karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

23 فروردین 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 تصور کنید در #جنگل قدم می زنید . اطرافتان پر است از درخت های بلند و زیبا که رنگ سبز آن ها آرامشی از جنس طبیعت را به شما انتقال می دهد و بدنتان سرشار می شود از انرژی طبیعت . باد صورت شما را نوازش می کند ، صدای پرندگان به گوش می رسد . 

کمی جلوتر به رودخانه ای برمی خورید که آب خروشان از سمت بالای جنگل و ارتفاعات به مناطق پایین تر می رود و رگ های جنگل این گونه پر می شود از آب زلال و پاک رودخانه . به آسمان می نگیرید و محو تماشا می شوید . امروز یک روز فوق العاده و زیباست . به راهتان ادامه می دهید . حرکتی در پشت درختان توجه شما را جلب می کند . بیشتر دقت می کنید ... درست است در پشت درختان حرکتی دیده می شود و برگ ها تکان می خورند . به درختان نزدیک می شوید ، ترسی همراه با هیجان وجود شما را فراگرفته است . 

به درختان نزدیک تر می شوید و در فاصله ی چند متری از آن می ایستید . ترستان به واقعیت تبدیل می شود و موجودی قد بلند را می بینید که متوجه حضور شما می شود و فرار می کند . بعد از رفتن او سعی می کنید ظاهرش را تصور کنید . آن موجود بلند قد ، پر مو ، قوی هیکل و شبیه به یک گوریل بزرگ و یا یک انسان بوده است . شما یک پا گنده ( Bigfoot ) را دیده اید .

همراه کارناوال باشید تا با این موجود بیشتر آشنا شویم . 

با کلیک بر روی لینک زیر، می توانید مکان هایی را که در آمریکا در آن ها پاگنده مشاهده شده است را ببینید:

شواهدی از حضور پاگنده ها در آمریکا | از خیال تا واقعیت

ممکن است حقیقی نباشد و شاید هم باشد ...

پاگنده
پاگنده

چه دیدیم که این گونه میان درختان ناپدید شد ...

در #آمریکای شمالی و دیگر مناطق دنیا هر از گاهی خبر هایی از مشاهده شدن موجودی انسان نما و پشمالو به گوش می رسد که فقط برای چندین ثانیه از دیدگاه انسان ها می گذرد و بار دیگر ناپدید می شود . بیشتر گزارشات در جنگل به ثبت رسیده است و به هنگام روشنی روز ثبت شده است . 

تا به حال هیچ گزارشی در رابطه با صدمه زدن این موجود به انسان ثبت نشده است جز یک ماجرا که در سال های 1900 تا 1910 اتفاق افتاد . یکی از شکارچیان آن دوره می گوید : 

به هنگام غروب بود و من بعد از سپری کردن یک روز طولانی و خسته کننده در کوه های راکی آتش کوچکی روشن کردم . هوا روبه تاریکی بود و بیشتر از چند متر را نمی شد دید . به خواب سبکی رفتم و ناگهان با صدای شکسته شدن شاخه ی چوبی از خواب پریدم . ناگهان با موجودی بزرگ جثه ، انسان نما که موهای پرپشت و سیاهش تمام بدن او را پوشانده بود مواجه شدم . 

به سمت اسلحه ی خودم شیرجه زدم تا آن را بردارم ولی در یک لحظه آن موجود مرا گرفت و با خود برد . هیچ کاری از دست من ساخته نبود و حتی مقاومت کردن هم فایده ای نداشت . بعد از گذشت ساعت ها پیاده روی در جنگل وارد غاری شدیم و مرا در انتهای غار بر زمین گذاشت و خود در قسمت خروجی غار نشست . ترس من بر طرف شده بود و متوجه شدم که آسیبی به من نخواهد رساند . تا صبح که به خواب برود همانجا بود و در این زمان من توانستم فرار کنم و خود را به مکانی که از آن جا مرا پیدا کرده بود برسم . وسایلم را جمع کردم و به سمت شهر فرار کردم . 

تا سال ها بعد سعی در یافتن این موجود داشتم ولی نتوانستم او را بیابم . 

این واقعه را شکارچی جان جکورتی در دفتر خاطراتش نوشت بود و شاید هم هیچ گاه این اتفاق به وقوع نه پیوست باشد ولی آن چه که شنیدیم بسیار جالب بود و جای فکر کردن دارد . به این موجود در زبان فارسی پاگنده گفته می شود که در سرتاسر دنیا تا کنون مشاهده شده است . در کشور خودمان نیز گزارش های زیادی به ثبت رسیده است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت . 

