karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، بابک نعمت‌پور، راهنمای رسمی ایرانگردی و جهانگردی براساس مشاهداتش و ظرفیتی که هتل‌های آنتالیا نوروز امسال به ایرانیان اختصاص داده بودند، تخمین می‌زند که  جمعیت هر ساله مسافران در این منطقه به نصف میزان خود کاهش داشته است. وی که بیش از ۱۲ سال در ترکیه به عنوان راهنمای تور فعالیت داشته و امسال نیز مسئولیت همراهی و راهنمایی مسافران ایرانی را در سواحل جنوبی این کشور بر عهده داشته است، در این باره گفت:

تعداد مسافران ایرانی که تعطیلات نوروزی امسال را در سواحل جنوبی ترکیه سپری کردند، بسیار کمتر از جمعیتی بود که هر سال به این کشور سفر می‌کنند. بیشتر هتل‌های آنتالیا خالی بودند و برخی با نصف ظرفیت خدمات‌رسانی کردند. حتی برگزاری کنسرت‌ها هم نتوانست جمعیت بیشتری را از ایران به ترکیه بکشاند.

این درحالی است که پیش از آغاز تعطیلات نوروزی، رسانه‌های ترکیه سعی کردند تا  افزایش جمعیت مسافران ایرانی در این کشور را نسبت به سال های گذشته به تصویر بکشند.

دیلی صباح در آخرین روزهای اسفندماه ۹۵ خبری را مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی سفر ایرانی‌ها به ترکیه منتشر کرد و در گزارشی مثبت، مدعی شد روند صعودی ورود گردشگران ایرانی به ترکیه ادامه دارد و نوشت:

انفجارهای انتحاری هم ایرانیان را از سفر به ترکیه باز نداشت!

خبرگزاری آناتولی نیز از پیش‌بینی‌های اتحادیه هتلداران ترکیه نوشت که احتمال افزایش ۲۰ درصدی سفر ایرانی ها به ترکیه را مطرح کرده بود و سفر دو میلیون ایرانی را به این کشور را پیش بینی می کرد.

محمدحسن کرمانی، رییس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران، پس از انتشار گزارش رسانه‌های ترکیه، به اطلاعاتی که از وضعیت تورها و پروازها داشت استناد کرد و گفت:

فکر نمی‌کنم این خبر درست باشد، چون اطلاعات و شواهد گویای این است که وضعیتی غیر از آنچه رسانه‌ها ترکیه نوشته‌اند، حاکم است.

یکی دیگر از مقامات گردشگری کشور هم به این اخبار واکنش نسان داد و گفت که این آمارِ خود ترک‌ها است.

پس از پایان تعطیلات نیز مرتضی رحمانی‌موحد،معاون گردشگری کشور، نیز گفت:

امسال سفر ایرانی‌ها به ترکیه دست‌کم ۳۰ درصد کاهش داشته است.

بابک نعمت‌پور، راهنمای رسمی ایرانگردی و جهانگردی، که در طول تعطیلات نوروزی، در سواحل جنوبی ترکیه مستقر بود، درباره‌ی شرایط امسال سفر ایرانی ها توضیح داد:

بیشتر هتل‌ها خالی بودند و برخی با نصف ظرفیت خدمات‌رسانی می‌کردند. قیمت‌ها هم بسیار کاهش یافته بود، مثلا هتل‌هایی که خدمات‌شان ۵ میلیون تومان قیمت داشت، امسال نرخ را به سه میلیون تومان رسانده بودند. حتی برگزاری کنسرت‌ها هم نتوانسته بود جمعیت بیشتری را از ایران به ترکیه جذب کند. هرچند بیشتر مسافرانی هم که به این منطقه سفر کرده بودند، انگیزه‌شان فقط حضور در کنسرت بود و عموما قصدی برای مسافرت طولانی در آنتالیا نداشتند.

او می‌گوید:

شاید علت اصلی این کاهش جمعیت اخباری باشد که پیش از تعطیلات نوروزی از ناامنی در ترکیه مخابره شد. از طرفی مجوز پروازهای چارتری ترکیه یک ماه مانده به آغاز سفرهای نوروزی صادر شد، آن‌هم در شرایطی که تورهای بسیاری از مقاصد خیلی جلوتر به فروش رفته بودند. علاوه‌بر این، تعداد مجوز پروازهای این مقصد هم کاهش یافته بود، به طوریکه از سه پرواز، یکی از آن‌ها انجام شد و مسافران آن‌ها در یک پرواز تجمیع شدند.

وی اضافه می‌کند:

تعداد پروازهای نوروزی آن‌قدر محدود بود که به سختی بلیت بازگشت به ایران پیدا می‌شد، حتی برخی مسافران که پروازهایشان تجمیع و یا زمان‌شان جابجا شده بود، در برگشت به کشور با مشکل مواجه شدند و خیلی‌ها مجبور شدند با پروازهای دیگر، غیر از آنچه خودشان قبلا بلیت‌اش را تهیه کرده بودند، برگردند.

نعمت‌پور معتقد است:

تبلیغاتی که امسال روی مقاصد دیگر همچون ارمنستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان شده، باعث شد حجم قابل‌توجهی از مسافرانِ همیشگی ترکیه به این کشورها سفر کنند.

آنتالیا

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.