karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ماجراجویان و عشاق سفر بسیاری در دنیا پیدا می شوند که منتظر موقعیت مناسب برای سفر نمی شوند و خود با قدرت بسیار آن را ایجاد می کنند. برای سفر فرقی نمی کند مقصدشان شهری لوکس و گران قیمت با خیابان های جذاب و نقاط دیدنی مشهور باشد. مهم این است که کوله سفر را برداری جرأت پا گذاشتن در راه را داشته باشی و با برنامه ای منطقی و مقتصدانه دنیا را بگردی.

شاید باورتان نشود که در دنیا چقدر ماجراجو و گردشگر داریم که خود دست به سفر می زنند و برای شروع سفر خود درگیر تورها و آژانس ها نیستند. به طور مثال در آمریکا، بسیاری از جوانان پس از پایان دبیرستان خود، کوله به دوش راهی سفر می شوند و برگ جدیدی از هیجان و تجربه ناب را برای خود رقم می زنند. حالا این مثال را بگرید و وقتی کمی جستجو کنید می بینید که امروزه بسیاری با روش های مختلف و به سبک دوست داشتنی خود سفر می کنند و به استقبال تجربه های تازه می روند. 

در پیش رو لیستی از مقاصد گردشگری در سر تا سر دنیا می بینید که به تازگی و چند سالیست مورد توجه گردشگران دنیا قرار گرفته اند. این لیست را تریپ ادوایزر، سایت مشهور گردشگری منتشر کرده و آن را مقاصد نوظهور و برتر سال 2016 دانسته است. قسمت جالب این لیست آن است که روند کار سایت تریپ ادوایزر به گونه ای است که بر اساس نظر و رای گردشگران دنیا، برترین مقاصد خود را مشخص می کند. بنابراین در اینجا با ده شهر و منطقه ای که شاید کم تر نامشان را شنیده باشید آشنا خواهید شد که همگی انتخاب کاربران سایت تریپ ادوایزر هستند. 

همراه کارناوال به سراغ این مقاصد گردشگری نوظهور می رویم و از نزدیک با آن ها آشنا می شویم.

el-nido1

1) سن خوزه دل کابو، مکزیک

 سن خوزه دل کابو با معماری اسپانیایی و قرن هجدهمی ساختمان هایش و مناظر شهری غیر رسمی و دوستانه اش به مکان تفریحی جدیدی در کشور مکزیک بدل شده است. از تفریحات دریایی و جذاب این شهر کوچک می توان به غواصی، بازدید از صخره های مرجانی و بقایای قایق غرق شده کومیلا اشاره کرد. جالب آن که این شهر مأمن و زیستگاه 200 گونه پرنده است که همگی در منطقه حفاظت شده ی پرندگان این شهر زندگی می کنند و این یعنی شهر کوچک خوزه دل کابو خود بهشت کوچکی برای عکاسان حیات وحش و پرنده نگران است. 

یکی دیگر از جاذبه های اصلی این شهر، ساحل پالمیلا است که مقصد محبوبی برای آفتاب گرفتن و گذران دقایقی خوش است.

دیدن این جاذبه ها را در شهر خوزه دل کابو از دست ندهید:

ساحل پالمیلا

کلیسا سن خوزه دل کابو

میدان اصلی سن خوزه دل کابو

سن خوزه دل کابو، مکزیک
سن خوزه دل کابو، مکزیک
photo by James Wheeler

2) ویسلر، کانادا 

برای رسیدن به شهر ویسلر، تنها کافیست مسافرتی کوتاه و جاده ای یا هوایی از شهر معروف ونکوور داشته باشید. به هنگام بازدید از ویسلر، دهکده ای جذاب را در میان انبوهی از مناظر چشمنواز و خارق العاده می بییند که البته مقصد پرطرفداری برای گردشگران در تمام طول سال، خصوصا زمستان ها است. در زمستان مناظر تماما پوشیده در برف شما را غرق در خوشی کرده و ویسلر، این دهکده کوچک را به مکانی ایده آل برای ورزش های زمستانی بدل می کند. البته تابستان ها نیز کوهنوردی، گلف و دوچرخه سواری کوهستان از تفریحات مورد توجه گردشگران است. 

ترکیبی از جشنواره های بسیار، رستوران های متنوع و آبگرم و سوناهای مجلل، از ویسلر مقصدی با فرصت های تمام نشدنی برای خوشگذرانی می سازند. 

دیدن این جاذبه ها را در شهر ویسلر از دست ندهید:

تلکابین پیک 2 پیک گندولا

مرکز فرهنگی اسکوئامیش لیل وات

آبشار باشکوه برندی واین

ویسلر، کانادا
ویسلر، کانادا
ویسلر، کانادا

3) ژریکوکوئارا، برزیل 

 شهر کوچک و ساحلی ژریکوکوئارا ( Jericoacoara ) در شرق برزیل قرار دارد و به سبب ساحل زیبا و منحصر به فردش شهرت یافته است. در کنار خیابان های شنی این شهر کوچک ردیفی از رستوران ها و کافه ها به چشم می خورد و خود شهر نیز با حلقه ای از تالاب های دلربا و آبی رنگ و پارک ملی ژریکوکوئارا احاطه شده است. 

