karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

31 فروردین 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تصور کنید بر روی این #کره ی زمین منطقه ای وجود داشته باشد که هیچ کشور و دولتی اختیار اداره ی آن را بر عهده نداشته باشد . بسیار جالب خواهد بود اگر همچین مکانی وجود داشته باشد به آن سفر کنیم و از عجایب آن بشنویم .

در بین کشور های #مصر و #سودان مساحتی به اندازه ی 2060 کیلومتر مربع قرار گرففته که هیچ کشوری آن را اداره نمی کند و زمینی آزاد محسوب می شود . مردمان یا بهتر است بگوییم قبایلی که در این زمین ها زندگی می کنند از کشور های مصر و سودان هستند ولی هیچ یک از دولت ها بطور رسمی مالک این زمین ها نیستند . سفری خواهیم داشت به این سرزمین و با آن بیشتر آشنا می شویم ، داستان هایی می شنویم و شگفت زده خواهیم شد .

همراه کارناوال باشید .

پیش بسوی سرزمین آزاد ...

بئر طویل

بئر طویل ، شما را به آغوش می کشد

زمانی که به این سرزمین می رسید حال و هوای دیگری دارید . حس آزادی ، حس تازگی . گویی دیگر نگران نیستید . طبیعت بکر و زیبایی را جلوی خود می بینید و پاکی از جنس #صحرا را حس خواهید کرد . 

دیگر خبری از جنگ و سیاست نیست . در صحرا با قبایلی برخورد می کنید که هیچ جز نیکی کردن به هم نوع نمی دانند و از شما دعوت می کنند که چند روزی را در کنار آن ها بگذرانید . غذاهایی محلی برایتان درست می کنند و به شما خواهند گفت که : آزادی را حس کنید ...

امروزه این #قبایل به ندرت در این سرزمین آزاد دیده می شوند بیشتر در مناطق اطراف ساکن شده اند . 

در ادامه ی سفر  به این سرزمین برای شما بیشتر خواهیم گفت و متعجب خواهید شد ...

بیشتر با این سرزمین آشنا شویم

این سرزمین که میان دو مرز کشور های مصر و سودان قرار گرفته است مساحتی برابر با 2060 کیلومتر مربع دارد و کشوری صاحب اختیار آن نمی باشد . این منطقه به دلیل چهار ضلعی بودن آن مثلث بئر طویل هم نامیده می شود . 

این منطقه به محل زندگی قبیله ی آبابدا در آسوان مصر بسیار نزدیک است و در سال 1902 بئر طویل تحت لوای حکومت مصر قرار گرفت . در این زمان بود که قسمت های شمالی و شمال شرقی آن تحت نظر کشور سودان قرار گرفت . در این جا بود که این ناحیه شناخته شد و بعد از گذشت سال ها با این که دولت مصر آن را اداره می کند ولی در تقسیمات رسمی کشوری و بین المللی این ناحیه کاملا آزاد است و دولتی صاحب آن نیست . 

در سال 2014 مشخص شد که بئر طویل تنها سرزمینی بر روی کره ی زمین است که این ویژگی یعنی بدون حکومت بودن را دارا می باشد . 

این منطقه در سال 1899 برای اولین بار بصورت امروزی شناخته شد .

بئر طویل

ویژگی های این سرزمین 

هر منطقه ای بر روی این کره ی خاکی ویژگی هایی دارد و بئر طویل هم همین طور . 

1) #طبیعت این منطقه کاملا بکر و دست نخورده است . 

2) امروزه بیشتر قبایل بومی در این سرزمین زندگی نمی کنند . 

3) #بئر طویل یک منطقه ی مرزی به حساب می آید ولی هیچ نیروی نظامی در آن دیده نمی شود . 

4) در طول تاریخ حکومت هایی سعی داشته اند ادعای مالکیت کنند و لی هیچ گاه به خواسته ی خود نرسیده اند . 

5) در زمان های دور ، بیش از 100 سال پیش این سرزمین به شکل امروزی وجود نداشته است .

غروب در بئر طویل
بئر طویل

زمین شناسی و محل قرار گیری بئر طویل

زمانی که قدم بر این سرزمین می گذارید جز دشت و صحرا و طبیعتی بکر چیزی در انتظار شما نخواهد بود . آسمانی آبی و پاک بالای سرتان خواهد بود و زمینی به رنگ قهوه ای و شنی زیر پایتان که خورشید آن ها را گرم کرده است . 

مرز های شمالی و جنوبی به ترتیب طولی برابر با 95 و 46 کیلومتر دارند . مرز جنوبی در نقشه خطی صاف است . در قسمت های شرقی و غربی و مرز ها ی این مناطق به ترتیب طولی برابر با 26 و 49 کیلومتر دارند . بئر طویل کاملا بکر و دست نخورده است و بسیاری از محققان بر روی این زمین ها تحقیقاتی را انجام می دهند تا در علم #زمین شناسی پیشرفت هایی به عمل آید . 

در قسمت های شمالی این سرزمین کوه طویل قرار گرفته است که ارتفاعی برابر با 459 متر دارد .

در قسمت شرقی نیز کوهی به نام هنگر ان زرقا قرار گرفته است و ارتفاعی 662 متری دارد . 

در قسمت جنوبی نیز وادی کبیر قرار گرفته است .

نقشه ی بئر طویل
گردشگران در بئر طویل

ادعاهایی بر سر مالکیت بئر طویل

در طول تاریخ کشور های مصر و سودان ادعاهایی بر سر مالکیت این منطقه داشته اند ولی هیچ گاه نتوانستند ادعاهای خود را ثابت کنند و امروزه با این که دولت مصر بئر طویل را اداره می کند ولی هیچ کشوری مالک آن نیست . 

