karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تفلیس دقیقا کجاست؟

این روزها زیاد نام تفلیس را می شنویم، بزرگترین شهر در کشور گرجستان که در زمینه ی جذب گردشگر بسیار فعال می باشد. تفلیس پایتخت گرجستان، حدودا در مرکز این کشور واقع شده است.

سالانه تعداد زیادی توریست به این شهر می روند تا از امکانات تفریحی و رفاهی آن بهره‌مند شوند اما در تفلیس آن قدر تفریح و سرگرمی زیاد است که انتخاب برای آن ها دشوار می شود. به همین علت کارناوال این بار به این شهر می رود و به طور اختصاصی به برترین و محبوب ترین فعالیت ها در آن می پردازد تا شما بیشتر با بهترین و محبوب ترین فعالیت های موجود در این شهر بزرگ آشنا شوید.

به طور کلی سبک تفریحات در تفلیس به شرح زیر است:

سبک تفریحات در تفلیس: خرید و بازدید از اماکن تاریخی.

پس با کارناوال همراه باشید تا مروری بر تفریحات محبوب نزد توریست های این شهر داشته باشیم.

هرگز در سفر به تفلیس این تفریحات را از دست ندهید

پیشنهاد می کنیم در سفر به تفلیس این تفریحات را از دست ندهید

مطمئنا تفریحات و فعالیت های دیگری هم در شهر تفلیس وجود دارد که در این بخش به آن ها اشاره نمی کنیم، بنابراین در نظر داشته باشید که تنها قصد ما معرفی بهترین و محبوب ترین تورهای تفریحی و خاطره انگیزترین کارها در این شهر می باشد.

1- بازدید از کلیسای جامع تثلیث تفلیس

یکی از مکان های تفریحی، مذهبی در شهر تفلیس کلیسای تثلیث است که به عنوان نماد این شهر نیز شناخته می شود. این کلیسا که با نام سامبا (Sameba) هم شناخته می شود از برترین مکان های شهر است و اگر در سفرتان از آن دیدن نکنید حتما پشیمان خواهید شد.

این کلیسا بسیار بزرگ است و می تواند ۱۵,۰۰۰ نفر را در خود جای دهد، همچنین به عنوان سومین کلیسای مرتفع جهان نیز شناخته می شود، کارناوال قبلا از این کلیسا دیدن کرده و آن را به طور کامل به شما عزیزان معرفی نموده است که تنها با یک کلیک روی لینک زیر می توانید با آن آشنا شوید:

کلیسای جامع تثلیث تفلیس | نگین ارتدوکس ها در گرجستان

هزینه:

ورود به این کلیسا رایگان است.

کلیسای جامع تثلیث تفلیس
photo by cengizhan dikmen

2- بالن سواری را تجربه کنید

اگر همه ی شهر تفلیس را هم بگردید باز هم تماشای آن از زاویه ی بالا و از فراز آسمان لذت دیگری دارد. در تفلیس می توانید سوار بر بالن شوید و به آرامی آسمان این سرزمین را در نوردید. این بالن ها ظرفیت 2 الی 24 نفر را دارند پس این امکان را دارید که با دوستان و خانواده ی خود این تجربه ی حیرت انگیز را در خاطراتتان ثبت کنید.

توجه داشته باشید که بالن سواری اغلب در مناطق خارج از شلوغی و ازدحام شهر امکان پذیر است و شما می توانید به دو صورت در تفلیس بالن سواری کنید: VIP  و معمولی.

در وی آی پی فرد از هتل تا پایان بالن سواری همه ی مسئولیتش با راهنمایان تور است، همچنین در این پکیج خوراکی و نوشیدنی هم وجود دارد و به بالن سوار مدال و دیپلم افتخار هم اهدا می شود و از همه ی لحظات سفرش عکاسی می گردد، اما در پکیج معمولی فرد فقط سوار بالن شده و به آسمان می رود و شامل هیچ خدمات دیگری هم نمی گردد.

در هر دو صورت سوار شدن بر بالن از بهترین تفریحات موجود در تفلیس می باشد.