با انتخاب شهر ژریکوکوئارا، در واقع مقصدی با طبیعت بکر و دلفریبی را برای خودتان برگزیده اید که امکان تفریحاتی چون موج سواری، کایت سواری و البته استراحت در کنار ساحل زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدن این جاذبه ها را در شهر ژریکوکوئارا از دست ندهید:

ساحل ژریکوکوئارا 

پارک دونا دو پر دو سول (Duna do Por do Sol)

تالاب پارادایس (Lagoa do Paraiso)

ژریکوکوئارا، برزیل
ژریکوکوئارا، برزیل

4) کیهی، هاوایی

در چند سال اخیر سفر به کیهی به طرز قابل توجهی افزایش یافته و انتخاب های بسیاری از هتل و رستوران های باکیفیت را در اختیار گردشگران قرار می دهد. از آن جا که کیهی در غربی ترین بخش ایالت هاوایی قرار دارد، بسیاری از گردشگران این منطقه را به سبب موقعیت های تفریحی، طبیعت و ساحل زیبایش انتخاب می کنند. از تفریحات مورد توجه می توان به شنا، غواصی و آفتاب گرفتن در ساحل شنی و سفید رنگ کیهی اشاره کرد. 

جذابیت های کیهی تنها به طبیعت و تفریحات آبی محدود نمی شود و خوب است بدانید که حفاظتگاه ملی و دریایی نهنگ های گوژپشت نیز در کیهی قرار دارد و با سفر به این شهر موقعیت فوق العاده ای برای بازدید از این پستانداران غول پیکر و دوست داشتنی را خواهید داشت. 

همچنین تورهای قایق سواری، رفتینگ، سواری در ساحل کیهی و کوهنوردی و بازدید از آتشفشان های هالیکالو و پوکوکوئی را از دست ندهید. 

دیدن این جاذبه ها در کیهی هاوایی را از دست ندهید:

پارک ساحلی کامائول

حفاظتگاه ملی و دریایی نهنگ های گوژپشت

ورزش های پدالی هاوایی

کیهی، هاوایی
کیهی، هاوایی

5) باکو، آذربایجان

 در مرکز تاریخی شهر باکو، گذشته پرهیاهو شهر رخ نشان داده و ریشه هایی از یک پایتخت پارسی را به زیبایی به نمایش می گذارند. بخش تاریخی و قدیمی شهر همانند یک هزار تو از کوچه های باریک، مساجد و ساختمان های تاریخی است و بقایایی از استحکامات شهر چون قصر شیروان شاه و برج دختر به چشم می آیند. جالب آن که همگی این ها در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. اما باکو بیش از تنها یک شهر با بافتی سنتی و قدیمی است و به هنگام راه رفتن در خیابان های آن، هنرهای زنده و رنگارنگ شهری در برابر چشمانت قد علم کرده و ساختمان هایی با معماری جدید توجهت را جلب می کنند. 

اگر تصمیم سفر به باکو را دارید، خواندن مقاله هزینه های سفر به باکو آذربایجان را از دست ندهید. 

همچنین  دیدن این جاذبه ها را در باکو از دست ندهید:

موزه فرش آذریابجان

برج های شعله باکو | سازه های آتشین آذربایجان

برج دختر در باکو | مکانی باستانی از دوران ساسانیان

شهر باکو، آذربایجان
شهر باکو، آذربایجان

6) ال نیدو، فیلیپین

حتم دارم تصور اقامت در کلبه ای چوبین درست در کنار اقیانوس باشکوه و زیبا بسیار جالب تر از اقامت در هتلی ساحلی باشد. 

در حال حاضر، ال نیدو جلودار مقاصد گردشگری فیلیپین است و اگر دنبال ساحلی فوق العاده در کنار طبیعتی بکر و دست نخورده می گردید، بدون شک ال نیدو گزینه مناسبی برای شماست. ال نیدو بهشت کوچکی است از آبی شفاف و نیلگون، صخره های مرجانی باشکوه و تالاب های بزرگ و کوچک.

برای آشنایی با زیبایی های فیلیپین ببینید:

تصاویری از زیبایی های فیلیپین | طبیعت بهشت گون آسیا

 دیدن این مکان ها را در ال نیدو از دست ندهید:

ساحل ناکپان

ساحل لاس کاباناس

جزیره ویگان یا مار

ال نیدو، فیلیپین
ال نیدو، فیلیپین

7) ایلات، فلسطین اشغالی

ایلات نه تنها یکی از زیباترین شهرهای فلسطین اشغالی، بلکه یکی از زیباترین شهرهای ساحلی دنیا است که هم اکنون در اختیار اسرائیلی ها می باشد. این شهر درست در بخش شمالی دریای سرخ قرار گرفته و با آب گرم و شفافش مقصد محبوب دایورها (شناگرانی که در رشته شیرجه مهارت دارند) می باشد. البته صخره های مرجانی بی نظیر در نزدیکی شهر ایلات را نباید فراموش کرد، چرا که بسیاری برای دیدن آن ها، به این شهر می آیند و در این آب ها غواصی می کنند. 

