karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دنیای دایناسور فلوریدا

دنیای دایناسورها طی قرون مختلف برای انسان جذاب بوده است. وجود خزندگانی که به اندازه ی هیولایی غول پیکر بوده اند کمی غیر قابل باور است. اما باستان شناسان هنوز هم راز و رمزهایی نو درباره ی این موجودات جالب کشف می کنند، موجوداتی که انواع بسیار گوناگون و ویژگی های مختلفی داشته اند. کودکان و نوجوانان به دایناسورها علاقه ی زیادی دارند و آشنایی با آن ها می تواند به رشد قدرت تخیلشان کمک شایانی کند.

امروزه در آمریکا پارک هایی وجود دارد که به صورت زنجیره ای فعالیت کرده و سعی دارند بازدیدکنندگانشان را بیشتر با دایناسورها آشنا نمایند. این پارک ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و همین موضوع علتی شده تا کارناوال به فلوریدا سفر کند و به یکی از بهترین پارک های ژوراسیک سر بزند. 

پارک مورد نظر ما با نام دنیای دایناسور شناخته می شود. در دنیای دایناسور صدها فعالیت و سرگرمی هیجان انگیز وجود دارد که می تواند خانواده ها را برای چندین ساعت سرگرم و شاد کند. کودکان می توانند سوار بر دایناسورها شوند، صدای آن ها را گوش دهند، دندان های تیزشان را از نزدیک ببینند و خلاصه همه چیز را درباره ی دایناسورها بیاموزند.

در سال های اخیر ساخت پارک ها و موزه هایی با موضوع دایناسور در همه ی نقاط دنیا رونق یافته و همه روزه هم بر شمارشان افزوده می شود. در تهران هم پارک ژوراسیک ساخته شده و مدتی پیش هم به این پارک زیبا سفر کردیم. می توانید با کلیک روی لینک زیر با پارک ژوراسیک تهران بیشتر آشنا شوید:

پارک ژوراسیک تهران ; دایناسورها در پایتخت

با کارناوال همراه باشید تا در قلب آمریکا به تماشای دایناسورها برویم.

دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور فلوریدا

چرا بازدید از دنیای دایناسور؟


- جزء بهترین مکان های دیدنی در فلوریدا می باشد.

- اطلاعات خوب و مفیدی را درباره ی دایناسورها می دهد.

- بازدیدی هیجان انگیز، علمی و پرنشاط را می توانید تجربه کنید.

دنیای دایناسور

آشنایی با دنیای دایناسور فلوریدا | Dinosaur World

آشنایی با دایناسورها در آمریکا تفریحی محبوب است و پارک هایی در فضای باز ساخته اند که در آن ها ماکت هایی از دایناسورها را نگهداری می کنند. دنیای دایناسور در آمریکا سه شعبه دارد، یکی در فلوریدا، دیگری در شهر گلدن رز تگزاس و آخری هم در کیو سیتی ایالت کنتاکی.

ویژگی های اصلی این سه شعبه بسیار شبیه به هم هستند اما به دلیل این که شعبه ی فلوریدا از محبوبیت بیشتری برخوردار است این شعبه را برای گشت و گذار و معرفی به شما عزیزان انتخاب کرده ایم. فلوریدا در جنوب شرقی آمریکای جنوبی قرار دارد و هزاران جاذبه ی هیجانی و منحصر به فرد در آن وجود دارد.

با ورود به دنیای دایناسورها در فلوریدا با فضای سبز وسیعی رو به رو خواهید شد که در آن 150 مجسمه ی دایناسور وجود دارند که در مساحتی به اندازه 12 جریب (حدود 48562 متر مربع) گرد هم آمده اند. به دلیل موقعیت خوب و فضای سبز این مجموعه، توانسته اند اغلب دایناسورها را به ابعاد اصلی خودشان بسازند که محیط پارک را جالب تر و کمی ترسناک کرده است.

مجسمه های این پارک از جنس فوم پلی استایرن یا فایبر گلاس هستند. این دو جنس قابلیت تحرک را به مجسمه ها می دهند و با رنگ آمیزی و برجسته سازی مجسمه ها شباهت بسیار نزدیکی به چهره ی اصلی دایناسورها پیدا می کنند.

