karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 مرداد 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، عباسعلی نوبخت -معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور- با بیان اینکه تمامی عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور تحت مدیریت سازمان جنگل‌ها قرار دارد،گفت:

سازمان جنگل‌ها بی نظمی در جنگل را نمی‌پذیرد و با آفرودسواری در جنگل برخورد می‌کند.

وی اظهار کرد:

در حال حاضر در شرایط توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال هستیم و از پایان سال ۹۶ بهره‌برداری از جنگل به‌طور کلی متوقف شده است و جنگل با زادآوری، رویش و زایش گونه‌های گیاهی مواجه شده و برای اینکه این تجدید حیات آسیب نبیند اجازه ورود خودرو را به جنگل‌ها نمی‌دهیم.

او ادامه داد:

مدیران مناطق چهارگانه شمال درباره آفرودسواری در جنگل به دلیل آسیب‌های وارده به آن حساسیت ویژه‌ای دارند و هر کانون و سازمانی که اتومبیل‌رانی در جنگل راه‌اندازی کند، متخلف شناخته می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه در فضای مجازی به مناسبت ثبت جهانی جنگل هیرکانی اطلاعیه ثبت نام آفرودسواری را منتشر کردند، تصریح کرد:

ثبت میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی مسئولیت سازمان جنگل‌ها را سنگین تر کرده است و محدودیت حفاظتی بیشتری را برای جنگل‌های هیرکانی قائل شده‌ایم.

او در ادامه گفت:

ما باید به استاندارهای لازم جهانی در جنگل‌های هیرکانی دسترسی پیدا کنیم و اگر نتوانیم به هر دلیلی به استانداردهای لازم و مد نظر یونسکو نزدیک شویم قطعا این فرصت و امتیاز از جنگل‌های هیرکانی سلب خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت سازمان جنگل‌ها، معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها از اعلام نشدن مسیر آفرودسواری به سازمان جنگل ها سخن گفت. او اقدام کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در داخل جنگل هیرکانی را به دلیل آسیب زدن به تجدید حیات جنگل، کوبیدگی خاک و از بین بردن زایش و رویش گونه‌های گیاهی و جنگلی خلاف دانست و بیان کرد:

یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با هرگونه دخالت و بی‌نظمی در جنگل به شدت برخورد و اتومبیل‌ها را متوقف می‌کند.

آفرود

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.