karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

نیوزیلند کشوری کوچک اما فوق العاده زیباست که در میان اقیانوس پهناور آرام، قرار گرفته و چون نگینی سبز و درخشان در قاره اقیانوسیه می درخشد. این کشور متشکل از مجموعه جزایر کوچک تر است که هر یک چون گنجی کشف نشده می مانند و شما را به دنیایی از شگفتی ها و زیبایی ها دعوت می کنند.

امروز همراه ما باشید تا به سراغ کشور نیوزیلند و یکی از تفریحات مشهورش برویم. تفریحی آمیخته از هیجان، ارتفاع، سرعت و البته طبیعت زیبا و فراموش نشدنی. می رویم به سوی پارک اکوزیپ ادونچر در نزدیکی شهر معروف اوکلند و می خواهیم ببینم طبیعت بکر و چشم نواز این کشور از بالا چگونه است. اگر از آن طرفداران درجه یک آدرنالین و هیجان باشید، شاید این زیپ لاین ها رضایت چندان شما را جلب نکنند، اما قطعا زیبایی هایی که مناظر اطراف به شما هدیه می دهند، هوش از سرتان می برد. 

آماده باشید که سه زیپ لاین متفاوت پیش روی شما قرار دارد و هر یک به نحوی سرگرمتان خواهند کرد. در مجموع با این زیپ لاین ها در جنگل های بکر جزیره نفوذ می کنید و با یک پیاده روی جذاب به نقطه اول خود باز می گردید.

همراه کارناوال به اکوزیپ ادونچر، به معروف ترین زیپ لاین نیوزیلند بیایید.

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

چرا اکوزیپ ادونچر؟


 - از برترین زیپ لاین های دنیاست.

- این زیپ لاین تجربه ای آمیخته از هیجان و طبیعت را به شما هدیه می دهد. 

- به غیر از زیپ لاین، فعالیت های هیجان انگیز دیگری را تجربه می کنید.

اکوزیپ ادونچر زییپلاین نیوزیلند

آشنایی با اکوزیپ ادونچر | EcoZip Adventures

اکوزیپ ادونچر، یکی از باحال ترین و متفاوت ترین مجموعه های زیپ لاین دنیاست که در جزیره وایهکی (1) نیوزیلند قرار دارد. این منطقه تفریحی درست در میان طبیعت بکر و دست نیافتنی این جزیره ساخته شده و از طریق ۳ زیپ لاین بزرگ، مدرن و کاملا امنش شما را به سفری متفاوت دعوت می کند. تمامی امکانات این پارک همگی در کشور نیوزیلند ساخته شده و از جدیدترین فناوری های دنیا بهره مند هستند. 

از بخش های هیجان انگیز اکوزیپ ادونچر می توان به زیپ لاین های متفاوتش اشاره کرد. زیپ لاین دو نفره، زیپ لاین مرتفع و زیپ لاینی که شما را به درون جنگل می برد، همه در کنار هم تجربه ای تکرار نشدنی را برایتان رقم می زنند. وجه مشترک تمامی زیپ لاین های اکوزیپ، بیش تر از هیجانشان، مناظر فوق العاده ای است که در برابر چشمان شما صف می کشند و شاید هیچ گاه مانند آن را تجربه نکنید.

جالب است بدانید که این مجموعه تفریحی در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده و با وجود تنها گذشت چند سال، توانسته نگاه دنیا را به خود منعطف کرده و نظر گردشگران بسیاری را جلب کند. 

در ادامه با امکانات این مجموعه تفریحی، خدمات و دیگر اطلاعات بازدید آن آشنا می شویم.


1- جزیره وایهکی (Waiheke Island): پرجمعیت ترین و دومین جزیره بزرگ نیوزیلند در خلیج هاراکی (Hauraki Gulf) است.

