karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 خرداد 1395

به روز رسانی

20 اسفند 1398

چندی پیش خبری اعلام شد مبنی بر این که در گشت زنی ماموران پلیس در مترو صادقیه تهران ، به فردی که یک گونی برنج در دست داشته مشکوک می شوند و بعد از بررسی های انجام شده مشخص می شود ، این فرد در این گونی برخی آثار تاریخی 1700 ساله را حمل می کرده؛ این متهم با رعایت قوانین شهروندی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

این ماجرا منجر به کشف 10 قلم شیء باستانی به ارزش 3 میلیارد تومان شد، آثاری که گفته می شود توسط شخص حامل، از کشور عراق به ایران منتقل شده است و حالا این محموله به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تحویل داده شد.

مدیر اداره باستان‌شناسی استان تهران ، محمدرضا نعمتی، در مصاحبه اش با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا پیرامون این اتفاق این چنین توضیح داد:

پس از تحویل این آثار به اداره میراث فرهنگی استان تهران و در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد آثار کشف شده شامل 6 عطردان شیشه‌ای، چند النگوی مفرغی باقیمانده از دوره‌های تاریخی مختلف مانند هزاره سوم قبل از میلاد و دوره ساسانی و 4 تبلت گلی متعلق به منطقه بین‌النهرین هستند که همگی دارای اصالت تاریخی هستند.

او همچنین اضافه کرد :

در حال حاضر این آثار تحویل امین‌‌اموال اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شده و قرار است در مرحله بعدی نیز بار دیگر این آثار بررسی شده تا تمدن‌های دقیق آن‌ها نیز مشخص شود.

بنا به گفته های نعمتی و همچنین صحبت های فرمانده یگان انتظامی مترو تهران ، شخصی که این اشیای تاریخی را حمل می کرده ، آن ها را از کشور عراق به ایران منتقل کرده بود ؛ با تجه به این که در میان اشیای کشف شده ، اشیایی مربوط به دوره ی بین‌النهرین به جشم می خورند ، احتمال تعلق آن‌ها به عراق زیاد است.

در همین زمینه اگر می خواهید به جدیدترین نقشه متروی تهران با آخرین تغییرات انجام شده در آن دسترسی داشته باشید، در مورد هزینه بلیط های مختلف مترو بدانید و با امکانات عمومی متروی تهران آشنا شوید، سری به صفحه معرفی متروی تهران در کارناوال بزنید و اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید. 

عتیقه‌های میلیاردی مترو، تحویل میراث تهران شد

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.