karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرنا، آندریاس زیگه (Andreas zige)، باستان شناس آلمانی، در حاشیه بازدید از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، به آرامش و امنیت موجود در ایران به عنوان دلیل افزایش تعداد گردشگران خارجی در این کشور اشاره کرد و گفت:

آثار باستانی ایران ریشه در تمدن کهن این کشور دارند و علت اصلی سفر گردشگران اروپایی هستند.

وی اظهار کرد:

تمدن مصر و ایران از قدیمی ترین تمدن های جهان بوده و آثار کهن بی نظیری در این کشورها به جا مانده است. 

باستان شناس 68 ساله آلمانی ادامه داد:

میراث جهانی تخت سلیمان نیز از جمله آثار بی نظیری است که معماری خاص خود را دارد و هم دوره مجموعه تاریخی "تیسفون" در عراق است که قدمت آن به دوره ساسانیان باز می گردد.

وی با بی نظیر خواندن برخی آثار تاریخی در ایران بیان کرد:

آثار باستانی و تاریخی شهرهای تبریز، شیراز، کرمان، اصفهان، یزد و اهواز در ذهن بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی ماندگار شده است. 

او  با بیان خاطره ای خوش از ایران، افزود:

در سال 1971 برای مطالعات باستان شناسی در بسطام خوی، از شهرهای آذربایجان غربی بودم. در این شهر با همسرم که او هم باستان شناس است، آشنا شدم و پس از بازگشت به آلمان با وی ازدواج کردم. 

همسر وی، کریستین اشتراوز (Kristen Eshtrovz)، که مدیر تور و باستان شناس آلمانی است نیز گفت:

سالی سه بار به ایران می آیم؛ امنیت و فرهنگ این کشور عامل افزایش حضور گردشگری اروپایی در این کشور است. 

او اضافه کرد:

مهربانی، مهمان نوازی و خوش رویی از ویژگی های مردم ایران است که گردشگران را به سوی خود جلب می کند. 

وی در خصوص جذابیت ها و ویژگی های میراث جهانی تخت سلیمان نیز گفت:

هنوز قداست تاریخی آثار موجود در مجموعه تخت سلیمان را می توان حس کرد و این آثار یکی از نمونه های بی نظیر معماری جهان محسوب می شود. 

اشتراوز، از مسجد کبود و بازار تاریخی تبریز، پرسپولیس و تخت جمشید شیراز، گنبد سلطانیه زنجان و سی و سه پل اصفهان به عنوان دیگر آثار برجسته ایران نام برد و افزود:

این آثار، ارزش چندین بار بازدید را دارند. 

مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با دریاچه ای اسرار آمیز در میان بقایای تاریخی آن، در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

باستان شناسان بر این باورند که محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام، آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانیان مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون نمونه آثار و بقایای کاخ های ایلخانی تنها در مجموعه تخت سلیمان تکاب به چشم می خورد. 

ورود به صفحه اختصاصی ایران از نگاه گردشگران خارجی

باستان شناس آلمانی در ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

 بیگانگان با آگاهی وشناخت از تاریخ وتمدن کشورمان اینگونه از آن یاد میکنند 

انتشار:15 آبان 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

یوسف

به نطر می رسد اشتباهی شده: بسطام در ۲۸۰ کیلومتری ارومیه، روستایی در شهر قره ضیاالدین هستش. در زمام اورارتویی ساخته شده . 

کارناوال

با سلام خدمت شما دوست کارناوالی

آنچه که در خبر آمده نقل قول باستان شناس آلمانی بدون دخل و تصرف است. امروزه بنا بر تقسیمات جغرافیایی بسطام در شهرستان چایپاره و در نزدیکی شهر قره‌ضیاءالدین قرار دارد اما در زمانی که این باستان شناس در آن حضور داشته، جزء شهر خوی بوده و به همین دلیل وی از عبارت بسطام خوی استفاده کرده است.

سپاس از دقت نظر شما

13 آبان 1396

انتشار:12 آبان 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.