karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

16 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

برای بسیاری سفر با رسیدن به مقصد مور نظرشان به پایان می رسد ولی مقاصدی که در این مطلب با آن ها آشنا می شویم بسیار متفاوت تر از آن چیزی هستند که تصور می کنید زیرا در طول مسیر شما با طبیعتی بکر و وحشی برخورد دارید و نکته ی مهم این است که با پای پیاده قرار است از همین طبیعت لذت ببرید و خود را غرق در زیبایی های آن متصور شوید.

دهانه های کوه های آتشفشانی، ارتفاعات نفس گیر، صخره هایی به اشکال عجیب و غریب همگی باعث می شوند تا در طول مسیر شما هیجانی وصف نشدنی را تجربه کنید و از سفر خود بیشتر لذت ببرید.

اگر انسانی محتاط و یا ترسو هستید نگران نباشید، این 10 مکان شما را تا جایی که امکانش وجود دارد ترغیب می کنند تا سفر را آغاز کنید. البته شما باید راحتی و آرامش را رها کرده تا بتوانید پا به دنیایی با طبیعتی بکر و وحشی بگذارید. این مکان ها دارای مناظری فوق العاده زیبا هستند که شما را مطمئنا حیرت زده خواهند کرد و شاید مجبورتان کنند تا خیلی زود به آن ها سفر کنید.

همراه با کارناوال باشید در این سفر سرشار از هیجان.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

1) امواج | دره ی عمیق و باریک پریا | آریزونا ، یوتا

مهم ترین ویژگی این دره و صخرا این است که صخره هایی زیبا و جالب را در خود جاب داده است. این مکان برای شما داستانی از شکل گیری خود که در دوران های بسیار قدیم درگیرش بوده را بازگو می کند و رازهای زیادی برای بازگو کردن دارد.

باران و سیلاب های زیاد باعث شده انند تا این صخره ها به شکل امواج در بیایند و در نهایت وزش باد کار را تمام کرده و صخره ها را بدین شکل در آورده است. بهترین راه برای رسیدن به این صخره ها پیاده است زیرا هم راحت تر می رسید و هم می توانید بیشتر از سفر خود لذت ببرید.

البته بهتر است تا برای پیدا کردن مسیر از GPS پیدا کنید.

دلیل سفر : شما می توانید شاهد صخره هایی زیبا با اشکالی متفاوت باشید و در کنار همه ی این ها از طبیعت صحرا و دشت لذت ببرید.

طول مسیر : 13.3 کیلومتر رفت و برگشت.

چه کارهایی را انجام ندهید : بدون هماهنگی قبلی و اجازه وارد محوطه ی صخره ها نشوید. در روز تنها 20 نفر می توانند وارد این محوطه شوند.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی
بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

2) Taghia | مراکش

این منطقه که Taghia نام دارد که در اطراف آن چندین روستا واقع شده است. این مکان مناسبی برای سفر خواهد بود اگر می خواهید به مکانی بکر و دور افتاده بروید. دلیل بکر بودن آن این است که کاملا از دنیای امروزی فاصله گرفته و هیچ جاده ای وارد آن نمی شود. مردمی هم که در این منطقه زندگی می کنند هنوز همانند جد خود به شکل سنتی به زندگی خود ادامه می دهند.

از ویژگی این منطقه می توان گفت که بهشت صخره نوردان است و به همین دلیل بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

سازمان های محلی کوچکی بوجود آمده تا به مردم محلی کمک کنند و کیفیت زندگیشان را بالا ببرند. لازم نیست که شما یک کوهنورد حرفه ای باشید یا در پیاده روی های طولانی شرکت کرده باشید. فقط کافی است تا خود را در دستان طبیعت زیبای این منطقه رها کنید تا از سفر خود لذت ببرید.

دلیل سفر : با وارد شدن به این منطقه شاهد یکی از زیباترین نقاط شمال آفریقا خواهید بود و همچنین مسیرهای کوهنوردی و پیاده روی زیادی را برای انتخاب پیش روی شما خواهد بود.

