karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اگر دیدن و تماشای غروب آفتاب حال و هوای شما را تغییر نمی دهد دیگر نمی دانیم چه چیزی در طبیعت شما را غرق در لذت و آرامش خواهد کرد. دیدن لحظه ی غروب و طلوع خورشید از آسان ترین کارهایی است که حسابی سفرتان را به خاطره ای دلپذیر تبدیل خواهد کرد.

متاسفانه اغلب در مسافرت هایمان غروب آفتاب را از یاد می بریم اما امروز کارناوال قصد دارد به شما عزیزان مقاصدی را معرفی کند که گردشگران زیادی تنها برای تماشای غروب آفتاب، آن ها انتخاب می کنند و این پدیده ی زیبا در این مناطق طرفداران بسیار زیادی دارد.

مسلما در سراسر کره ی زمین هزاران مکان وجود دارند که غروب خورشید در آن ها خاص و شگفت انگیز است اما مقاصدی که امروز به معرفی آن ها می پردازیم آن قدر زیبا هستند که اگر در سفرهایتان تماشای غروب را فراموش کنید تجربه ی فوق العاده ای را از دست داده اید.

در کشور عزیزمان ایران هم مناطق بکر و کمتر دیده شده ای برای تماشای غروب آفتاب وجود دارد که از شما عزیزان خواهشمندیم آن ها را از نگاه خود به ما معرفی کرده و تجربیاتتان را با ما و دیگران به اشتراک گذارید تا بیشتر این منابع حیرت انگیز را در سرزمینمان بشناسیم. البته کارناوال در آینده به معرفی بهترین مناطق ایران برای دیدن غروب آفتاب هم خواهد پرداخت.

همراه ما تماشاگر چشم نوازترین پدیده ی طبیعت در سراسر دنیا باشید.

غروب

1- ساحل شی شی | واشنگتن

در شمال غربی شبه جزیره المپیک در ایالت واشنگتن ساحلی وجود دارد به نام شی شی (Shi Shi Beach) که به راستی از زیباترین سواحل این جزیره است. جزیره المپیک پر از جنگل های سنوبر می باشد که پس از قدم زدن در آن ها و تجربه ی عطر سنوبر می توانید در ساحل شی شی تماشاگر آب های زلال اقیانوس آرام باشید. خوشبختانه این ساحل زیاد دستخوش تغییرات انسانی نشده و هنوز هم بکر و فوق العاده است. در شی شی اردوگاهی ساحلی ساخته اند تا بازدیدکنندگان این ساحل با آرامش خیال غروب آفتاب را تماشا کنند زیرا غروب آفتاب در شی شی جذاب و دوست داشتنی است.

ساحل شی شی
ساحل شی شی

2- ریودوؤانیرو | برزیل

نمی دانیم که تا به حال قدم زدن بر روی سواحل لبلون (Leblon) برزیل را تجربه کرده اید یا نه اما این سواحل شن هایی طلایی دارد که به گام برداشتن معنایی تازه می بخشند. حال تصور کنید تماشای غروب آفتاب در این سواحل طلائی چه احساس خوشایندی خواهد داشت.

اینجا آن قدر زیبا و رمانتیک است که به مرور زمان محلی شده برای قرار ملاقات های عاشقانه و انجام ورزش یوگا. گفتنی است که ریودوژانیرو طبیعتی دل انگیز و خیره کننده دارد و از هر نقطه ی آن غروب خورشید دیدنی است. فرقی ندارد کنار ساحل باشید یا روی کوه و در قلب جنگل. اینجا غروب آفتاب رنگ و بویی دیگر دارد.

ریودوژانیرو
ریودوژانیرو

3- مالیبو | کالیفرنیا

هیچ شکی نیست که مالیبو از بهترین و زیباترین سواحل کالیفرنیاست. اگر در این نکته شک دارید کافی است نگاهی به قیمت ویلاهای ساحلی این منطقه بیاندازید و با دیگر مناطق کالیفرنیا مقایسه کنید. از مهم ترین دلایل خاص بودن مالیبو طبیعت فوق العاده و سواحل شگفت انگیز آن است.