پاگنده

با پاگنده بیشتر آشنا شویم ...

این موجود می تواند یک نوع میمون ، توهم و دروغ و یا شاید کاملا واقعی باشد و یکی از گونه هایی در نظر گرفته شود که تا کنون شناسایی نشده باشد . پاگنده می تواند نژادی از شاخه ی انسان ها باشد که هنوز از بین نرفته اند و جمعیت کوچکی از این مخلوقات در مکان های مختلفی پراکنده شده اند . زمانی که پای صحبت افرادی می نشینید که برخوردی چه نزدیک و چه دور با پاگنده ای داشته اند ، همگی از یک ویژگی سخن می گویند ، قد بلند ، پر مو و گوریل شکل .

در آمریکای شمالی به این موجود #ساسکواچ نیز گفته می شود و در آسیا به آن #یتی می گویند . 

بسیاری از افراد بر این باور هستند که پاگنده حقیقت ندارد و دلیلش را وجود نداشتن مدرک محکم دال بر وجودش می دانند ولی اگر این گونه باشد مشاهدات را چه باید کرد ؟ افرادی که مطمئن هستند با این موجود برخورد داشته اند .

قد این حیوان را بین 2 تا 3 متر تخمین می زنند و رنگ موی او را از قهوه ای تیره تا روشن ذکر کرده اند . سر این موجود را گرد و کوچکتر نسبت به اندازه ی بدن او مشاهده کرده اند و شباهت عجیبی به گوریل ها دارند . ردپاهایی از این موجود بدست آمده و قالب گیری شده اند . طول کف پای او را 60 سانتی متر و عرض آن را 20 سانتی متر تعیین کرده اند . 

گویی ترسیده اید ؟ با ما باشید . ماجرا بسیار جذاب تر خواهد شد ...

پاگنده
پاگنده

پاگنده ها در چه مناطقی دیده شده اند ...

حدود 1/3 از مشاهدات در منطقه ی شمال غربی اقیانوس آرام گزارش شده است و بقیه مشاهدات و ردپاهایی از این موجود را می توان در آمریکای شمالی مخصوصا مناطق جنگلی و کوهستانی یافت . شایددلیلش این باشد که برای مخفی شدن مکان های مناسبی به حساب بیایند . ناگفته نماند که بیشتر گزارشات غلط از آب در می آیند و گاهی شوخی هایی دوستانه برای ترساندن باعث می شود افرادی که از هیچ چیز خبر ندارند تصور کنند یک پاگنده را دیده اند . 

امروزه در آمریکا مکانی نیست که افرادی باشند و این موجود را چه در واقعیت و یا به شوخی دیده باشند . از سال 1970 میلادی گزارش های بیشتری به مراکز پلیس ابلاغ شد و تا به امروز نیز ادامه دارد . زوجی جوان در سال 1988 در این باره به یک روزنامه ی محلی گفته اند :

شب بود ، در جاده به سمت خانه در حرکت بودیم که ناگهان موجودی عظیم الجثه و شبیه انسان را دیدیم که به سرعت از عرض جاده گذشت و به سمت دیگری رفت . ما بسیار خوش شانس بودیم که با آن موجود برخورد نکردیم . 

گزارش های این چنینی زیاد است و تا ماه ها و شاید سال ها می توان از آن ها سخن به میان آورد . 

با توجه به گزارشات در آسیا و همین #ایران خودمان مشاهداتی صورت گرفته است که در ادامه به آن ها نیز خواهیم پرداخت . 

پاگنده ها در چه مناطقی دیده شده اند
رد پای پاگنده

توضیحاتی که در رابطه با برخی از مشاهدات ارائه شده است 

اگر به کسی بگویید که پاگنده ها وجود دارند و یکی از آن ها را دیده اید حرف شما را باور نخواهند کرد . می گویید نه ؟ امتحان کنید . در ادامه به بررسی نظر های افرادی خواهیم پرداخت که با وجود پاگنده ها مخالف هستند . 

1) تشخیص نادرست : در سال 2007 عکس های بدست آمده از این موجود را کمیسیون بازی پنسیلوانیا مورد بررسی قرار داد . نتیجه بسیار جالب از آب در آمد و مشخص شد که بیشتر تصاویر عکس های خرس هایی هستند که در این مناطق زندگی می کنند . 