طول مسیر : 9.7 کیلومتر.

چه کارهایی را انجام ندهید : در فصل زمستان به هیچ عنوان وارد این منطقه و کوه های آن نشوید. در این فصل منطقه کم تر از 1 ساعت شاهد نور خورشید می باشد.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی
بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

3) غار یخی و یخچال Mendenhall | جونو | آلاسکا

این #غار یخی در فاصله ی 19.3 کیلومتری از مرکز شهر جونو قرار گرفته است ولی راه رسیدن به آن اصلا ساده و راحت نیست. در طول مسیر باید بر روی دریاچه ای یخی حرکت کنید و حتی از یخچال نیز عبور کنید.

تلاش برای رسیدن به این غار یخی ارزشمند است زیرا کسانی که به مقصد می رسند غرق در نور آبی داخل غار می شوند و از آب شدن تدریجی یخ ها و چکه کردن قطرات آب لذت می برند. در این جا شاهد یک فضای طبیعی بسیار نادر هستیم. این یخچال در خطر نابودی قرار گرفته و روز به روز در حال ذوب بیشتر و کوچکتر شدن است. تا جایی که 4 کیلومتر به عقب رانده شده و ممکن است بطور کامل از دریاچه ی Mendenhall جدا شود و اتصال خود ر از دست بدهد.

در حال حاضر عکاسان زیادی هستند که با علاقه ی زیاد به عکاسی از داخل این غار یخی می پردازند و زیبایی های آن را به تصویر می کشند. با این حال افراد کمی هستند که تا به حال شاهد این غار یخی از نزدیک بوده اند.

 دلیل سفر : پیاده روی در داخل غار یخی و یخچال طبیعی لذت بخش خواهد بود.

طول مسیر : 12.9 کیلومتر رفت و برگشت با احتساب عبور از دریاچه

چه کارهایی را انجام ندهید : قبل از سفر مطمئن شوید که به همراه خود تبرهای یخ نوردی آورده اید و همینطور چنگک. بهتر است تجربه ی سفر به یخچال نیز داشته باشید تا اتفاقی رخ ندهد. ظاهر یخچال در حال تغییر می باشد و ممکن است مسیر قبلی که می شناختید دیگر وجود نداشته باشد.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی
بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

4) دریاچه ی جوشان | پارک ملی Morne Trois Pitons | دومینیکا

هنوز نیروهای آتشفشانی زیر زمین در حال شکل دادن به این جزیره ی زیبا هستند، یعنی دومنیکان. این منطقه در شمالی ترین قسمت های Windward Islands قرار کرفته و بر خلاف دیگر جزیره های این منطقه از هجوم گردشگران و مسافران در امان مانده است. 

جنگل های بارانی که بسیار زیبا نیز هستند در کنار دهانه های آتشفشانی فعال و زیبا بسیار جالب و متفاوت به نظر می رسند.

در این جا دریاچه ای جوشان قرار گرفته که عرضی برابر با 61 متر دارد و بر روی شکاف آتشفشانی واقع شده است. پیاده روی درکنار دومین دریاچه ی بزرگ جوشان در دنیا که میزان حرارت آب آن 100 درجه ی سانتیگراد می باشد بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود.

مهم ترین ویژگی این منطقه همین دریاچه می باشد که در دنیایی بکر و طبیعی رها شده. میزان دمای آب دریاچه متغیر است ولی همیشه بخار از ان بلند می شود.

 دلیل سفر : پیاده روی در کنار یکی از بزرگترین دریاچه های جوشان در دنیا.

طول مسیر : 25.7 کیلومتر.

