karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

11 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هر شخصی ممکن است به تنهایی و یا به همراه خانواده ی خود برای زندگی، کار و یا حتی سفر به کشورهای آسیایی سفر کند و مهمترین موضوعی که باید به آن توجه شود حفظ امنیت در سفر می باشد. هر شهر در هر کشوری با توجه به پارامترهای مشخصی دارای میزان خطر و جرم و جنایت می باشد. این آنالیزها از موضوعاتی مانند قانون، جرائم و ... مشتق می شوند.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به 10 شهر خطرناک در قاره ی آسیا که کشورهای مختلفی را در بر می گیرد. از مهمترین شاخصه های تشخیص شهر خطرناک می توان به عملکرد پلیس، امنیت در شب، تفکر مردم نسبت به شهر و ... اشاره کرد.

شاید شهرهای دیگری نیز در آسیا باشند که خطرناک محسوب شوند ولی این شهرها خطرناک ترین هستند.

همراه با کارناوال باشید تا سری به این شهرها بزنیم.

ناامن ترین شهرها در قاره آسیا

10) جوهور بهرو | مالزی

این شهر مرکز استان جوهور می باشد و به عنوان دومین شهر بزرگ کشور مالزی نیز شناخته می شود و همچنین به دلیل بالا بودن جرم و جنایت در این شهر در رتبه ی دهم قرار گرفته است. روزنامه ی چینی Shin Min Daily News در یکی از شماره های خود از این شهر یاد کرده است و قسمت های خطرناک آن را توضیح داده است. بطور مثال به ایستگاه ها و ترمینال های اتوبوس اشاره کرده بود که در زمان های مختلفی در روز اتفاق های زیادی رخ می دهد، مانند دزدی و ...

فروشگاه ها نیز نامشان در این روزنامه برده شد و گفته می شود بیشتر کیف قاپی صورت می گیرد.

جالب است که بدانید بیشتر این سرقت ها بوسیله ی موتور سیکلت سوارها و همراهانشان صورت می گیرد.

نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا

9) کزون سیتی | فیلیپین

کزون سیتی یکی از مشهور ترین شهرهای کشور فیلیپین محسوب می شود و قسمتی از Metropolitan Manila می باشد. یکی از شهرهایی که در آسیا از میزان جرم و جنایت بالایی برخوردار است همین شهر می باشد. بیشتر قاتلین مردانی هستند از سن 25 تا 50 که به دلایل مختلفی مانند فقر، از دست دادن کار و ... اقدام به آسیب رساندن به دیگران می کنند.

از غروب خورشید تا نیمه های شب خطرناک ترین زمان برای تردد در سطح شهر است و بیشتر اعمال خلاف قانون نیز در همین مدت رخ می دهد.

البته با توجه به آمارهای جدید مقداری از این جرم و جنایت کاسته شده است. اگر روزی به این شهر سفر کردید حواستان به خودتان و همراهانتان باشد و در زمان تاریکی بهتر است در محل اقامت خود بمانید.

نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا

8) مانیل | فیلیپین

در سال گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه های شهر مانیل به آن سفر می کنند و در کنار این میزان جرم و جنایت نیز بالا می باشد. جالب این جاست که بیشتر گردشگران مورد تهدید قرار می گیرند و جانشان در خطر است. در گوشه کنار محل ها می توان گروه های خلافکاران را دید که در انتظار موقعیتی مناسب نسته اند تا اعمالی ضد قانون را انجام دهند.

ممکن است زمانی که در شهر قدم می زنید شاهد زد و خوردهای زیادی باشید و حتی افرادی را می بینید که در انتظار دزدیدن کودکی نشسته اند.

همیشه از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند خواسته می شود تا در اماکن ناآشنا هیچگاه غذا و نوشیدنی نخورند و تا جایی که امکان دارد از رفت و آمد با افراد ناشناس خودداری کنند.

نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا

7) اولان باتور | مغولستان

سرزمین چنگیزخان مغول نیز تبدیل به یکی از شهرهای خطرناک قاره ی آسیا شده است. این شهر که پایتخت کشور مغولستان نیز محسوب می شود دارای میزان بالایی از جرم و جنایت می باشد.

از اعمال غیر قانونی که بیشتر در این پایتخت رخ می دهد می توان به جیب بری، زد و خورد و همچنین در خطر بودن گردشگران اشاره کرد. اگر به هنگام شب در خیابان ها و یا محله ها قدم بزنید  به احتمال زیاد مورد هجوم و سرقت قرار خواهید گرفت.

البته چند سالی می شود که قوانین سفت و سختی برای کسانی که با گردشگران برخورد مناسبی ندارند وضع شده و انتظار می رود تا کمی وضعیت رو به بهبود پیش برود.

نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا

6) داکا | بنگلادش

این شهر که پایتخت بنگلادش نیز هست نه تنها یکی از خطرناک ترین شهرهای آسیا می باشد بلکه به عنوان یکی از بدنام ترین شهرها در جهان نیز شناخته می شود. این شهر از خشونت های زیادی رنج می برد و بسیاری از آن ها دلایل سیاسی و اجتماعی دارند. مردم نیز شاید به دلیل پایین بودن سطح فرهنگی به این مشکلات دامن می زنند و وضعیت را بدتر می کنند.