در کنار تفریحات ساحلی و دریایی بازدید از معادن مس باستانی پارک ملی تیمنا، گشت و گذار در مراکز خرید و رستوران های ساحلی را نباید از قلم انداخت.

ایلات، فلسطین اشغالی
ایلات، فلسطین اشغالی

8) لاس پالماس، اسپانیا

لاس پالماس مرکز یکی از جزایر قناری اسپانیاست که در نزدیکی شمال غربی قاره آفریقا قرار دارد و بندرگاهی اصلی برای قایق های کروز محسوب می شود.

جالب است بدانید که شهر لاس پالماس به سبب امکان خرید بدون مالیات و ساحل های شنی اش شهرت دارد. همچنین در بخشی از این شهر خطی از صخره های مرجانی دلفریب و آلاچیق های ساحلی جالبی به چشم می خورد. 

یکی از جذابیت های دیگر این شهر، کارناوال سالانه لاس پالماس است که هنرمندان، موسیقی دانان و رقصنده ها را از سرتاسر دنیا گرد هم جمع می کند. 

 دیدن این مکان ها را در لاس پالماس از دست ندهید:

پارک Playa de Las Canteras

پارک جاردین قناری (Jardin Canario)

لاس پالماس، اسپانیا
لاس پالماس، اسپانیا

9) تفلیس، گرجستان 

 تفلیس این شهر تاریخی و زیبا، یکی از مهم ترین شهرها و پایتخت کشور گرجستان است که نه تنها مقصد جدید گردشگران ایرانی است، بلکه چند سالیست مورد توجه گردشگران و ماجراجویان سرتاسر دنیا قرار گرفته است.

قدمت این شهر تاریخی به ۱۶۰۰۰ سال پیش بر می گردد و در طی این مدت، فراز و نشیب های بسیاری را در طی تاریخ پشت سر گذاشته است. شهر تفلیس در این سال ها تحت حکومت کشورهای مختلف قرار گرفته و به همین دلیل معماری و ساختمان های تاریخی متفاوتی دارد. جالب است بدانید که تفلیس مدتی در زمان حکومت سلجوقیان، در قلمرو ایران قرار داشت و پیش از آن نیز سالیان درازی مسلمانان بر آن تسلط داشتند. از آن جا که خود مردم گرجستان مسیحی هستند و در زمان هایی نیز تحت حکومت مسلمانان قرار گرفتند، به هنگام پیاده روی در کوچه و پس کوچه های تاریخی شهر تفلیس، ساختمان مسجد و کلیسا را در کنار هم خواهید دید.

پیش از سفر به تفلیس بخوانید: راهنمای سفر به تفلیس گرجستان

 دیدن این مکان ها را در تفلیس از دست ندهید:

بافت تاریخی شهر

پل پیس (صلح)

باغ گیاهشناسی و ملی گرجستان

شهر تفلیس گرجستان
شهر تفلیس گرجستان
شهر تفلیس گرجستان

10) جوداپور، هند 

وقتی از بالا به شهر جوداپور هند نگاه می کنید، شهری که با دیوارهای عظیمی از قلعه و استحکامات دفاعی احاطه شده به چشم می آید و بلافاصله در میان شهر با انبوهی از ساختمان های آبی رنگ مواجه می شوید. به همین دلیل است که شهر جوداپور را شهر آبی هند می دانند. 

این شهر با ساختمان های یک رنگ خود درست در کنار بیابان بزرگ و زیبای تار قرار گرفته و حال با مرور کردن همین چند ویژگی، عجیب نیست که بدانیم جوداپور جزء مقاصد گردشگری نوظهور دنیاست. 

اگر به شهر جوداپور رفتید، گردش در میان کاخ ها، قلعه ها و معابد شهر آن قدر شما را سرگرم می کنند که ممکن است فراموش کنید به شهر کوچکی سفر کرده اید.

همچنین با گشت و گذار در بازارهای جالب توجه شهر، لباس های رنگارنگ، عتیقه جات، صنایع دستی محلی، فرش، عروسک و ... شما را هیجان زده خواهند کرد. 

دیدن این مکان ها را در جوداپور از دست ندهید:

قلعه مهرانگرهه

پارک صخره ای روئا جودا

بازار ادویه جوداپور 

شهر جوداپور، هند
شهر جوداپور، هند

سخن آخر

همان طور که گفته شد این لیست مقاصد گردشگری نوظهور در دنیاست که چند سالیست مورد توجه گردشگران دنیا قرار گرفته است.

از این شهرها و مناطق اطلاعی داشتید؟

شده تا به حال به یکی از این شهرها سفر کرده باشید؟

دیدگاه ها، خاطرات و عکس های خود را با ما در میان بگذراید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.