خانواده ها می توانند در میان مجموعه ی جذاب دایناسورها پیک نیک کنند یا در حیاط این ناحیه به حفاری و خاک بازی بپردازند. اینجا مکانی سرسبز با درختانی زیبا است که دایناسورها در آن جولان می دهند.

همچنان همراه ما باشید تا از همه ی امکانات این پارک استفاده نماییم.

دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور

دنیای دایناسور فلوریدا را در ویدئو تماشا کنید

 

تفریح و گشت و گذار در پارک دایناسور فلوریدا

دیدن و تماشای دایناسورها و آشنا شدن با نام و ویژگی های ظاهری آن ها از مهم ترین فعالیت های این پارک است اما با مراجعه به این مکان می توانید کارهای دیگری هم انجام دهید که یک به یک با هم آن ها را تجربه خواهیم کرد:

1- حفاری و کشف فسیل

اطلاعاتی که هم اکنون درباره ی دایناسورها داریم اکثرا از طریق حفاری به دست آمده اند. در این پارک هم می توان حفاری را تجربه کرد. در این پارک گودال ویژه ای تدارک دیده اند که هر کودک می تواند در آن 15 دقیقه به حفاری و کشف فسیل بپردازد. همه ی امکانات و تجهیزات حفاری در اختیار آن ها قرار می گیرد و آن ها می توانند فسیل هایی که از قبل در گودال پنهان شده اند را بیابند؛ فسیل هایی مثل دندان موزازار، دندان کوسه، فسیل سفره ماهی و ...

کودکان باید همه ی فسیل هایی که کشف کرده اند را داخل سطل بریزند. با این کار می توانند در نهایت بازیشان متوجه شوند که چه چیزهایی را از درون زمین بیرون آورده اند. حفاری های فسیلی برای کودکان 5 تا 15 سال مناسب می باشد.

دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور فلوریدا

2- کشف غار

بازدیدکنندگان در طی یک تور آموزشی می توانند با تاریخ و دیرینه ی دایناسور ها، روش های زندگی، فسیل ها و ویژگی های این موجودات جذاب آشنا شوند. در این تورهای آموزشی والدین با فرزندانشان تفریحاتی تعاملی دارند و همین موضوع می تواند به یادگیری کودکان کمک شایانی کند.

دنیای دایناسور فلوریدا

3- بازدید از موزه

در این مجموعه ی حیرت انگیز دایناسوری، موزه ی سرپوشیده ای هم وجود دارد که گردشگران می توانند در حین تماشای مجسمه ها و فسیل های هر دایناسور اطلاعات خوبی هم درباره ی هریک از آن ها به دست آورند. در کنار هر مجسمه تابلوی راهنمایی وجود دارد که ویژگی های دایناسور روی آن ها نوشته شده و همچنین راهنمایانی هم همیشه در موزه حضور دارند که بازدیدکنندگان را راهنمایی می کنند.

دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور فلوریدا

4- محوطه بازی کودکان

 علاوه بر محوطه ی سرسبز و زیبای این پارک قسمتی از آن هم به بازی کودکان اختصاص داده شده و آن ها می توانند در کنار والدین یا دوستانشان تاب بازی کنند یا از سرسره های کوچک لذت ببرند. جایی درست شبیه پارکی کوچک برای کودکان خردسال.

دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور فلوریدا

 

5- مسابقه 

بعد از این که بازدیدکنندگان با دایناسورها آشنا شدند می توانند در مسابقه ی دنیای دایناسورها هم شرکت کنند. مسابقه ای که در این مکان برپا می شود به صورت پرسش و پاسخ است که مسئولان حول و حوش دایناسورها از علاقمندان سوال می پرسند و به افراد برنده جوایزی هم اهدا می کنند.

دنیای دایناسور فلوریدا

برپایی جشن تولد در میان دایناسورها

مکان هایی مثل دنیای دایناسور که محل خوبی برای گردش و تفریح کودکان در کنار یکدیگراست، می تواند بهترین مکان برای برپایی یک جشن تولد متفات باشد. در این پارک می توانید به صورت پیک نیک جشن تولدی به یادماندنی را رقم بزنید.