 فقر از مهمترین مشکلات جامعه ی بنگلادش محسوب می شود و این موضوع اگر در هر جامعه ای وجود داشته باشد نمی توان اینده ی خوبی را برای آن متصور شد. در این کشور ارتش و پلیس در کنار هم برای برقراری امنیت و صلح تلاش می کنند ولی متاسفانه تا به امروز موفق نبوده اند.

از فعالیت های غیر قانونی که رخ می دهد می توان به سرقت، آدم ربایی و ... اشاره کرد.

نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا

5) کلانگ | مالزی

این شهر در 32 کیلومتری کوالالامپور واقع شده و شهری است پر از گروه های خلافکار و سارقانی حرفه ای. بیشتر این گروه ها توسط چینی ها، هندی ها رهبری و کنترل می شوند. چند سال پیش طی یک اتفاق گسترده بسیاری از کارگران هندی که در کارخانه ها مشغول به کار بودن شغل خود را از دست دادند و به همین دلیل به این گروه ها وارد شدند و بعد از گذشت مدتی به تعداد آن ها روز به روز افزوده می شد. ( فقر دلیل وقوع جرم و جنایت می تواند باشد )

گفته می شود این گروه ها توسط چینی ها و هندی ها رهبری می شوند، البته این ادعا هنوز ثابت نشده است.

نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا

4) گورگان | هند

این شهر در جهان یکی از بدنام ترین ها می باشد. در طی یک ماه بیش از 200 مورد دزدی اتومبیل گزارش شده است و این آمار در جهان بی سابقه می باشد. متاسفانه از سوی مقامات کشور هند اقدامات جدی صورت نمی گیرد و به همین دلیل خلافکاران بدون واهمه به فعالیت های خود ادامه می دهند. ساکنان این شهر حتی در خانه های خود نیز از امنیت کافی برخوردار نیستند.

همانطور که ممکن است شنیده باشید پلیس کشور هند از محبوبیت بالایی برخوردار نمی باشد و متاسفانه عملکرد خوبی ندارد. در بسیاری از مواقع خود پلیس فعالیت های غیر قانونی زیادی انجام می دهد.

در سال های اخیر کمی مردم خودشان شروع به تبلیغ بر ضد اعمال خلافکارانه کرده اند ولی هنوز بازخورد مناسبی نداشته اند.

نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا

3) پتالینگ جایا | مالزی

این شهر از مهمترین شهرهای کشور مالزی به حساب می آید. در ابتدا قرار بود که از این شهر تنها استفاده ی صنعتی شود ولی در سال 2006 تبدیل به شهری مسکونی و پر جمعیت شد. به دلیل جمعیت بالایی که در این شهر زندگی می کنند میزان جرم و جنایت نیز بالا می باشد. بطور مثال به هنگام صبح زمانی که همه برای رسیدن به محل کار خود در تکاپو هستند موقعیت مناسبی برای سارقان بوجود می آید.

این شهر در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری کرده و به همین دلیل سارقان زیادی را به خود جذب می کند زیرا موقعیت های زیادی برای آن ها وجود دارد.

نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا

2) کوالالامپور | مالزی

هر سال گردشگران و تجار زیادی به پایتخت کشور مالزی، کوالالامپور سفر می کنند. این شهر شاید تعجب شما را بر انگیزد که در نهایت زیبایی و شهرت دومین شهر خطرناک آسیا می باشد. بیشتر جرم و جنایاتی که صورت می گیرد متوجه گردشگران می شود و این موضوع به هیچ عنوان برای صنعت گردشگری این کشور جنبه های مثبتی را در پی نخواهد داشت.

بیشتر سرقت ها توسط موتور سواران صورت می گیرد و همچنین تاکسی ها در بیشتر مواقع بیشتر از پولی که باید دریافت کنند را از گردشگران می گیرند و این خودش نوعی دزدی به حساب می آید.

جیب برها نیز در اماکن شلوغ منتظر هستند تا در فرصتی مناسب جیب دیگران را بزنند.

نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا

1) کراچی | پاکستان

کراچی بزرگترین شهر کشور پاکستان می باشد و همچنین بزرگترین بندر و مرکز مالی این کشور نیز به حساب می اید. در کنار خطرات تروریستی، سرقت نیز یکی از مشکلات اصلی این شهر می باشد. در سال های اخیر کراچی شاهد خشونت های زیادی بوده است مانند درگیری های مسلحانه، انفجارهای تروریستی و همچنین قتل های پی در پی که هرکدان تاثیرات زیادی را بر روی مردم گذاشته است. 

در این شهر نیز بیشتر اعمال خلافکارانه بوسیله ی موتور صورت می گیرد زیرا به راحتی می توان بوسیله ی آن فرار کرد.

در سال 2013 دست کم 2700 نفر در کراچی به قتل رسیدند.

نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا
نا امن شهرها در قاره ی آسیا

سخن آخر

نظر شما درباره ی این شهرها چیست؟

آیا تا به حال به آن ها سفر کرده اید؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.