karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 اسفند 1398

به روز رسانی

01 اسفند 1398

با اعلام ابتلای هموطنان‌مان به ویروس کرونای جدید یا همان کرونا 2019، مردم بسیاری نگرانند و موجی از ترس در آنها ایجاد شده و در تکاپو برای پیشگیری از ابتلا هستند. در اینجا در کنار هزاران اما و اگر این سوال برای افراد پیش می‌آید که آیا سفر در این شرایط کار درستی است و یا اگر سفر کنیم خطری ما را تهدید می‌کند یا خیر. عاقلانه‌ترین کار در این شرایط سفر نکردن به نقاط آلوده و به طور کلی پرهیز از سفرهای غیرضروری است. در هر صورت اگر باز هم اصرار دارید که به سفر بروید و یا کاری ضروری در شهری دیگر دارید، بهداشت فردی را در عالی‌ترین سطح رعایت کنید و به توصیه‌های بهداشتی توجه داشته باشید.

چه کار کنیم به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

شاید در ابتدا همه شما به دنبال ماسک برای پوشاندن دهان و بینی خود باشید اما باید بدانید که این ویروس از طریق چشم هم وارد بدن شما می‌شود. پوشاندن دهان و بینی با ماسک به گروه های آسیب پذیر مانند بیماران ریوی، قلبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و ... و مبتلایان به بیماری به شدت توصیه می‌شود اما جز در موارد خاص مانند مکان های خیلی شلوغ برای انسان‌های سالم کاربرد چندانی ندارد. یادتان باشد که دستان شما مهم ترین و اولین خط دفاعی بدن شما هستند. تماس دست آلوده با چشم و دهان و بینی می تواند حسابی کار دست‌تان بدهد؛ پس از لمس سطوح آلوده خودداری کنید و مرتب دست‌ها را بشویید و سطوح را ضدعفونی کنید.

چگونه مقاومت بدن مان را بالا ببریم؟

دیگر خط دفاعی بدن شما، سیستم ایمنی تان است که می تواند به خوبی از شما در برابر هر ویروسی حفاظت کند. شما باید در هر شرایطی سیستم دفاعی بدن را قوی نگه دارید تا زندگی سالمی داشته باشید. اگر سیستم دفاعی بدن شما قوی باشد از پس کرونا هم بر می آید. در اینجا به شما می‌گوییم که باید چه کنید:

چطور در سفر از ویروس کرونا در امان بمانیم؟

اگر سفرتان ضروری بود و به سفر رفتید به نکات بهداشتی بیشتر توجه کنید. به ویژه در مورد انتخاب رستوران و چشیدن خوراکی‌های خیابانی دقت بیشتری به خرج دهید. باز هم بهداشت دست‌ها را فراموش نکنید. اگر بتوانید با وسیله نقلیه شخصی به سفر بروید بهتر است در غیر این صورت حتی‌الامکان چیزی را در وسایل نقلیه عمومی لمس نکنید. به نکات زیر توجه داشته باشید:

در صورت برخورد با فرد مبتلا به کرونا چه اقداماتی انجام دهیم؟

اگر به هر دلیلی با یک فرد مبتلا تماس داشتید این نکات را در نظر بگیرید:

در صورت ابتلا به کرونا چه کار کنیم؟

اگر علائم را در خود دیدید، وحشت زده نشوید و به یک مرکز درمانی و حتی الامکان مراکز قرنطینه‌شده مراجعه کنید تا موجب انتقال بیماری به فرد دیگری نشوید.

نکته مهم!

وحشت زده نباشید؛ به جای ترسیدن به نکات گفته شده توجه داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید. اخبار را از منابع موثق پیگیری کنید و مراقب کسانی که می خواهند با اخبار تایید نشده طرفدارانی به دست آورند و استرس شما را بیشتر کنند باشید. به اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های مسئولان توجه کنید. از طریق شبکه‌های اجتماعی پزشکان مورد اعتمادتان را دنبال کنید و از آنها راهنمایی بخواهید و گوش به زنگ توصیه های‌شان باشید. 

یادتان باشد که کرونا مثل بسیاری از بیماری‌های دیگر درمان ندارد اما قابل پیشگیری و کنترل است. 

اخبار گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.