکزیک

3) پاتاگونیا ، شیلی | Patagonia , Chile

تصور کنید در کنار رودخانه ای بزرگ ایستاده اید و از تماشای منظره ای زیبا لذت می برید . در پاتاگونیا رودخانه ای وجود دارد به نام Futaleufu که بزرگترین رودخانه ای به حساب می آید که آبی شفاف و سفید دارد . طول این رودخانه 50 مایل می باشد و از مناطق طبیعی بکر و زیبایی عبور می کند . 

کسانی که به رفتینگ علاقه مند هستند مقصد خود را این رودخانه بر می گزینند و هیجان را در این مکان تجربه می کنند . 

این رودخانه مسیر های بسیار خطرناکی دارد که حتی برای حرفه ای ها نیز عبور از قسمت هایی از رودخانه سخت و مشکل می باشد . 

اولین کاری که شما بعد رسیدن به این رودخانه می توانید انجام دهید این است که با تورهایی هماهنگ کنید و به رفتینگ بروید . بعد از گذشت یک روز پر هیاهو و پر انرژی شما می توانید در کناره ی رودخانه کمپی برپا کنید و از نشستن کنار آتش لذت ببرید . 

در کنار لذت بردن از رودخانه در این منطقه کارهای دیگری را نیز می توانید انجام دهید . مانند استفاده از حوضچه های آب گرم ، صخره نوردی ، دوچرخه سواری در کوهستان و ... شما بر حسب علاقه ی خود می توانید یکی از این فعالیت ها را انتخاب کنید . 

پاتاگونیا

4) مغولستان | Mongolia

مغولستان کشوری است که هنوز مردمانی در چادر و به همراه گله هایشان در دشت هایش زندگی می کنند . نوماد ( Nomad ) نام قبیله ای است که بعد از گذشت قرن ها هنوز گله های اسب خود را دارند . با این حال موبایل در دست هستند و معابد زیبایی دارند و کافه هایی دارند که دارای اینترنت نیز هستند . 

این کشور به سرعت در حال تغییر است ، نه فقط مناطقی بلکه کل مغولستان . 

این کشور دارای رودخانه هایی تمیز و زیبا ، دریاچه هایی شگفت انگیز می باشد . گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند می توانند نقشی در فرهنگ و سنت های مردم مغولستان داشته باشند . 

شما اگر به مغولستان سفر کنید می توانید در کنار مردم و در چادرهایشان بمانید و سوار بر اسب ها شده و در دشت ها به این سو و آن سو بروید و از مناظر زیبای این کشور لذت ببرید . 

مغولستان

مغولستان

5) تانزانیا ، کوهستان کلیمانجارو | Tanzania , Mount Kilimanjaro

کوهستان کلیمانجارو یکی از شگفتی های طبیعت می باشد که در خود جنگل های وسیع بارانی را جای داده است . این کوهستان مقصد بسیاری از کوهنوردان است که برای بالا رفتن از مسیری 19340 فوتی به این منطقه می آیند . حدود 30000 نفر به این کوهستان می آیند . 

گردشگران با حضور خود به مردم محلی نیز کمک می کنند . 

شما با سفر به این منطقه می توانید به مردم محلی کمک کرده و درخت بکارید . در کنار این فعالیت ها از حیات وحش زیبای این منطقه نیز می توانید دیدن کنید . میمون ها ، گورخرها و فیل ها از حیواناتی هستند که شما می توانید آن ها را در حیات وحش ببینید . 

شب ها کمپ هایی در روستاها برپا می شود و می توانید به استراحت بپردازید . 

تانزانیا

6) جمهوری کنگو | Republic Of The Congo

این کشور در خود یکی از منحصر بفرد ترین جنگل های بارانی را جای داده است که از لحاظ اندازه دومین در جهان به حساب می آید . در این جنگل موجوداتی بسیار نایاب تر به چشم می خورند ، بزرگترین جمعیت گوریلاهای زمین های پست غربی . 

با نگاه کردن به چشماناین حیوانات حساسیت و باهوش بودن را خواهید دید .

این مناظر زیبا و گوریلاها با اندکی توجه می توانند مورد حمایت قرار بگیرند . معدن ها ، گرفتن روغن خرما از مواردی هستند که حیات و طبیعت این منطقه مورد تهدید برای نابودی قرار داده اند . 

گردشگرانی که به این جنگل می آیند می توانند از طبیعت زیبای منطقه لذت ببرند و از دور شاهد زندگی گوریل ها باشند . شب های این جنگل نیز زیبایی خودش را دارد و اگر بتوانید همراه با تورها شب را در جنگل بمانید تجربه ای فوق العاده خواهید داشت .

جمهوری کنگو

7) هند | India

تصور کنید در طبیعت هستید و در فاصله ای نه چندان دور بزرگترین گربه سان را می بینید . مطمئنا سر جای خود نخواهید ایستاد .

یک ببر بالغ نر می تواند وزنی برابر با 660 پوند داشته باشد و طولی برابر با 10 فوت روزانه باعث شود 90 پوند گوشت بخورد . جمعیت ببرها در 150 سال گذشته 90% کاهش پیدا کرده است و امروزه تنها 3200 ببر در حیات وحش سراسر دنیا زندگی می کنند . 

کشور هند مکانی است که ببرهای بنگال را در خود جای داده است و همین موضوع باعث شده تا گردشگران زیادی را به خود جذب کند . 

شما می توانید در 19 روز از طبیعت کشور هند لذت ببرید .

در کنار لذت بردن از طبیعت این کشور از اماکن تاریخی هند نیز می توانید دیدن کنید . 

هند

هند

سخن اخر

آیا تا به حال به یکی از این مکان ها سفر کرده اید ؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.