شما می توانید در مالیبو به راحتی به تماشای دلفین ها بپردازید یا والیبال ساحلی بازی کنید و از همه مهم تر هر روز تماشاگر غروب کردن خورشید به زیباترین وجه ممکن باشید. زیبایی های شهر مالیبو انتها ندارد. غارها، صخره های ساحلی، هوایی خوش و... همه در کنار غروب زیبای این شهر رنگی دیگر گرفته اند. 

مالیبو کالیفرنیا
مالیبو کالیفرنیا

4- باگان | میانمار

اگر هدف شما عکاسی از غروب آفتاب است پیشنهاد می کنیم شهر باگان (Bagan) در میانمار را انتخاب کنید. در این شهر بیش از 2000 معبد و صومعه ی باستانی وجود دارد که در هنگام طلوع و غروب خورشید چهره ای تاریخی تر و سحرآمیز به خود می گیرند.

در هیچ جای دنیا چنین مناظری را نخواهید یافت که صدها معبد مقدس بودا و هندی اینگونه رازآلود آرام آرام غرق در تاریکی شب شوند. با سفر به باگان بُعد جدید از عکاسی را تجربه خواهید کرد.

برای آشنایی بیشتر با معابد شهر باگان به تماشای لینک زیر بنشینید:

ویدئو HD از معابد شهر باگان

باگان
باگان
باگان

5- بیگ ایسلند | هاوایی

هاوائی پر زرق و برق ترین و معروف ترین مجمع الجزایر جهان است که سالانه از میلیون ها توریست میزبانی می کند. هر یک از جزیره های هاوائی دیدنی های خاص خودش را دارد اما بیگ ایسلند به عنوان یکی از بهترین مکان های دنیا برای تماشای غروب خورشید معرفی شده است.

در این منطقه موج های سهمگین اقیانوس اغلب اوقات سال پی در پی به ساحل می کوبند و سواحل هم پوشیده از سنگ های تیره رنگ آتشفشانی هستند. به همین خاطر غروب سرخ رنگ خورشید سایه ای عجیب روی این ساحل ایجاد می کند که باید حتما از نزدیک آن را لمس کنید و توصیفش سودی ندارد. غروب در اینجا همیشه نارنجی و سرخ رنگ است و همین موضوع به زیبایی هرچه بیشتر بیگ ایسلند کمک بسزایی کرده است.

بیگ ایسلند
بیگ ایسلند

6- سالاردو ییونی | بولیوی

هیچ چیز در طبیعت بهتر از تماشای غروب خورشید در میان دریاچه ی نمک نیست. سالاردو ییونی (Salar de Uyuni) بزرگترین کویر نمک دنیاست و بدون شک از بهترین مکان های دنیا برای تماشای غروب هم هست. در زمان غروب آفتاب این کویر نمک همچون آینه ای عمل می کند و نور خورشید را در خود بازتاب کرده و زیبایی این پدیده را دو چندان می نماید.

از نکات جالبی که در هنگام ناپدید شدن خورشید در این کویر نمک کاملا لمس خواهید کرد تغییر درجه حرارت هواست که به سرعت از گرما رو به سرما می رود به صورتی که اگر کمی پس از غروب آفتاب همچنان در کویر بمانید حتما به لباس گرم احتیاج خواهید داشت.

در ایران هم دریاچه های نمک زیادی وجود دارد که می توانید این تجربه را در آن ها هم به دست آورید، کارناوال تا به حال به دو دریاچه ی زیبای نمک در ایران سفر کرده که با کلیک روی لینک های زیر می توانید با ان ها بیشتر آشنا شوید:

دریاچه نمک حوض سلطان قم | بزرگترین آینه طبیعی ایران

دریاچه نمک خور اصفهان | آینه ای از جنس نمک

غروب آفتاب

7- کی وست | فلوریدا

در شهر کی وست (Key West) فلوریدا در حین تماشای غروب آفتاب می توانید در جشن های شبانه ی ساحلی نیز شرکت کنید. همه روزه بخصوص در ایام تعطیل مردمان محلی و گردشگران کی وست در هنگام غروب خورشید به جشن و پایکوبی می پردازند تا از تماشای این پدیده ی زیبا لذت ببرند.