 چه کارهایی را انجام ندهید : به هیچ عنوان وارد آب نشوید حتی در خنک ترین وضعیت آن. زیرا این آب در هر دمایی شما را خواهد پخت.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی
بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

5) تپه های شن و ماسه Mingsha | چین

تپه هایی شنی به وسعت 526 کیلومتر مربع در اطراف شهر Dunhuang واقع شده است. به این تپه های شنی تپه شن و ماسه آواز نیز گفته می شود و دلیل آن این است زمانی که باد می وزد می تواند صدای بلند حرکت شن ها را شنید و این به مانند موسیقی از جنس صحرا می ماند.

تپه ها نیز دارای ارتفاع زیادی هستند. البته در بیشتر مواقع به دلیل وزش باد تغییر شکل می دهند ولی بطور میانگین ارتفاع آن ها تا 249.9 متر می رسد. زمانی که از داخل شهر به این تپه ها نگاه می کنید تصور می شود که مانند امواج اقیانوس در حال نزدیک شدن به شما هستند.

زمانی که وارد این منطقه می شوید صدای صحرا را خواهید شنید و به موسیقی که برای شما می نوازد گوش فرا خواهید داد.

دلیل سفر : شنیدن موسیقی صحرا.

طول مسیر : 9.7 کیلومتر

 چه کارهایی را انجام ندهید : حتما به مقدار زیادی آب به همراه داشته باشید.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی
بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

6) Isla del Sol Traverse | بولیوی

با توجه به افسانه ها، دریاچه ی Titicaca مکانی بود که خدای اینکاها، Viracocha بعد از سیلی عظیم از داخل آب به بیرون می آید و نور، جهان و اولین انسان ها را می سازد. زمانی که وارد این منطقه می شوید گویی در افسانه ها قدم گذاشته اید.

تنها راه رسیدن به این منطقه توسط کشتی صورت می گیرد و هیچ راه خاکی به آن منتهی نمی شود. جمعیت این مکان 800 نفر است و ساکنانش بیشتر به کشاورزی مشغول هستند.

توریست های کمی به این جا می آیند ولی به تعداد آن ها هر سال افزوده می شود. شما می توانید در مسیرهای پیاده روی که ساخته شده قدم بزنید و به افسانه های اینکاها فکر کنید و زمانی که به کنار آب می رسید از رنگ آبی دریا لذت ببرید و در پایان در نزدیکی دریاچه بنشینید و غرق در زیبایی شوید.

 دلیل سفر : مشاهده ی رشته کوه آند در دور افتاده و مرتفع ترین جزیره که می توان در دریاچه های آن کشتیرانی کرد.

طول مسیر : 9.7 کیلومتر یک طرفه

 چه کارهایی را انجام ندهید : سعی کنید به محیط عادت کنید. زیرا این دریاچه در ارتفاع 3,812 متری قرار گرفته است.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی
بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

7) پل Trift | سوئیس

این منطقه بیشتر شبیه به یک پارک بزرگ است تا مسیری مناسب برای پیاده روی. مهندسی سوئیسی ها در ساخت این پل کاملا مشهود است. طول این پل برابر 170 متر است و در ارتفاع 91.4 متری از Triftsee که یک دریاچه به رنگ آبی شیری رنگ می باشد قرار گرفته است.

اگر می توانید بر اعصاب و ترس خود مسلط باشید عبور از این پل بسیار هیجان انگیز خواهد بود. ممکن است به دلیل وزش باد این پل تکان بخورد و به چپ و راست حرکت کند. البته به هیچ عنوان نگران نباشید زیرا پل صحیح و سالم در جاب خود قرار گرفته و کنده نمی شود.

واقعیت امر این است که پل در سال 2004 برای کسانی ساخته شد که دیگر به دلیل آب شدن #یخچال طبیعی نمی توانستند به سمت دیگر کوه بروند.

 دلیل سفر : عبور از روی بلندترین پل کوهستان آلپ و خیره شدن به منظره ی زیبای این منطقه در ارتفاع.

