karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، زلزله ی غرب کشور نه تنها گردشگران خارجی را از برنامه ی سفرشان به کرمانشاه منصرف نکرد، بلکه همدردی بسیاری از آن ها را نیز در پی داشت. سید هادی شیرازی، دبیر جامعه تورگردانان ایران، با پرس و جو از آژانس هایی که در حال اجرای تورهای خارجی گردشگری هستند، از آخرین وضعیت این تورها بعد از زلزله ی 7.3 ریشتری غرب کشور خبر داد و گفت: 

تا کنون در برنامه سفر گردشگران خارجی که قصد سفر به ایران را داشته‌اند تغییری حاصل نشده و تا این لحظه کنسلی گزارش نشده است.

با این حال یکی از مسئولین آژانس ها اطلاع داد که پس از وقوع این زلزله، یک گروه کوچک از گردشگران چینی که VIP بودند سفر خود را به ایران کنسل کردند؛ اما دیگر گروه ها همچنان برنامه ی سفر خود را به مانند قبل اجرا کرده و ادامه می دهند. بسیاری از گردشگران و تور اپراتورهای خارجی نیز با ارسال پیام هایی با مردم ایران همدردی می کنند. 

شیرازی در ادامه از سفر برخی گردشگران خارجی به غرب ایران و شهر کرمانشاه با وجود زلزله خبر داد و بیان کرد:

براساس استعلام گرفته شده از استان کرمانشاه، ظاهرا شرایط عادی‌تر شده و جاده‌ها امکان تردد دارند و آثار تاریخی که معمولا گردشگران خارجی از آن‌ها بازدید می‌کنند مثل طاق بستان و بیستون نیز آسیبی ندیده‌اند، در نتیجه مانعی برای کنسل کردن این تورها وجود ندارد و گردشگرانی که قرار بوده به کرمانشاه سفر کنند بدون تغییر زمان و مکان، برنامه‌ی خود را اجرا می‌کنند.

دبیر جامعه تور گردانان ایران به سختی های جذب گردشگران خارجی به ایران در شرایط حساس و پرتنش سیاسی امروز خاورمیانه اشاره کرد و اظهار داشت:

این جامعه با ۱۶۰ تور اپراتور و دفتر خدمات مسافرتی که گردشگر خارجی به ایران وارد می‌کنند، در ارتباط است و هیچ انحصاری در این حوزه وجود ندارد، چون همه ما در شرایط سختی کار می‌کنیم و جذب گردشگر در این موقعیت و با وجود این حجم تبلیغات مسموم، واقعا هنر است.

وی در ادامه، شرایط بحرانی سیاسی که کشورمان هر روز با آن دست و پنجه نرم می کند را توصیف کرد و افزود:

ما هر روز با بحران سیاسی رو به رو هستیم، رییس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه سفر می‌کند، کلی تاثیر منفی روی ما دارد، به کره‌جنوبی می‌رود یک نوع دیگر اثر منفی دارد. همه این حرکت‌ها برای تشدید ایران هراسی است و در چنین شرایطی، آوردن گردشگر به ایران واقعا کار دشواری است، اگر کسی می‌تواند در این حوزه فعالیت کند، جامعه تورگردانان به گرمی در کنارش قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا وارد بازارهای گردشگری شود و در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کند. 

طاق بستان کرمانشاه

طاق بستان کرمانشاه

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سامان

من خودم ساکن کرمانشاهم، تا پیش از زلزله هم گردشگر خارجی چندانی نداشتیم، چه برسه به حالا! اینا فقط تبلیغات الکیه!

انتشار:29 آبان 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.