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

بخش های اکو زیپ ادونچر

همان طور که اشاره کردیم ۳ زیپ لاین متفاوت در این مجموعه به چشم می خورد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. علاوه بر این یک بخش ورودی، مرکز بازدید و نقطه آغازین پیاده روی در طبیعت، از دیگر بخش های این مجموعه تفریحی و طبیعی هستند. در ادامه به طور خاص با هر قسمت آشنا می شویم:

۱- زیپ لاین واین یارد | VineYard Zipline

نخستین زیپ لاینی که در این مجموعه هیجانی و البته زیبا با آن برخورد می کنید، زیپ لاین واین یارد است که پرواز بر فراز تاکستانی محلی را به شما هدیه می دهد. با سر خوردن در لاین های هوایی این زیپ لاین، تاکستان های انگور شیراز را در زیر پای خود خواهید دید. 

اگر بخواهید، می توانید پرواز دو نفره را انتخاب کرده و این مناظر شگفت انگیز را به طور همزمان با دوست یا خانواده خود لمس کنید و در انتها با عکسی یادگاری از این لحظات قشنگ به خانه بروید.

شما هم از آن دست آدم ها هستید که موبایل و دوربینشان را همیشه همراه دارند و دلشان می خواهد تک تک لحظه های قشنگ و رنگی خود را ثبت کنند؟ چرا که نه! دوربین های گو پروی این بخش را کرایه و تجربه جالب پرواز در میان زمین و آسمان خود را ثبت کنید. 

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

۲- زیپ لاین دوم 

سرعت و هیجان و ارتفاع بیش تر، چاشنی زیپ لاین دوم است و شما را به خود می خواند. در این زیپ لاین ۲۰۰ متری به قدر کافی وقت دارید تا اطراف را دید بزنید و از فاصله ۲۵ کیلومتری، مناظر زیبایی از شهر و جزیره اوکلند ببینید. 

با زیپ لاین دوم، ابتدا در میان درخت ها حرکت می کنید و سپس اوج می گیرید و از بالای تاج درختان عبور خواهید کرد. می توانید به راحتی در محل نشستن خود تکیه بدهید و از دیدن زیبایی های طبیعی نیوزیلند لذت ببرید و یا به جلو خیز بردارید و در مسابقه ای تمام عیار با دوستانتان شرکت کنید. 

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

۳- زیپ لاین سوم 

حالا می رسید به اصلی ترین بخش اکوزیپ ادونچر! زیپ لاین سوم سوپرایزی ویژه برای شماست. وقتی به این زیپ لاین برسید، کارکنان اکوزیپ تمام جزئیات و دانستنی های مسیر را برای شما توضیح می دهند و شما در همین فاصله می توانید از چشم اندازهای دلربای جزیره لذت ببرید.

زیپ لاین سوم، طولی ۲۰۰ متری دارد و بیش ترین شیب و هیجان را برای شما آماده کرده است و شما را تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت به جلو می راند. 

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

۴- مسیر پیاده روی جنگلی

پس از آن که لحظات هیجان انگیز را در زیپ لاین سوم پشت سر گذاشتید، در واقع به نقطه آغاز مسیر پیاده روی رسیده اید. حالا وقت آن است که قدم به میان این طبیعت باشکوه و سرسبز و اعجاب انگیز بگذارید و آن را از نزدیک لمس کنید. راهنمایان مجموعه اکوزیپ به شما کمک می کنند تا مسیر را پیدا کنید و در همین حین نیز با برخی از عجیب ترین گل ها و گیاهان نیوزیلند آشنا خواهید شد.

در این مسیر ۱.۴ کیلومتری، پیاده روی چندان سختی انتظار شما را نمی کشد و تمام طول راه را از روی مسیری چوبی طی خواهید کرد. 

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

۵- مرکز بازدید گردشگران 

نخستین جایی که در این مجموعه تفریحی و جذاب خواهید دید، مرکز بازدید گردشگران است. در این جا با کارکنان مجموعه آشنا خواهید شد، وسایل لازم را دریافت می کنید و با راهنمایی های آن ها، از روی پل هوایی گذشته و به سوی اولین زیپ لاین هدایت می شوید.