برای گرفتن جشن تولد حداقل باید 13 نفر نام نویسی کنند و سنشان از 3 سال بالاتر باشد. اگر قصد برپایی جشن تولد در این پارک را دارید فراموش نکنید که حتما باید 24 ساعت قبل از روز موعود پارک را رزرو کنید.

هزینه:

برای هر نفر 8 دلار: حدود 32 هزار تومان

دنیای دایناسور فلوریدا

خرید سوغات از دنیای دایناسور

مطمئنا همیشه و همه جا نمی توانید اجناسی بخرید که موضوع آن ها درباره ی دایناسور و زندگی در میلیون ها سال پیش باشد. اما در دنیای دایناسور فروشگاهی وجود دارد که می توانید از آن سوغاتی جالب برای خود و عزیزانتان تهیه کنید تا گردش خاص شما برای همیشه در ذهنتان باقی بماند.

طیف گسترده ای از اسباب بازی ها، ماکت ها و عروسک و مجسمه های دایناسوری، فیلم و کتاب آموزشی و علمی درباره ی دایناسورها، بازی های فکر، جواهرات و مصنوعات دست ساز، صنایع دستی و ... در این فروشگاه سوغات ارائه می گردد.

دنیای دایناسور فلوریدا

بازدید به صورت گروهی

دانش آموزان و دانش جویان می توانند با هماهنگی قبلی از این پارک آموزشی به صورت گروهی دیدن کنند. برای دانش آموزان فیلم های آموزشی هم به نمایش می گذارند و آن ها را آن قدر با دایناسورها آشنا می کنند که در نهایت بازدیدشان اطلاعات زیادی را درباره ی این موجودات به دست آورده اند.

بازدید از این پارک برای کودکان 3 سال به بالا مناسب است و اگر به صورت گروه هایی بیش از 12 نفر به پارک مراجعه کنند بلیت آن ها شامل تخفیف می شود اما توجه داشته باشید برای این که از تخفیف بهره مند شوید باید حداقل 24 ساعت قبل از بازدید رزرو نمایید.

دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور فلوریدا

نکاتی که باید حتما بدانید

باید حتما پیش ار ورود به دنیای دایناسور بدانید که:

- هیچ سرویس خوراکی خاصی در این پارک وجود ندارد بنابراین باید برای کودکتان با خود غذا بیاورید یا از بیرون به آدرس پارک سفارش دهید.

- تعداد دایناسورهای این پارک رو به افزایش است و قرار است تا 200 دایناسور در آن قرار بدهند.

- هر شئ که در قسمت حفاری می یابید قیمت خاصی دارد که در محل باید آن را جویا شوید.

- اگر قصد استفاده از تخفیف های پارک را دارید باید کارت اعتباری معتبری همراه داشته باشید.

- اگر قصد استفاده از صندلی چرخدار را دارید باید یک کارت اعتباری معتبر داشته باشید و آن را گرو نزد مسئول پارک بگذارید.

دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور فلوریدا

ایده ساخت پارک دایناسور

جالب است بدانید که اولین بار یک تاجر سوئیسی به نام کریستر سونسون (Christer Svensson) ایده ی ساخت شبیه سازهایی را از دایناسورها داد و شروع به ساخت ماکت و سازه هایی شبیه به دایناسورهای ما قبل تاریخی کرد. اغلب دایناسورهایی که در این پارک و یا در پارکهای ژوراسیک آلمان می بینید در سوئیس ساخته شده و به آمریکا و یا آلمان برده شده اند. 

حتی دایناسورهای ساخته شده ی سوئیسی به استرالیا و ژاچن هم صادر شدند تا علاقمندان بتوانند در سراسر جهان از دیدن این موجودات جذاب و رمزآلود لذت ببرند. در دنیای دایناسور فلوریدا و دیگر پارک های دایناسور سراسر دنیا تلاش می شود که انواع و اقسام این جانوران به نمایش درآیند مانند دایناسورهای ستگوزاروس، تریسراتوپس، تی رکس و...