در سواحل کی وست همیشه دست فروشانی در حال فروش غذا و خوراکی های خوشمزه هستند، شما می توانید در حین تماشای غروب خوراکی سبکی تهیه کرده و لحظاتی پر از آلامش را تجربه کنید. رنگ غروب خورشید در کی وسط اغلب صورتی و نارنجی است.

کی وست
کی وست

8- بورا بورا | جزیره پُلی‌ نِزی فرانسه

بورا بورا یکی از جزایر پُلی‌نِزی فرانسه می باشد. پلی نزی را می توان مترادف با فرادریایی دانست. این جزیره که در اقیانوس آرام قرار گرفته از زیباترین جزایر دنیاست و حقیقتا تماشای غروب آفتاب در همه ی نقاط آن دیدنی و جذاب و رویایی است. این جزیره در فهرست بهترین مقاصد برای ماه عسل قرار دارد که از دلایل اصلی این موضوع هم غروب شگفت انگیز آفتاب در این مکان است که به همه چیز جلوه ای رمانتیک می بخشد.

شما در این جزیره علاوه بر تماشای غروب می توانید به تماشای کوسه ماهی، اسب آبی شاخدار، انواع ماهی ها نیز بپردازید که هر کدام جذابیت های خاص خودشان را دارند.

بورا بورا
بورا بورا

9- اولورو | استرالیا

اولورو (Uluru) نام صخره ای غول پیکر در استرالیاست که با نام صخرهٔ آیرز نیز شناخته می شود. هر روز هنگام غروب آفتاب در کنار این صخره سایه ای بزرگ ایجاد می شود که کم نظیر و زیباست همچنین آفتاب هم در اینجا به بهترین و زیباترین شکل ممکن غروب می کند. رنگ آفتاب در کنار اولورو نارنجی و قرمز سیر است و پس از غروب هم آسمان غرق در سیاهی می شود و تنها کور سوی نور از ستاره های کوچک است.

پیشنهاد می کنیم در سفرهایتان به استرالیا از اولورو هم دیدن نمایید.

اولورو

10- سدونا | آریزونا

سدونا (Sedona) شهری در ایالت آریزونای آمریکاست که غروب هایش در دنیا زبانزد خاص و عام شده اند. غروب آفتاب در سدونا به طرز عجیبی درخشان و خیره کننده است به صورتی که از قصد تماشای سدونا را هم نداشته باشید به اجبار این پدیده ی زیبا را خواهید دید.

برای تجربه ی یک ماجراجویی خوب پیشنهاد می کنیم قبل از غروب خورشید سوار اتومبیلتان شوید و در زمان غروب آفتاب خوب در شهر رانندگی کنید تا ابعاد مختلفی از آفتاب در حال ناپدید شدن را ببینید.

سدونا  آریزونا
سدونا  آریزونا

سخن آخر

آیا تا به حال غروب آفتاب را در مکان هایی که معرفی کردیم تماشا کرده اید؟

از نظر شما در چه جاهایی تماشای غروب فوق العاده است؟

اگر علاقمند هستید تصاویر بیشتری از غروب آفتاب ببینید از لینک های زیر دیدن نمایید:

تصاویر زیبا از غروب آفتاب | تکراری لذت بخش

مجموعه تصاویری جذاب و دیدنی از غروب آفتاب

منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سپهر از خرم آباد شهر ترانه و مفرغ و بلوط

گزارش بسیار خوبی بود.از بین مناطقی که معرفی کردید غروب خورشید در آریزونا را دیده ام.البته در ایران عزیز خودمان مناطق فوق العاده ای برای لذت بردن از تماشای لحظات غروب خورشید وجود دارد از جمله مجتمع تفریحی-گردشگری بام خرم آباد بزرگ ترین و مرتفع ترین بام شهر ایران با800هکتار وسعت و بیش از750متر ارتفاع از سطح زمین که چشم انداز رویایی360درجه به شهر را پیش روی شهروندان و گردشگران قرار میدهد.غروب خورشید در دریاچه گهر دورود و دره خزینه پلدختر هم بسیار دیدنیست

انتشار:06 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.