قبل از این که مرکز بازدید را ترک کنید، از چشم انداز ۳۶۰ درجه ی آن لذت ببرید و خوب مناظر زیبای نیوزیلند را دید بزنید! از این جا می توانید خورهای بی شمار (2) و تاکستان های جزیره را ببینید و جزایر درخشان خلیج هاراکی (2) و شهر اوکلند را در دوردست ها تماشا کنید. 


2- خور: خلیج کوچک

3- خلیج هاراکی: Hauraki Gulf

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

دیگر خدمات اکوزیپ 

اگر در شهر اوکلند هستید و یا از قبل خود را به جزیره وایهکی رسانده اید، به تورهای ۲۰ دقیقه ای اکوزیپ برای گردش در جزیره بپیوندید. در این تورِ کوتاه اما جالب توجه، با جاذبه هایی از جزیره آشنا می شوید که سایت معروف گردشگری آمریکایی به آن «۹۳ کیلومتر مربع از سعادت جزیره» می گوید و یا نیویورک تایمز بی هیچ معطلی عنوان می کند که باید از آن دیدن کنید. 

اکوزیپ در این تور شما را به دیدن سواحل طلایی و خارق العاده وایهکی می برد و می توانید مشاهده کنید که درختستان های جذاب زیتون چه شکلی هستند. از کنار املاک میلیون دلاری رد می شوید و تاکستان های مشهور و جهانی جزیره را به چشم خواهید دید. 

تور اکوزیپ پس از گردش شما در این مجموعه همچنان ادامه دارد و شما را به یکی از نقطه هایی که سوار شده بودید و یا یکی از رستوران ها، سواحل و یا جزایر اطراف خواهد برد.

+ اگر تازه به جزیره رسیده اید، محل سوار شدن ون، اسکله قایق های جزیره وایهکی است. 

ساعت: طول هفته: ۸:۱۰ صبح

آخر هفته: ۸ صبح

+ همچنین در روستای انروئا (Oneroa) می توانید به تور اکوزیپ بپیوندید. برای این کار باید به ایستگاه اتوبوس مقابل ساختمان رد کراس بروید و در ساعت ۸:۵۵ صبح آن جا حاضر باشید. 

+ این تور تنها برای افراد بالای ۱۸ سال مناسب است. 

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

تورهای گردش در اکوزیپ

برای گردش و تفریح در مجموعه اکوزیپ ادونچر می توانید از تورهای پیشنهادی خودِ مجموعه استفاده کنید. هر یک از این تورها خدمات مخصوص به خود را ارائه می دهند. 

۱) تور زیپ لاین و ناهار

این تور از شهر اوکلند شروع می شود و با قایق های اکوزیپ به جزیره وایهکی خواهید رسید. سپس شما را برای سواری در ون ها هدایت کرده و در نهایت به زیپ لاین ها می رسید. خوب است بدانید که جزیره وایهکی به سبب خوشمزه های محلی اش شهرت دارد و بنابراین پس از پشت سر گذاشتن سه زیپ لاین و پیاده روی در جنگل، می توانید ناهاری متفاوت و سبک را در رستوران معروف و معتبر استونی ریج (Stonyridge) صرف کنید. به همراه راهنمایان اکوزیپ به مغازه روغن زیتون رانگیهیو استیت (Rangihoua Estate) می روید و می توانید از بهترین روغن های زیتون جزیره سوغاتی بخرید. حالا از کنار سواحل چشم نواز جزیره عبور می کنید و سپس این رستوران کاسیتا میرو (Casita Miro) است که پیش روی شماست و می توانید طعم متفاوت غذاهای مدیترانه ای را بچشید. 

حالا که به انتهای گردش رسیده اید، دو انتخاب دارید؛ یا می توانید به همراه ون های اکوزیپ به اسکله برگردید و یا با استفاده از کارت هدیه خود به گردش بیش تر در جزیره بپردازید. 

