karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

02 اردیبهشت 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز می خواهیم ازخانه ای برای تان بگوییم که حیات آن به پهنای آبی اقیانوس است و پنجره های یش روبه شهری پشت دریاهاست.

خانه ای که در هوا بین #زمین و آسمان معلق است و تکیه گاهش صخره های پر صلابتی هستند که سر از آب بیرون آورده اند.

این خانه زیبا، ساده است و در آن خبری از تجملات نیست و این تنها به این خاطر است که  از آبی #اقیانوس نهایت لذت راببرید و درگیر روزمرگی ها نشوید، شب ها با تماشای مهتاب افتاده بر روی آبها  و صبح های زود با تماشای طلوع سحر آمیز خورشید که از پشت آبها نمایان می گردید از خواب برخیزید.

با کارناوال همراه باشید تا از پدیده ای به نام "خانه صخره ای" بیشتر بدانیم.

(متاسفانه تعداد عکس ها از این ساختمان به همین محدودیت بود و ما عذر خواهی میکنیم بابت عکس های کم و محدود این مطلب)

خانه صخره ای استرلیا

خانه صخره ای " cliff house "

در سال 2014، شرکتی استرلیایی، ایده ای بکر و خلاقانه را مطرح کرد که تا به حال مانند آن توسط هیچ شرکتی اجرا نشده است.

این ایده پدیده ای به نام خانه ی صخره ای است،  طراحی آن توسط شرکت "ماداسکیپ" Modscape انجام شده است. این شرکت در زمینه انجام پروژه های از پیش ساخته تخصص دارد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد مقصود از پروژه های از پیش ساخته چیست و این روش چه کاربردی در ساخت خانه های صخره ای داشته است.

اما حتما دوست دارید بدانید، این خانه بر روی کدامین صخره واقع شده و چشم های تان را رو به کدام آبی اقیانوسی خیره می کند.

خانه ی صخره ای رو در جنوب غربی سواحل ویکتوریا در استرلیا واقع شده و رو به اقیانوس هند است.

خانه ی صخره ای جزء طرح های کم نظیری است که مانند آن تا به حال در هیچ کجا دیده نشده، یکی از عواملی که باعث خاص بودن این پروژه می شود #تکنولوژی هایی است که در ساخت آن به کار رفته در ادامه با نوع تکنولوژی و روش ساخت آن آشنا می شویم.

 

 از ایده آرمانی زوجی جوان تا خلق خانه ای رویایی بر روی اقیانوس

ایده ای که برای ساخت خانه های صخره ای مطرح شد اولین بار توسط زوجی جوان ساکن استرلیا داده شده بود.

این زوج به دنبال مکانی بودند تا  تجربه ای منحصر به فرد از ساکن بودن در سواحل اقیانوس را برای شان رقم بزند و لحظات شان را به رنگ آبی اقیانوسی رنگ آمیزی کند.

در نتیجه بعد از آن این ایده توسط افراد و زوج های دیگری هم استقبال شد و با افزایش تقاضا برای این نوع خانه های ساحلی، شرکت "ماداسکیپ" Modscape دست به کار شد تا این ایده را عملی کند .

طراحی داخلی خانه صخره ای استرلیا

نحوه ساخت خانه های صخره ای

شرکت "ماداسکیپ" Modscape، در ساخت خانه های از پیش ساخته مهارت دارد، نام تخصصی این روش "تکنولوژی پیش ساخته"  prefabrication technologies می باشد. در این روش قسمت های مختلف یک سازه جداگانه در مکانی دیگر ساخته شده و سپس به محل نصب حمل می شود.

خانه ی صخره ای هم با استفاده از همین روش به صورت جداگانه در مکانی دیگر ساخته شده و بعد به محل نصب آورده شده است.

برای نصب خانه برروی صخره ها از پایه هایی فولادین استفاده شده ،قسمت های مختلف بر روی این پایه ها سوار شده و به صخره ها متصل شده اند.

در نمای بیرون ساختمان از فولاد ضد زنگ و در طراحی داخلی آن از عایق های ضد صدا به کار بوده شده تا آرامش کامل در فضای داخلی حاکم باشد.

نحوه ساخت خانه های صخره ای

  تکنولوژی مدولار modular design technologies  روش استفاده شده در ساخت خانه های صخره ای

تکنولوژی اصلی که توسط شرکت "ماداسکیپ" Modscape در ساخت خانه صخره ای استفاده شده است، مدولار نام دارد.

در این تکنولوژی قسمت های مختلف یک سازه جداگانه ساخته شده و در مرحله آخر قسمت ها به هم متصل می شوند. این به معناست که هر 5 طبقه خانه صخره ای جداگانه ساخته شده و بعد هر یک از طبقه روی هم سوار شده اند.

