karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 خرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری تسنیم، زهرا افتخاری -مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست- از کشف دو قطعه فسیل دندان ماموت با سن حداقل ۲ میلیون سال در ایران خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت فسیل‌های یافت شده در کشورمان اظهار کرد:

برای پی‌جویی منطقه و جمع‌آوری و مطالعه این فسیل‌ها با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اقدام شده است و مطالعه این نمونه‌ها، فصل جدیدی از معرفی فسیل‌های مهره‌داران به ویژه فیل‌ها را باز خواهد کرد.

افتخاری تصریح کرد:

با توجه به اینکه فسیل‌های مشابهی در جمهوری آذربایجان نیز گزارش شده است، یکی از اولویت‌های مطالعاتی، بررسی روند مهاجرت و تعیین زادگاه آنها در زمان حیات خود است.

او متذکر شد:

بر این اساس دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی مصمم است با انجام مطالعات مشترکی با جمهوری آذربایجان به این موضوع بپردازد و زیستگاه این موجودات عظیم‌الجثه را در ایران تعیین کند.

زهرا اورک -رییس گروه دیرینه‌شناسی دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست- نیز گفت:

این نمونه‌ها متعلق به دو جنس مختلف از ماموت های بدون پشم با سن حداقل 2 میلیون سال هستند؛ علاوه بر این یک قطعه فسیل دندان به همراه فک پایین آن و قطعاتی از عاج و آرواره بالایی این گروه از فیل ها، مشاهده و جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد‌:

با توجه به اندازه و نوع دندان می‌توان گفت که اینها متعلق به جانداران بالغ بوده‌اند؛ دندان، سالم و منحصر به فرد است و تا‌کنون چنین نمونه‌هایی از کُواتِرنِری ایران با این کیفیت گزارش نشده است؛ یکی از دندان ها مشابه دندان های فیل های هندی است‌.

کُواتِرنِری بخشی از زمان‌بندی زمین‌شناسی است که از حدود دو و نیم میلیون سال پیش آغاز شده و هنوز نیز ادامه دارد. به گفته اورک شاید بتوان گفت این نمونه مشابه فیل هندی موجود، در دو میلیون سال پیش در ایران زندگی می‌کرده است.

ماموت

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.