هزینه: نفری ۲۶۴ دلار (حدود ۸۵۵ هزار تومان)

بلیت قایق اوکلند به جزیره نیز از خدمات این تور محسوب می شود.

ظرفیت: حداکثر ۳۶ نفر

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

۲) تور ویژه 

در تور ویژه، علاوه بر خدمات تور زیپ لاین و ناهار، امکان آن را دارید تا به انتخاب خود به گردش در سه تاکستان مشهور جزیره بروید. سپس در میان طبیعت جذاب جزیره گردش کنید و به یکی از دو رستوران استونی ریج و یا مادبریک بروید. ناهار شما مجموعه ای از چند نوع غذای گوشتی، دریایی و گیاهخواری خواهد بود. 

در نهایت شما را به اقامتگاه خود و یا قایق ساعت ۴ می رسانند. 

هزینه: ۲۹۹ دلار (حدود ۹۷۰ هزار تومان)

 بلیت قایق اوکلند به جزیره نیز از خدمات این تور محسوب می شود.

ظرفیت: حداکثر ۱۸ نفر

 + دقت داشته باشید که برای رزرو این تور باید با تلفن های مجموعه تماس گرفته و هماهنگی های لازم را انجام دهید. این تورها به صورت آنلاین رزرو نمی  شوند. 

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

هزینه های تفریح در اکو زیپ ادونچر

در این جا ریز هزینه زیپ لاین ها و تورها گفته شده اند:

هزینه زیپ لاین ها:

بزرگسالان: ۱۱۹ دلار (حدود ۳۹۰ هزار تومان) کودکان: ۷۹ دلار (حدود ۲۵۰ هزار تومان) خانواده: ۳۱۷ دلار (حدود ۱ میلیون تومان)

تورهای زیپ لاین + ناهار:

بزرگسالان با بلیت قایق: ۲۶۴ دلار (حدود ۸۵۵ هزار تومان) بزرگسالان بدون بلیت قایق: ۲۳۴ دلار (حدود ۷۶۰ هزار تومان)

تورهای ویژه:

بزرگسالان: ۲۹۹ دلار (حدود ۹۷۰ هزار تومان)

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

شرایط لغو و اصلاح قرارداد تورها:

- با لغو رزرو در ۴۸ ساعت پیش از شروع برنامه، هزینه ای برگردانده نمی شود.

- تغییر زمان رزرو در ۴۸ ساعت پیش از شروع برنامه، با هزینه ای ۴۹ دلاری (حدود ۱۶۰ هزار تومان) برای هر نفر همراه خواهد بود. 

- کسانی که نتوانند ۱۵ دقیقه پیش از زمان مشخص شده زیپ لاین، خود را برسانند؛ تمام هزینه رزرو را از دست می دهند. 

- لغو رزرو قبل از ۴۸ ساعت پیش از شروع برنامه، هزینه ۲۵ دلار (حدود ۸۰ هزار تومان) برای هر نفر از کل مبلغ پول کم خواهد شد و باقی آن پس داده می شود. 

- گروه اکوزیپ برای امنیت بازدیدکنندگان، ممکن است بنابر شرایط نامناسب هوایی یا شرایط پیش بینی نشده توری را لغو کند. تمام مجموعه تلاش خود را می کنند تا اطلاع رسانی لغو تور در زمان مناسب صورت بگیرد. 

- در صورتی که توری از سمت اکوزیپ ادونچر لغو شود، می توانید تمام پول خود را دریافت کنید و یا برای بازدید در روز دیگری برنامه ریزی کنید. 

- مجموعه اکوزیپ ادونچر مسئولیت هیچ هزینه ای را که در طی لغو تورها، برای مشتریان ایجاد شده، به عهده نمی گیرد. 

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

اطلاعات بازدید از پارک اکوزیپ ادونچر

همان طور که در ابتدا اشاره شد، پارک اکوزیپ ادونچر و زیپ لاین های جذابش در جزیره وایهکی نیوزیلند قرار دارند. این جزیره در نزدیکی شهر اوکلند قرار گرفته و بنابراین باید ابتدا خود را به این شهر برسانید. 