این روش مزیت های بسیاری دارد، به طور مثال امکان تکمیل کردن سازه و اضافه کردن قسمت های جدید به آن بسیار آسان تر از حالت عادی است. در نتیجه دراین حالت هزینه ها به صورت قابل کاهش می یابد.

امروزه این روش در ساخت وسایل بسیاری هم چون کامیپوترها، پنل های خورشیدی و اتوموبیل و بسیاری اشیاء دیگر کاربرد دارد.

نقشه داخلی نحوه ساخت خانه های صخره ای

نمای بیرونی خانه صخره ای یادآور طرح صدف دریایی

جالب ترین نکته در درابطه با طراحی خانه صخره ای این است که به جای طراحی افقی، به صورت عمودی و در امتدا صخره های قرار گرفته که این موضوع خود مشکلات بسیاری را برای سازنده ها و نصب خانه پدید آورده است.

اگر کمی دقیق تر به خانه صخره ای نگاه کنید، متوجه می شوید که نمایان گر طرح صدفی است که بر روی بدنه کشتی غول پیکری چسبیده است.

شرکت "ماداسکیپ"Modscape، قصد داشته سازه از نمای بیرونی حالی داشته باشد که با فضای اقیانوس و صخره ها هماهنگ باشد، به همین دلیل طرح صدف چسبیده به کشتی را انتخاب کرده است.

طراحی داخلی خانه صخره ای استرلیا

 اجزای داخلی خانه صخره ای

خانه صخره ای از 5 طبقه تشکیل شده است. بالاترین طبقه آن مکانی است که از آن جا می توانید وارد خانه شوید. بعد از وارد شدن به خانه توسط آسانسور و پله هایی که در مرکز سازه واقع شده اند می توانید به هر 5 طبقه دسترسی داشته باشید.

طبقه چهارم از خانه، مکانی است که می توانید اتوموبیل خود را پارک نمایید. در این طبقه دو قسمت جداگانه برای پارک ماشین در نظر گرفته شده است.

در طبقه سوم می توانید ناهار و یا شام سرو نمایید هم چنین آشپز خانه و یکی از سه اتاق خواب ها هم در این طبقه واقع شده است.

 در طبقه دوم دو اتاق خواب وجود دارد و در طبقه اول هم سرویس بهداشتی و یکی دیگر از اتاق خواب ها ساخته شده است، اما طبقه اول از تمام طبقات هیجان انگیزتر است زیرا در فضایی اختصاصی شما چشم اندازی رو به اقیانوس خواهید داشت و می توانید امواج آبی اقیانوس را از فاصله ای کمی نزدیک تر حس کنید، علاوه برای این یک جکوزی اختصاصی و باربیکیو هم در این طبقه ساخته شده است.

معماری  خانه صخره ای

نظرات "مکس ول هات چیستن" Maxwell Hutchinson از  خانه صخره ای 

"ماکس ول هات چیستن" Maxwell Hutchinson, رئيس جمهور سابق موسسه سلطنتی معماران بریتانیا می گوید این خانه از هر لحاظ امن است و هیچ نگرانی بابت آن وجود ندارد.

اما کسانی در این خانه می توانند واردشوند که ا رتفاع ترسی ندارند.

او می گوید تنها نقطه ضعفی که در این خانه وجود دارد این است که در ساخت آن از وسایل گران قیمتی استفاده شده است.

نظرات مکس ول هات چیستن از خانه صخره ای

صاحب خانه ای صخره ای شوید

برای داشتن خانه ای که چشم اندازش سرتاسر اقیانوس است و همسایه های اش ماهی ها و جانداران آبزی هستند، هیچ راهی وجود ندارد مگر این که به شرکت سازنده یکی از آنها را سفارش دهید.

همان طور که قبلا هم گفتیم خانه های صخره ای از پیش ساخته هستند، یعنی تا زمانی که کسی سفارش آن را ندهد هیچ نموه آماده ای از آن وجود نخواهد داشت. اما این احتمال در آینده وجود دارد که تولید آنها به مرحله انبوه برسد و امکان خریدن با اجارخ کردن آنها به وجود بیاید. زیرا آمارها افزایش تقاضای خانه های ساحلی را در استرلیا نشان می دهد.

اگر روزی قصد داشتید کی از آنها را سفارش دهید، 556هزار دلار برای تان هزینه خواهد داشت و حدودا ساخت هر یک از آنها 12 هفته به طول خواهد انجامید.

 

خانه صخره ای
این هم ویدئویی از خانه صخره ای در استرلیا

سخن آخر

با هم خانه ای را دیدیم که شاهکاری از معماری معاصر است و یکی از منحصر به فرد ترین طراحی های قرن 21 به شمار می آید. اگر شما هم از این دست معماری ها سراغ دارید با ما در میان بگذارید تا آن را در قالب  پست های مان به دیگران هم معرفی کنیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.