*متاسفانه تصویری از این ایده پرداز سوئیسی در دسترس نمی باشد.

دنیای دایناسور فلوریدا

اطلاعات بازدید

پیش از بازدید از این پارک باید اطلاعاتی را بدانید مانند زمان بازدید، هزینه ها و... که در این قسمت به این مسائل می پردازیم.

هزینه بلیت:

خرید در همان روز:

بزرگسال: 16.95 دلار (حدود 67 هزار و 800 تومان)

نوجوان: 14.95 دلار (حدود 59 هزار و 800 تومان)

کودکان 3 تا 12 سال: (حدود 47 هزار و 800 تومان)

کودکان زیر 2 سال: رایگان

اگر علاقمند به دانستن تخفیف ها هستید از لینک مقابل دیدن نمایید: لینک

*توجه داشته باشید برای ساکنان فلوریدا به این مبالغ مالیات نیز افزوده می شود.

هزینه های بلیت برای قسمت های مختلف پارک:

حفاری فسیلی: برای کودکان 3 تا 12 توصیه می شود اما برای 2 سال و تا 15 سال نیز امکان پذیر است. این فعالیت 2 دلار (حدود 8 هزار تومان) هزینه در بر دارد.

هزینه خرید وسایلی که در حفاری می یابید:

بنابر آنچه یافته اید بین 8 تا 13 دلار (حدود 32 تا 52 هزار تومان) هزینه در بر دارد.

فقط یاقوت ارغوانی 39.50 دلار (حدود 158 هزار تومان) و 4سطل پر از فسیل 24.50 دلار (حدود 98 هزار تومان) هزینه دارد.

بلیت برای نظامیان:

رایگان یا گاهی 1 دلار (حدود 4 هزار تومان)

هزینه اجاره صندلی چرخدار:

5 دلار (حدود 20 هزار تومان)

ساعت بازدید:

9 صبح تا 5 عصر

دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور فلوریدا
دنیای دایناسور فلوریدا

دسترسی

دنیای دایناسور در بزرگراه ایالتی شماره 4 در خروجی 17 پلنت سیتی در فولوریدا واقع شده است. یا به عبارتی دیگر از مرکز شهر تمپا باید 20 دقیقه ماشین سواری کنید تا به این مرکز تفریحی برسید.

اگر قصد رفتن به این مجموعه را از منطقه اورلاندو دارید بدانید که باید حدود 45 دقیقه با اتومبیل شخصی رانندگی کنید. برای رسیدن به این مرکز تفریحی هیجان انگیز و آموزشی تنها کافی است که به آدرس زیر مراجعه نمایید.

آدرس: آمریکا، فلوریدا، پلنت سیتی، بزرگراه شماره 5145 فلوریدا.

.Address: 5145 Harvey Tew Rd, Plant City, FL 33565, USA

دنیای دایناسور فلوریدا را در نقشه کارناوال بیابید.

 

دیدنی های اطراف

در فلوریدا هزاران فعالیت برای سرگرمی وجود دارد همه روزه هم بر شمار مراکز گردشگری آن افزوده می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم در بازدیدتان از دنیای دایناسورها از دیگر دیدنی های این سرزمین هم بازدید کنید. در ادامه نزدیک ترین مکان های گردشگری و در عین حال بهترین آن ها را به دنیای دایناسورها به شما معرفی می کنیم تا اگر زمانی اضافه داشتید از آن ها نیز دیدن کنید:

 پارک ادوارد مدراد | Edward Medard Regional Park

موزه رابرت ویلیام | Robert W. Willaford Railroad Museum

 باتلاق گرین | Lower Green Swamp Reserve

پارک ادوارد مدراد

فلوریدا

موزه رابرت ویلیام

فلوریدا

باتلاق گرین

فلوریدا

سخن آخر

آیا تا به حال به پارکی پر از دایناسور رفته اید؟

از نظر شما شبیه سازی دایناسورها کار مفیدی است؟

تجربیات و دیدگاه هایتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.