2) دست انداختن ها : ممکن است فردی شوخ و بامزه لباسی شبیه این موجود تهیه کند و یا درست کند تا کسی را دست بیاندازد . چه کسانی که می گویند پاگنده ها وجود دارند و چه کسانی که این موضوع را باور ندارند بر این عقیده هستند  که بیشتر تصاویر ثبت شده تقلبی و ساخته ی دست انسان ها هستند . 

3) میمون غول : بسیاری از دانشمندان و محققان بر این باور هستند که پاگنده همان میمون غول است . ( میمون غول نام یک سرده از تیره انسانیان ) و هنوز تعدای از آن ها باقی مانده اند . دلیلش هم یافتن فسیل هایی از این موجودات است که با توصیف های مشاهده کنندگان هم سو می باشد . 

4) نسلی در حال انقراض : برخی بر این باور هستند که این موجودات در حال انقراض هستند و تعداد کمی از آن ها باقی مانده است . 

برخی مشاهدات پاگنده
برخی مشاهدات پاگنده
برخی مشاهدات پاگنده

بررسی پاگنده از دیدگاه علمی 

طبق مشاهدات و یافته های علمی ما با یک موجودی مواجه هستیم که بسیار شبیه به یک میمون عظیم الجثه است و حتی می توان آن را انسان نما نیز نامید چون مثل یک انسان قدم هایش را بر میدارد و حرکت می کند . در سال 1996 ، یکی از تیتر های روزنامه ی امروز آمریکا که توسط جان کرین نوشته شده بود این بود : موجودی به نام پاگنده وجود ندارد ، به جز مشاهدات و ردپاهایی که می توان ان ها را ساخت . 

بیایید کمی دید خود را وسیع تر کنیم و به جهان بنگریم . موجوداتی مانند پاگنده در طول تاریخ در قاره هایی مانند آسیا ، آفریقا و حتی اروپا نیز دیده شده است . در فرهنگ های گوناگون از این موجود نام برده شده و سینه به سینه به نسل های دیگر انتقال یافته است . در سال 1967 تحقیقی جامع در آمریکا در رابطه با پاگنده ها صورت گرفت و نتیجه این بود : هیچ داده ی علمی وجود ندارد و ارزش تحقیقات دوباره لازم نمی باشد .

دانشمندان زیادی در گذشته بر روی این موجود و یافتن شواهد علمی بیشتر و دقیق تر تلاش کرده اند ولی تا به امروز به نتیجه ای نرسیده اند .

پاگنده
قالب پای پاگنده
پاگنده

بشنویم از کسانی که ادعا می کنند DNA این موجود را یافته اند

زمانی که روزنامه ی هافینگتن پست اعلام کرد که گروهی متشکل از محققان دی ان ای این موجود را پیدا کرده اند همه متعجب شدند و بار دیگر رسانه ها و افکار عمومی متوجه پاگنده ها شد . این تیم تحقیقاتی بر این باور هستند که یافته ی آن ها ثابت می کند که این موجودات وجود داشته اند و یا هنوز وجود دارند و از لحاظ ژنتیکی بسیار به انسان ها نزدیک هستند و این ترکیب ژنتیکی به 15 هزار سال پیش باز می گردد .

این افراد می گوید که دولت باید بگذارد ما نتیجه ی تحقیقات خود را به طور رسمی اعلام کنیم و هرچه سریع تر قوانینی برای جلوگیری از شکار آن ها در صورت مشاهده و یا آسیب رساندن به این موجودات وضع شود . 

در سال 2013 مقاله ای در این رابطه از این محققین در نشریه ی دنوو به چاپ رسید .

با مراجعه به این سایت اطلاعات بیشتری را در رابطه با این گروه کسب کنید : www.csicop.org

دی ان ای کشفی پاگنده
بقایای یک پاگنده
بقایای یک پاگنده
قالب ردپای پاگنده
پاگنده
پاگنده

سازمانی برای پاگنده ها

در کشور آمریکا سازمان هایی وجود دارند که تحقیقات گسترده ای در رابطه با این موجودات انجام می دهند و همین طور از آن ها و یافته هایشان حفاظت می کنند . یکی از بزرگترین این سازمان ها سازمان پژوهشگران پاگنده ( BFRO ) می باشد . 

یکی از کار های مهم این سازمان جمع آوری اطلاعات در رابطه با پاگنده ها و بررسی آن ها می باشد که امروزه تبدیل به یک بانک اطلاعاتی شده است . 

پاگنده

فرهنگ عامه و رابطه ی آن ها با این موجودات

در فرهنگ عامه ی کشور آمریکا پاگنده حضوری پر رنگ دارد و در میان مردم صحبت های زیادی از آن ها می شود . بسیار جالب است موجودی که بسیاری می گویند وجود ندارد هر از گاهی توسط افرادی عادی مشاهده و گزارش می شود . 