دسترسی به شهر اوکلند

 در نواحی جنوبی شهر اوکلند، بزرگترین فرودگاه بین المللی نیوزیلند قرار دارد که همه روزه پروازهای از دیگر شهرهای این کشور و از استرالیا به مقصد آن انجام می شود. همچنین پروازهای مستقیمی از کشورهای آسیایی، جزایر اقیانوس آرام، ایالات متحده، ونکوور، سانتیاگو و بوینس آیرس به سوی اوکلند وجود دارد. 

با استفاده از وسایل حمل و نقل دیگری چون قطار، اتوبوس و ماشین می توانید خود را از ولینگتون، پایتخت نیوزیلند به شهر اوکلند برسانید.

دسترسی به جزیره وایهکی

به این منظور به منطقه مرکزی تجاری یا (CBD) آکلند بروید و با قایق های آن جا به سوی جزیره وایهکی حرکت کنید.

ساعات بازدید: ۹ تا ۱۷

تلفن تماس: ۵۶۴۶ ۳۷۲ (۰)۹ ۶۴+

آدرس: نیوزیلند، اوکلند، اونتانگی، جاده تریگ هیل ۱۵۰

Address: ۱۵۰ Trig Hill Rd, Onetangi, Auckland ۱۰۸۱, New Zealand

موقعیت قرارگیری پارک اکوزیپ ادونچر بر روی نقشه کارناوال

ویدیویی جذاب و دیدنی از زیپ لاین های جزیره وایهکی را به تماشا بنشینید

دیدنی های اطراف پارک اکوزیپ ادونچر 

در جزیره وایهکی دیدنی ها و جاذبه های دیگری به چشم می خورد که نمی توان بازدید از آن ها را از دست داد:

زمین گلف وایهکی: این زمین ورزشی تنها چند دقیقه با زیپ لاین ها فاصله دارند.

 

پارک منطقه ای واکنیوها | Whakanewha Regional Park: در فاصله ۷ کیلومتری از پارک قرار دارد.

 

جنگل کاکارو | Kaukarau Forest Res: در ۶ کیلومتری پارک است.

 

حفاظتگاه تاریخی استونی بتر | Stoney Batter Historic Reserve: این حفاظتگاه جالب در فاصله ۱۷ کیلومتری پارک اکوزیپ قرار گرفته است.

برای آشنایی با برخی از جاذبه های کشور نیوزیلند بخوانید:

پارک ملّی و کوه تاراناکی | قله‌ای پوشیده از مه

کافه رستوران درختی زرد نیوزیلند | جشنی دوستانه در میان جنگل

تصاویری از نیوزیلند | لوکیشن های فیلم ارباب حلقه ها

سیاه ترین سواحل جهان

ویدیو HD از رودخانه و غارهای نیوزیلند

اکوزیپ ادونچر زیپ لاین نیوزیلند

جنگل کاکارو را می بینید

جنگل کاکارو

سخن آخر

با هم سفری هیجان انگیز به کشور زیبای نیوزیلند داشتیم.

برای آشنایی با برخی از برترین جاذبه های هیجان دنیا بخوانید:

جاده یونگاس بولیوی | قاتل مسافران بی گناه

 

شهربازی سان وی لاگون مالزی | یک روز مهیج در کوالالامپور

 

آفرود در آنتالیا | تجربه هیجان در شهری رمانتیک

 

پارک آبی واتربوم بالی | پله اول هیجان در آسیا

 

شهربازی فراری ورلد ابوظبی | تفریح در دنیای سرعت

شما تجربه ای از زیپ لاین های نیوزیلند دارید؟

تا به حال کدام زیپ لاین های ایران یا جهان را امتحان کرده اید؟

نظرات، خاطرات و عکس های خود را با ما به اشتراک بگذراید و بگویید این بار به سراغ جاذبه های هیجانی کدام منطقه از جهان برویم. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.