هزینه:

هزینه بنابر این که بالن مورد نظر شما چند سرنشین باشد متفوت است برای مثال:

بالن 4 الی 5 سرنشین: برای هر نفر 190 یورو (حدود 650 هزار تومان)

بالن با 6 سرنشین: برای هر نفر 165 یورو (حدود 560 هزار تومان)

 برای کسب اطلاعات دقیق راجع به همه نوع بالن و هزینه هایش روی لینک مقابل کلیک نمایید: لینک 

بالن سواری تفلیس

3- گشت و گذار در مراکز خرید

شهر تفلیس مکانی عالی برای عاشقان خرید و گردش در مراکز لوکس خرید است. شما می توانید یک روز کامل را در هر مرکز خرید سپری کنید بدون این که متوجه گذر زمان شوید، مراکز خرید در این شهر آن قدر پر زرق و برق است که نظر هر کسی را به خود جلب می کنند، از برترین مراکز خرید در تفلیس می توان ایست پوینت، درای بریج مارکت و... را نام برد.

اگر علاقمند هستید با همه ی مراکز خرید تفلیس آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید در این لینک حدود قیمت و آدرس همه ی مراکز خرید موجود در تفلیس به تفکیک ذکر شده است:

مراکز خرید تفلیس گرجستان | تجربه ی خریدی لذت بخش

مرکز خرید تفلیس

4- طبیعت گردی

در شهر تفلیس طبیعت و پارک های سرسبز زیادی وجود دارد که قدم زدن و دیدار آن ها می تواند شادابی بخش و جذاب باشد. از بهترین و معروف ترین این مکان های طبیعی و زیبا می توان باغ گیاهشناسی، پارک ملی فوق العاده، دریاچه ی لیسی و ... اشاره نمود. اما این موارد همه ی جذابیت های طبیعی این شهر نیست و صدها مکان خوش آب و هوای دیگر نیز در تفلیس وجود دارد که با کلیک روی لینک زیر می توانید با آن ها بیشتر آشنا شوید:

دیدنی های تفلیس | باغ ها، پارک ها و دریاچه ها

پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه گشت و گذار در زیبایی های طبیعی این شهر را از دست ندهید، زیرا گردشی رایگان و بسیار جذاب است.

باغ گیاهشناسی تفلیس

5- غذاهای گرجی را از یاد نبرید

اگر به تفلیس رفتید و پای سفره ی گرجی ها نشستید و غذاهای اصیل آن ها را امتحان نکردید، بدانید سفرتان کامل نبوده است. غذاهای گرجی در طعم بی نظیر و عالی که دارند، در دنیا زبانزد هستند. پس اگر مسافر این شهر هستید، کمی از غذاهای تکراری فاصله بگیرید و حداقل یک روز را به میان رستوران های شهر بروید و یک خوشمزه گرجی نوش جان کنید.

اگر می خواهید با رستوران های تفلیس و صد البته انواع غذاهای گرجی بیشتر آشنا شوید، مطالب زیر را از دست ندهید:

بهترین رستوران های ارزان تفلیس گرجستان

بهترین رستوران های تفلیس گرجستان با هزینه متوسط

رستوران های گران قیمت و لوکس تفلیس گرجستان

بهترین و خوشمزه ترین پیش غذاهای گرجستان

بهترین غذاهای گرجستان | اصیل و خوشمزه

بهترین سوپ های گرجی | طعمی متفاوت در سفر به گرجستان

غذاهای گرجستان

6- گشت و گذار در شهر قدیم تفلیس و تجربه حمام گوگردی

خیابان گردی در تفلیس را فراموش نکیند؛ گشت و گذار و قدم زدن در شهری تاریخی و توریستی می تواند بخش اعظمی از سفر و تفریح شما را به خود اختصاص دهد. اما برای این که خیابان گردی تمام و کمالی داشته باشید، به شهر قدیمی تفلیس بروید. شهر قدیمی تفلیس در اصل بخش مرکزی و هسته اولیه شهر تفلیس است که با قدم به دورن آن، معماری دیدنی و قدیمی ساختمان ها و کافه ها و رستوران های دنج در مقابل چشمانتان صف می بندد. 

