karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به نقل از ایسنا، باوجود بازگشت نسبی ثبات به گردشگری ترکیه، بررسی ها حاکی از کاهش درآمد ۳۰ میلیارد دلاری این صنعت در مقایسه با گذشته است.

صنعت گردشگری ترکیه پس از گذر از دوران رکورد سال ۲۰۱۶، دوباره احیا شده و نرخ اشغال هتل ها در سال جاری همچنان رو به افزایش است اما این اتفاق آنچنان که باید، برای این کشور درآمدزا نبوده چرا که توریست های ثروتمند، دیگر ترکیه را به عنوان مقصد سفر انتخاب نمی کنند.

اویا نارین، رئیس انجمن سرمایه‌گذاران گردشگری ترکیه در این‌باره می گوید:

گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۶ در بدترین شرایط خود بود، اما امروز ظاهرا به نظر می‌رسد اوضاع بهبود یافته اما همچنان با کاهش بزرگی در درآمدها مواجه است و تا پایان سال این خلاء بیشتر احساس خواهد شد. با در نظر گرفتن دو سال آینده و سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود که با ۳۰ میلیارد دلار کسری درآمد داشته باشیم.

وی می افزاید:

نه تنها برای تقویت گردشگری، بلکه برای افزایش کارآمدی در سایت خارجی نیز ما باید درک دنیای بیرون از ترکیه بازنگری و آن را بهبود بخشیم.

گردشگرانی که در دوره افت این صنعت در سال ۲۰۱۶ به ترکیه سفر می نمودند به طور متوسط روزانه ۶۰۲ دلار هزینه می‌کردند در حالی که گردشگران ترکیه‌ای در سفر به مقاصد توریستی خارج از کشورشان، به طور متوسط ۹۷۳ دلار هزینه دارند.

دلیل این اختلاف در میزان هزینه تمایلات افراد است. گردشگران ترک که مسافر کشورهای خارجی هستند دارای سطح تحصیلات و درآمد بالایی می باشند و به دنبال موزه‌ها، تئاترها و کنسرت‌ها می گردند در حالی که مسافران خارجی به مقصد ترکیه اولویت خو را به دریا، ساحل، هتل ها وغذای ارزان اختصاص می‌دهند و پول کمتری خرج می کنند.

البته می‌توان با تبلیغات بیشتر، گردشگران ثروتمندتر و فرهیخته تری را از شرق  غرب جذب کرد اما مساله مهم تر این است که قشر تحصیل کرده و ثروتمند دنیا باید تصویر بهتری از ترکیه در ذهن داشته باشد.

ترکیه

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حسن اسماعیل زاده

با سلام کلا دروغ روزانه بیش از ۲۰ اتوبوس فقط از ایران میره حالا از طریق هوایی چقدر میره خبر ندارم من اهل بازرگان شهرستان ماکو هستم وبه عینه مشاهده میکنم وصدها سواری با خانوادهایشان میرند

انتشار:27 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.