طول مسیر : 5.6 کیلومتر

 چه کارهایی را انجام ندهید : عبور از این پل برای برخی ممکن است دردسر ساز باشد و حالشان بد شود.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی
بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

8) Half Dome | پارک ملی یوسمیتی | کالیفرنیا

این #پارک ملی از طبیعت زیبا و منحصر به فردی برخوردار می باشد. در بسیاری از قسمت های آن می توان به پیاده روی پرداخت و حتی به وسیله ی کابل ها و طناب های کوهنوری به نوعی به صخره نوردی و بالا رفتن از صخره ها پرداخت.

حتی اگر صخره نوردی حرفه ای نیستید می توانید تا ارتفاع 1500 متری بوسیله ی طناب در کنار افرادی دیگر بالا بروید و این پارک ملی را از بالا ببینید.

صخره نوردها به همراه دئو طناب بالا می روند تا مبادا خطر جانشان را تهدید کند و به همین دلیل از سال 1919 تعداد کمی به دلیل سقوط جان خود را از دست داده اند و کشته شده اند.

البته بالا رفتن از ارتفاعات این پارک ملی خطرناک است ولی دلیل نمی شود سالانه گردشگران زیادی برای تجربه ی هیجان به یوسمیتی نیایند و صخره نوردی نکنند.

به شما پیشنهاد می کنیم که اموزش های صخره نوردی و کوهنوردی را ببینید و بعد برای بالا رفتن از ارتفاعات اقدام کنید.

دلیل سفر : پیاده روی و بالا رفتن از ارتفاعات یوسمیتی.

طول مسیر : 27.4 کیلومتر

چه کارهایی را انجام ندهید : از طناب ها و کابل ها تحت هیچ شرایطی جدا نشوید.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی
بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

9) یادبود ملی دهانه ی ماه | آیداهو

این منطقه ی زیبا که در جنوب مرکزی آیداهو قرار گرفته دارای جذابیت ها و ویژگی های خاص خودش است. از این منطقه می توان به عنوان منطقه ای یاد کرد که هنوز فعالیت های آتشفشانی در آن صورت می گیرد.

تونل ها و غارهای زیادی را در خود جای داده که هر کدام می توانند گزینه ی مناسبی برای ماجراجویی به حساب بیایند.

البته کاوش در غارها باید با اجازه ی قبلی صورت پذیرد و نیازمند نکاتی می باشد که باید آن ها را رعایت کرد. گردشگران به دلیل متفاوت بودن جغرافیای این منطقه به این جا سفر می کنند.

دلیل سفر : وارد شدن به منطقه ای نا آرام با فعالیت های آتشفشانی.

طول مسیر : 2.6 کیلومتر

 چه کارهایی را انجام ندهید : مسیر را گم نکنید.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی
بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

10) Mount Bromo | اندونزی

تصور کنید در کنار دهانه های آتشفشانی در حال قدم زدن هستید و گرمای حرارتشان صورت شما را نوازش می کند. هر از گاهی صدای انفجار از اعماق زمین می شنوید و این نشان دهنده ی زنده بودن این آتشفشان ها می باشد.

در این منطقه ی آتشفشانی مسیرهایی در نظر گرفته شده تا بتوانید عظمت آن ها را تماشا کنید و لذت ببرید.

زمانی که در این مسیرها قدم می زنید در اطراف شما بخار پر شده و پرتگاه نیز به چشم می خورد. تورهایی که در این منطقه در دسترس است از طلوع خورشید شروع می شود و تا غروب ادامه پیدا خواهد کرد.

دلیل سفر : پیاده روی در کنار دهانه ی آتشفشان.

طول مسیر : 9.7 کیلومتر

 چه کارهایی را انجام ندهید : بدون هماهنگی با مسئولان پارک ملی و دریافت اطلاعات وارد این منطقه نشوید زیرا ممکن است به دلیل فعالیت های آتشفشانی ورود گردشگران و دیگر افراد ممنوع باشد.

بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی
بهترین مکان ها برای پیاده روی در طبیعت وحشی

سخن آخر

نظر شما درباره ی این مسیرهای پیاده روی چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.