karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، درحالی که گفته می‌شود ایران مقصدی ارزان برای خارجی‌ها به شمار می رود اما شرایط برای مردم داخل کشور به‌گونه‌ دیگری رقم خورده است.

از ابتدای سال با افزایش نرخ ارز، بلیت هواپیما دست‌کم تا سه برابر گران شد. عوارض در جاده هم تحت تاثیر گرانی‌های داخلی قرار گرفت و مسافران زمینی را درگیر گرانی‌های این روزها کرد. قیمت بلیت اتوبوس هم از خردادماه ۲۰ درصد رشد داشت و این افزایش در مناسبتی مثل اربعین به ۵۰ درصد هم رسید. بلیت قطار نیز در تیرماه ۱۰ درصد گران شد. 

در این میان هتل‌ها هم اعلام کردند از مهرماه قیمت‌ها را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهند. حالا نرخ یک اتاق دو نفره در هتلی معمولی در شهری که چندان مسافرپذیر نیست و کیفیت قابل توجهی ندارد، دست‌کم ۲۰۰ هزار تومان است. اجاره خانه‌های شخصی در روستاهای گردشگری هم دست‌کم ۱۰۰ هزار تومان خرج دارد و هزینه خوراک هم از گرانی ها بی نصیب نمانده است.

سفر با تور برای یک خانواده چهار نفره ایرانی که درآمدی کارگری و کارمندی دارد، بین یک میلیون تا چهار میلیون می‌شود و این چندان به صرفه نیست. با این وصف علی‌اصغر مونسان -رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- برای خارج نشدن سفر از سبد خانوار ایرانی گفته است:

ما تلاش کردیم بسته‌های ارزان سفر را تهیه کنیم، اما واقعیت این است که ابزارهای مستقیم ما کم است و در بسیاری از مواقع نیاز داریم بسیاری از دستگاه‌ها با ما همکاری کنند.

ولی تیموری -معاون گردشگری این سازمان- هم در پاسخ به این پرسش که با توجه به سطح درآمد اکثریت جامعه و افزایش هزینه‌های سفر تدبیر برای مقابله با این شرایط و خارج نشدن سفر از سبد خانوار ایرانی چیست، اظهار کرد:

در بعد سفرهای داخلی هزینه اجرای تور بالا رفته است، با این حال ما با مشارکت بخش خصوصی درحال تهیه طرحی هستیم که در جریان آن گردشگران داخلی را به سمت سفر با تور هدایت کنیم. معتقدیم با این اتفاق تاسیسات گردشگری در داخل کشور بیشتر درگیر خواهند شد و سفرهای خروجی کاهش خواهد یافت.

پیشنهاد معاون گردشگری علاوه‌ بر تنظیم سفرهای گروهی، همراه با تور برای کنترل و متعادل کردن هزینه‌ها، ارائه تخفیف است که بنا بر اظهارات وی بخش خصوصی آن را پذیرفته است.

وی افزود:

تدبیر ما در این شرایط آن است که روی سیستم تور حرکت ‌کنیم. بسته سفر که با تخفیف عرضه شود، مسافرت‌های داخلی را پرمصرف می‌کند و تاسیسات گردشگری بیشتری را درگیر خواهد کرد. این طرحی است که مشخصا برای کنترل هزینه سفر و در دسترس قرار گرفتن برای بیشتر مردم روی آن کار می‌شود.

تیموری درباره زمان اجرای این طرح، گفت:

صد درصد تا قبل از عید اجرا خواهد شد.

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.