karnaval.ir

فهیمه دزفولی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بانک مرکزی روز قبل یعنی 16 مرداد دستورالعمل اجرایی بسته جدید ارزی را به صرافی‌ها ابلاغ کرد. در این بسته امکان خرید ارز از صرافی‌های مجاز، برای ۲۳ نوع از مصارف خدماتی، وجود دارد.

در بسته قبلی ارزی که از ۲۱ فروردین به اجرا درآمد، صرافی ها اجازه خرید و فروش ارز را نداشتند و به همین دلیل فعالان این بخش ۴ ماه از معاملات ارزی محروم بودند؛ اما دو روز قبل، دولت با حذف بسته اول ارزی، بسته جدیدی را رونمایی و خرید و فروش ارز را آزاد اعلام کرد.

براساس جدول منتشر شده در این بسته، مصارف خدماتی مجاز برای فروش ارز به ۲۳ مورد تقسیم‌بندی شده‌اند که از این قرارند:

مسافرتی، درمانی، دانشجویی و دانش‌آموزی، فرصت مطالعاتی، حق عضویت و حق ثبت‌نام در سازمان‌ها و مجامع بین‌الملی و محافل علمی و هزینه چاپ مقالات علمی، هزینه شرکت‌ در نمایشگاه‌های خارج از کشور، حق الوکاله دعاوی خارجی، هزینه اجاره و اشتراک شبکه‌های اطلاعاتی، هزینه برگزاری همایش‌های بین‌المللی و اعطای جوایز جشنواره‌ها و مسابقات، هزینه انجام آزمایش‌های علمی و فنی، انتشار آگهی در خارج از کشور و دریافت گواهی بین‌المللی، هزینه خرید امتیاز پخش فیلم، هزینه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، هزینه‌های شرکت‌های اعزام‌کننده زایرین به عتبات عالیات و عمره مفرده، ثبت‌نام در آزمون‌های بین‌المللی، هزینه حقوق و مزایای کارکنان شاغل در ایران، رانندگان حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت، شرکت‌ در دوره‌های آموزشی و پژوهشی خارج از کشور، هزینه خدمات کنسولی سفارت‌خانه‌های خارجی، هزینه‌های ارزی شرکت‌های مسافرتی و گردشگری، هزینه‌های حمل، ترانزیت و توزیع محموله‌های پستی بین‌المللی برای شرکت‌های پستی و بابت تبدیل مانده ریالی ناشی از خرید ارز اتباع خارجی.

براساس اعلام بانک مرکزی مسافران از این پس می‌توانند با ارایه بلیت، به همراه گذرنامه و ویزا (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها را از صرافی‌های مجاز ارز خریداری کنند.

افزون بر این مبلغ، صرافی‌ها مجازند تا سقف معادل مبلغ ۱۰۰ یورو برای هر نفر بابت هزینه خدمات کنسولی سفارت‌خانه‌های خارجی از جمله خدمات اخذ روادید و کنسولی به متقاضیان ارز بفروشند.

در بخش دیگری از این جدول مدارک لازم برای دریافت ارز دانش آموزی و دانشجویی، ارایه صورتحساب محل تحصیل و کارت دانشجویی یا دانش آموزی ذکر شده است.

جدول فروش ارز صرافی ها

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

گاهی عکس می‌گیرم، بیشتر می‌نویسم، ساعات اداری را پشت مانیتور می‌گذرانم، عصرها در ترافیک می‌مانم، صبح‌ها بین صفحات کتاب و صدای فروشنده‌های مترو چرت می‌زنم‌‌، آخر هفته‌ها را با دوست و آشنا کافه و پارک می‌روم؛ اما لابه لای این روزمرگی‌ها زندگی هم می‌کنم. لابه‌لای

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.