در سفر هایی که گردشگران به این سرزمین داشته اند بیشتر از نفوذ کشور سودان سخن گفته اند . 

هیچ سفارت و یا ساختمان دولتی در بئر طویل وجود ندارد . 

بازاری در روستای نزدیک بئر طویل

پدری که دخترش را ملکه بئر طویل کرد

مردی آمریکایی به بئر طویل سفر کرد و پرچمی که به همراه پسرانش طراحی کرده بود را در این سرزمین برافراشت و با اعلام کردن استقلال این منطقه دختر خود را ملکه ی بئر طویل دانست . این خبر به سرعت رسانه ای شد و بحث و گفتگو در رابطه با این خبر شدت گرفت . 

رسانه ها در این باره با با کارشناسان سیاسی صحبت هایی را انجام داده اند . شیلا کارابکو ، استاد سیاسی دانشگاه ریچموند در رابطه با این موضوع گفته است برای این که این سرزمین به عنوان یک دولت و یک کشور شناخته شود ابتدا باید از سوی کشور های اطراف و جامعه ی بین المللی مورد قبول واقع شود در حالی که فقط از سوی خانواده ی امیلی که ملکه ی بئر طویل او را می دانند قبول شده است . 

این مرد آمریکایی هدف دیگری از این کار داشته است . در سال 2014 متوجه می شود که سرزمینی بی مالک به اسم بئر طویل وجود دارد . او گفته است دختر من همیشه دوست داشته تا ملکه ی سرزمینی باشد و برای همین من این کار را کرده ام . او نام پادشاهی سودان شمالی را بر روی این سرزمین گذاشته است .

انتظار می رود این عمل از سوی دیگر دولت ها غیر قابل قبول باشد . 

بئر طویل
پدر امیلی در بئر طویل
امیلی ، ملکه ی بئر طویل
خانواده ی امیلی
نقشه ی سرزمین امیلی

تاریخ از این سرزمین می گوید ...

در سال 1899 بریتانیای کبیر قدرت را در این منطقه در دست داشت . در آن زمان قرار دادی میان کشور مصر و سودان امضا شده بود و مرزهایی مشخص داشتند . با این حال در سال 1902 بریتانیا دست به اقدام جالبی زد و با توجه به قرار گیری قبیله ها مرزی اداری را تشکیل داد . 

این حرکت باعث شد تا بئر طویل بوجود بیاید و تا به امروز مرموز و بدون حکومت باشد . 

طبق ادعاهای کشور مصر مزرها باید به شکل سال 1899 در بیایند ولی سودان نقشه ی سال 1902 را قبول دارد . اگر بیشتر به این موضوع نگاه کنیم در خواهیم یافت که بئر طویل بر اثر تغییر مرزهای دو کشور مصر و سودان بوجود آمده است . 

بنایی تاریخی در سودان ، نزدیک بئر طویل
بئر طویل

اهمیت این سرزمین

بئر طویل از لحاظ جغرافیایی و سیاسی دارای اهمیت زیادی است و امروزه به اهمیت آن نیز افزوده شده است . اگر به نقشه ی مرزی میان مصر و سودان نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که چقدر جالب است که دولتی آن را تصاحب نمی کند . 

بئر طویل با این که سرزمینی  بیابانی و خشک است و راهی به دریا ندارد از لحاظ جغرافیایی بسیار خاص است . 

جاده ای در بئر طویل

بئر طویل از دیدگاه گردشگری

افراد کمی هستند که تصمیم می گیرند به این سرزمین سفر کنند . کسانی که به این مکان می آیند آزادی ناب را تجربه می کنند . حسی که کمتر کسی می تواند در زندگی به آن دست پیدا کند و زمانی که این حس را در می یابد هیچگاه از یاد نخواهد برد . 

شاید بگویید ارزش سفر کردن به این مکان چیست ؟ در جواب به شما خواهم گفت شما آزادی فراتر از مرز ها را تجربه خواهید کرد  .

هر سال با توجه به محدود بودن سفر ها بسیاری از سرتاسر دنیا به این سرزمین سفر می کنند و از زیبایی های بکر آن لذت می برند . اگر قصد سفر به بئر طویل را دارید فرصت را از دست ندهید و سفر خود را آغاز کنید .

خواهید دریافت که این سفر چقدر هیجان انگیز خواهد بود .

جاده ای در بئر طویل
شتر ها در بئر طویل

سفری به یادماندنی به بئر طویل را تجربه کنید ...

راه برای شما باز است و اگر قصد سفر دارید می توانید پا به این سرزمین بگذارید و هیچ مانعی بر سر راهتان نخواهد بود . 

برای رسیدن به این منطقه شما می توانید یا از کشور مصر از شمال وارد آن شوید و یا از سمت جنوب و کشور سودان . هیچ فرودگاه و یا قطاری دی این منطقه وجود ندارد و شما بوسیله ی اتومبیل و یا اتوبوس می توانید خود را به بئر طویل برسانید . 

این را به خاطر داشته باشید که برای اقامت مجبور به برپایی کمپ و چادر هستید و تنها سفر نکنید و یک محلی را به همراه خود ببرید . 

 

روسنایی در نزدیکی بئر طویل

سخن کارناوال

مانند این سرزمین در دنیا نیست و ممکن است که باشد ولی مطمئن باشید بئر طویل در نوع خودش خاص است . تصور این که هیچ کشور و یا دولتی مالک این سرزمین نیست بسیار جالب است . 

نظر شما چیست ؟ آیا روزی به این مکان سفر خواهید کرد ؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.