karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 اردیبهشت 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از وبسایت چمدان، اسکلت یک شاهزاده ایرانی از قوم سرمت در استان آستراخان کشور روسیه واقع در حاشیه شمال شرقی دریای خزر کشف شد. شبکه تلویزیونی «آستراخان۲۴» اعلام کرد:

این اسکلت به همراه بقایای هفت جسد دیگر در منطقه نیکولسک استان آستراخان کشف شده است.

دمیتری واسیلیف -رییس آزمایشگاه باستانشناسی دانشگاه دولتی آستراخان- قدمت اسکلت‌های کشف شده را سه هزار سال پیش از میلاد تا قرن هفتم میلادی تخمین زده است.

این اسکلت‌ها به صورت تصادفی یافت شدند. یکی از ساکنان روستای نیکولسک به هنگام حفر چاه آب به کوزه‌ای بر خورده و آن را به موزه آستراخان تحویل می دهد. پس از پی بردن کارشناسان از قدمت کوزه، تیم کارشناسی برای حفاری به منطقه اعزام می شود.

واسیلیف در این خصوص گفته است:

اسکلت‌ها به افرادی تعلق دارد که در دوره‌ها و فرهنگ‌های مختلف زندگی کرده‌اند.

به گفته رییس آزمایشگاه باستانشناسی دانشگاه دولتی آستراخان، این قبرستان در عصر برنز ایجاد شده است و در دوره‌های بعد، سرمت‌ها و آلان‌ها از آن استفاده کرده اند.

براساس خبرها، یکی از اسکلت‌ها با جمجمه ای به شکل تخم مرغ متعلق به فردی از قوم آلان است که در خان نشین خزر زندگی می کرده اند. واسیلیف درباره اسکلت های کشف شده گفت:

مهمترین کشف مربوط به اسکلت فردی است از قوم سرمت که در قرن اول یا دوم میلادی زندگی کرده است، این اسکلت در زیر یک تخته چوبی قرار داشت و در زیر آن پارچه بزرگ زربافتی پهن شده و در کنار آن تزیینات طلا بود.

باستان شناس روس بیان کرد:

یک خنجر و یک ظرف مسی نیز در کنار اسکلت قرار داشت که ظرف را برای انجام آیین مذهبی سوراخ کرده بودند که به نظر می‌رسد با خنجر این کار شده بود.

به نقل از فرارو، پژوهشگران با بررسی متوجه شدند که اسکلت به یک رهبر قبیله سرمتی تعلق دارد. در اینجا باید بگوییم که سرمت‌ها قومی ایرانی‌زبان بودند و شاخه غربی از سکاها به‌شمار می‌آمدند که در قرن 4 و 5 پیش از میلاد زندگی می‌کردند.

نکته قابل توجه این اسکلت کشف شده این است که دندان های او کاملا سالم هستند. جواهرات کشف شده نیز شامل طلا، نقره، سلاح جنگی و چند شی گرانبها است.

به گفته هرودت، سرمت ها از اقوام ایرانی سکایی بوده‌اند که از سکاهای جوان و آمازون‌ها شکل گرفته‌اند. این قوم متعلق به شعبه شمالیِ گروهِ ایرانی زبانِ ساکن در آسیا بوده‌اند که در قرن سوم قبل از میلاد جانشین سکاها در جنوب اوکراین شدند و تا حمله گوت‌ها و هون‌ها در این سرزمین باقی مانده و با مادها، پارسها، و پارتها از نظر نژادی، پیوستگی نزدیکی داشته‌اند. 

کشف اسکلت

اسکلت شاهزاده ایرانی

اسکلت شاهزاده ایرانی

اسکلت شاهزاده ایرانی

اسکلت شاهزاده ایرانی

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

azhvan

اگر دوست دارید با یه تور شاد با دوستان خوبتون سفرهای یک روزه رو تجربه کنید با من از طریق تلگرام در تماس باشید @azhvan71

انتشار:30 اردیبهشت 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.