یکی از موضوعاتی که قابل توجه است این است که مردم دوست دارند تا باور کنند و ثابت شود که این موجودات واقعی هستند . اگر این گونه باشد در علم و ... چه تغییراتی را شاهد خواهیم بود ؟ آیا بشر می تواند این موضوع را قبول کند ؟ باید صبر کرد تا دید چه می شود .

پاگنده

نگاهی به ردپاهای پاگنده ها در دیگر نقاط جهان

از پاگنده ها در اقصی نقاط جهان سخن هایی به میان آمده است . در فرهنگ های آفریقایی می گویند غولی پر مو و بزرگ در جنگل ها زندگی می کند و هر از گاهی خودش را نشان می دهد . در آسیا آن را یتی می نامند که در کوهستان ها زندگی می کند . 

در قاره ی اروپا هم دیده شده موجودی همانند پاگنده ولی با مو هایی سفید رنگ که در کوه های پر برف بوده .

در ایران خودمان نیز مشاهداتی گزارش شده که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت . 

ردپاهای پاگنده ها در  جهان
ردپاهای پاگنده ها در  جهان
ردپاهای پاگنده ها در  جهان

بشنویم به همراه هم مستندی از تلاش برای یافتن پاگنده ها

گروهی متشکل از محققین و مستند سازان حرفه ای به دل جنگل های کانادا سفر کردند تا پاگنده را بیابند و سفر این جستجوگران بس عجیب می شود . گوش بسپارید تا شما نیز ترس و هیجان را تجربه کنید :

گروهی متشکل از 3 زن و 5 مرد سفری را به دل جنگل های کشور کانادا آغاز می کنند . شنیده بودند در کلبه ای چوبی درون جنگل هر زمستان موجودی کلبه را بهم می ریزد و صاحب کلبه بسیار شگفت زده شده . 

لوازم حرفه ای و تحقیقاتی خود را بر می دارند و شتابان به سوی این کلبه حرکت می کنند . تابستان بود و هنگامی که به کلبه می رسند آن را بهم ریخته می یابند . سخت متعجب می شوند و تحقیقات خود را آغاز می کنند . در حین جستجو آثاری از گوشت و خون و مقداری مو را بر روی زمین می یابند برای آزمایش های دقیق و بیشتر به آزمایشگاه منتقل می شود . 

این گروه تصمیم می گیرند که شب را در کلبه بمانند تا ببینند چه اتفاقی ممکن است رخ دهد . 

شب فرا می رسد و همه جا تاریک است . گروه تحقیقاتی در فضای باز روبروی کلبه ایستاده اند و با دوربین های دید در شب اطراف را بررسی می کنند . یکی از افراد گروه سنگی را به سوی جنگل پرتاب می کند . پس از گذشت لحظاتی کوتاه سنگی به سوی آن ها پرتاب می شود . فردی که برای اولین بار سنگی را پرت کرد بار دیگر این کار را انجام می دهد و در کمال تعجب سنگی دیگر پرتاب می شود . ناگهان تعداد سنگ ها افزایش می یابد و مجبور می شوند تا صبح درون کلبه بمانند . 

تا صبح به سوی آن ها و به کلبه سنگ پرتاب شد . 

نظر شما چیست ؟ برای یافتن این مستند می توانید از ما در خواست کنید . 

پاگنده
پاگنده

پاگنده در ایران 

در مناطق شمالی ایران مشاهدات زیادی صورت گرفته است . افراد زیادی هستند که این موجود را از نزدیک مشاهده کرده اند . می توان این گونه برداشت کرد که این مشاهدات می توانند تا حد زیادی به واقعیت بسیار نزدیک باشند . 

در شمال ایران میمونی زندگی نمی کند و به راحتی می توان یک پاگنده را تشخیص داد . 

بزودی در کارناوال مطلبی تخصصی در رابطه با پاگنده های ایران خواهید خواند . این مطلب را از دست ندهید ...

پاگنده در ایران

نتیجه گیری 

می توان گفت این موجود هرچه که باشد می تواند وجود داشته و همین حلا در جنگل ها و کوه ها به این سمت و آن سمت برود . شما چه فکر می کنید ؟

ردپای دیگری از پاگنده

در این ویدید شما در زمان های انتهایی آن در ما بین درختان  پاگنده ها را تماشا خواهید کرد

سخن کارناوال

شما چه فکر می کنید ؟ آیا پاگنده وجود دارد ؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

36 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.