karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، مصوبه دریافت عوارض از گردشگران خارجی که به مشهد سفر می کنند، از طرف استاندار خراسان رضوی لغو شد.

بر اساس این گزارش، اعضای شورای شهر مشهد، در حدود یک ماه پیش، طرحی با نام "دریافت عوارض از گردشگران خارجی" را به تصویب رساندند. محمدرضا حیدری، رییس شورای اسلامی شهر مشهد، در مورد این مصوبه گفته بود: 

شهرداری مشهد مکلف است مستند به بند ۱۶ ماده ۸۰ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و تبصره ۱ ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده برای یک بار در هر سال شمسی نسبت به دریافت ۱۰ یورو یا معادل آن بر مبنای نرخ پایان روز بازار ثانویه اعلامی از سوی بانک مرکزی، از گردشگران غیرایرانی به عنوان عوارض گردشگری اقدام کند.

شورای شهر مشهد، محل خرج کرد این مالیات را در توسعه زیرساخت ها، خدمات گردشگری، طرح های مشترک شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی عنوان کرده بود. در همین راستا، جامعه هدف این مصوبه بیشتر گردشگران خارجی تعریف شده بودندکه برای کارهای درمان و گردشگری سلامت به مشهد سفر می کردند. اتباع غیرایرانی دارای کارت اقامت از پرداخت این عوارض معاف اعلام شده بودند.

اما حالا بعد از گذشت سه هفته از تصویب این مصوبه، که مخالفانی نیز داشت، استاندار خراسان روی در نامه ای به رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از باطل شدن این مصوبه خبر داد. 

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز این نامه را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر و اعلام کرد:

خوشبختانه با پیگیری‌ های صورت‌ گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابطال این مصوبه شورای شهر مشهد به فرمانداری مشهد اعلام شده است و این موضوع در نامه‌ ای رسمی از سوی علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی به علی‌ اصغر مونسان، معاون‌ رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام شد.

آن گونه که مقام های استان خراسان رضوی اعلام کرده اند سال گذشته در حدود سه میلیون گردشگر خارجی وارد مشهد شده بودند که بیشتر آنها شامل گردشگران عراقی می شدند. گردشگران عراقی بیشتر با هدف زیارت و درمان به مشهد سفر می کنند. 

مشهد

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.