پس به شهر قدیمی تفلیس بروید و در یکی از کافه ها بنشینید و خود را یک فنجان قهوه مهمان کنید و از بافت شهری، لذت ببرید.

جالب است بدانید که شهر قدیمی تفلیس روی چشمه های گوگردی بنا شده و به همین جهت حمام های گوگردی بسیاری در این بخش به چشم می خورد. عده ای به این بخش می روند تا از این حمام ها دیدن کنند اما برخی دیگر پا را فراتر می گذارند، بوی بعضا ناخوشایند گوگرد را به جان می خرند و می روند تا یک حمام گوگردی را تجربه کنند. 

امروزه این حمام های قدیمی همچنان مورد استفاده هستند که همگی در بخش تاریخی تفلیس و اغلب در خیابان آبانو (حمام) قرار دارند. برای تشخیص این ساختمان ها، به دنبال ردیفی از گنبدهای کوچک و در کنار هم باشید. از معروف ترین و قدیمی ترین حمام ها در این بین می توان به حمام قدیمی ارکل (Erekle) و حمام زیبای شرلی (Chreli Abano)، با کاشی کاری آبی رنگ و تزئینات چشمنواز اشاره کرد.

هزینه بازدید: 40 تا ۸۰ لاری (حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان)

ساعات بازدید: ۲۴ ساعته، به غیر از شنبه ها و یک شنبه ها

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان گورگاسالی ۳

Address: Gorgasali St. 3, Tbilisi, Georgia

شهر قدیمی تفلیس

تفریحات تفلیس

حمام های گوگردی

سخن آخر

بهتر است پیش از سفر به تفلیس درباره ی این شهر زیبا اطلاعات کاملی به دست آورید، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این شهر فوق العاده حتما روی لینک زیر کلیک نمایید:

معرفی شهر تفلیس گرجستان | دانستنی های قبل از سفر

همه ی مواردی که در این مطلب ذکر شده بنابر رای گردشگران این شهر و بنابر وبسایت معتبر تریپ ادوایزر برگزیده شده اند، آیا نظر شما هم با افرادی که این تفریحات را در تفلیس انتخاب کرده اند هم سو است؟

نظر شما درباره ی شهر تفلیس چیست؟ 

از نظر شما چه تفریحاتی را در این شهر نباید از دست داد؟

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

امید

دوست دارم در گرجستان زندگی کنم

انتشار:08 مرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

رزا

با تشکر از مطالب عالی کارناوال من قبل سفر به تفلیس مطالب کارناوال و خوندم و اونجا خیلی به دردم خورد واقعا عالی هستین. ضمنا من با تور ریما گشت رفتم خدمات تور خوب نبود مخصوصا هتلها همچنین اونجا برای ما مشکلی پیش اومد که اصلا پاسخگو نبودن به هر کدومشون زنگ میزدیم بی اهمیتی میکردن...

انتشار:04 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

یک باستان شناس

من به عنوان یک باستان شناس متعجبم مراکز تاریخی و باستانی ایران رادربخش گردشگری معرفی نمی کنید اما نماینده میراث فرهنگی کشورهای تایلند و مالزی.گرجها و ترکها.امارات و ...شده اید؟نمی دانم چرا بزرگترین و غنی ترین میراث بشر(ایران) حتی برای شما هم جاذبه ندارد که شما را بسوی خود فرا بخواند؟ متاسفم برایتان

یه نفر

اینجا سفرنامه خارج رفتنه نه ایران گردی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

22 مرداد 1396

زهرا میرزایی

سلام دوست کارناوالی اگر کمی با تمرکز بیشتر به منوهای کارناوال دقت کنید می توانید اطلاعات گسترده ای را درباره ی دیدنی ها و جاذبه های ایران مشاهده نمایید، از طریق لینک زیر می توانید بخش ایران را ببینید. https://karnaval.ir/iran/ به امید روزی که کمی صبورتر باشیم.

22 اسفند 1395

جمشیدی

بابا باستان شناس؛!! من دوس دارم برم خارج رو بببنم شما هم برو ایران رو بببن مشکلی هست ؟

09 فروردین 1396

انتشار:21 اسفند 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.