karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، سعید اوحدی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،‌ در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری، تاثیر منفی ترامپ بر گردشگری ایران و موارد مهم دیگر خبر داد.  

وی در سخنانی به آخرین تحولات صنعت گردشگری و مصوبه های مربوط به سرمایه‌گذاری در این صنعت، اشاره کرد و گفت:

صنعت گردشگری از تسهیلات گمرک تاکنون محروم بود؛ بنابراین تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا از معافیت گمرکی بهره‌مند شود، این معافیت شامل تجهیزات گردشگری می‌شود.

وی در مورد کمبود تجهیزات هتلداری و نحوه حل این مشکل افزود:

بخشی از تجهیزات هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره به ناچار باید از خارج کشور وارد شود مثل آسانسور و وسایل نسوز، که در گمرک هیچ تعریفی برای آنها نشده بود. بنابراین لازم بود تسهیلاتی در بخش گمرک ارایه شود که این اتفاق اکنون رخ داده است.

اوحدی به لایحه دولت در مورد واگذاری اختیار مرمت،‌ احیا و نگهداری بناهای تاریخی به شهرداری اشاره داشت و بیان کرد:

 بر اساس این مصوبه شهرداری ها موظف می شوند، منابعی را برای مرمت، احیا و نگهداری آثار تاریخی اختصاص دهند و سازمان میراث فرهنگی نیز به آنها کمک خواهد کرد.

تاثیر رفتار هیجانی رییس جمهور آمریکا بر گردشگری ایران

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی همچنین در مورد سرمایه گذاری خارجی ها در صنعت گردشگری و هتلداری ایران بعد از برجام سخن گفت: 

 در مقطعی پس از برجام با سفر هیات‌های خارجی رونق جدی در این بخش صورت گرفته بود، حتا برخی از کشورها ریسک سفر و سرمایه‌گذاری در ایران را کنار گذاشتند. در یک سال گذشته اما با تغییرات در سیاست های آمریکا و عهدشکنی های مکرر این کشور، حرکت استراتژی ایران‌ هراسی و اسلام‌ هراسی اتفاق افتاد که تاثیرات خود را بر جذب گردشگر و سرمایه‌گذار خارجی گذاشت.

اوحدی افزود:

آثار رفتار هیجانی و غیرعقلانی رییس‌جمهور آمریکا بر گردشگری ایران مشهود است، هر چند که آمارها نشان از رشد قابل قبول گردشگری دارد، اما جذب گردشگر در شرایط حاضر کار بسیار دشواری محسوب می شود.

جذب یک میلیارد دلار سرمایه خارجی

اوحدی همچنین از جذب یک میلیاد دلار سرمایه خارجی در صنعت هتلداری خبر داد و گفت:‌

در سازمان، جذب سرمایه‌گذاری خارجی یک میلیارد دلار به عنوان پروژه مصوب گردشگری تحویل داده شده است. از این مقدار تا کنون ۳۶۴ میلیون دلار در هفت پروژه جذب شده و قرار است توسط سرمایه‌گذاران خارجی به بهره‌برداری برسد، مثل هتل کویتی‌ها در مشهد. بر اساس مطالعات سازمان جهانی جهانگردی و سند ملی گردشگری، ایران به ۴۰۰ هتل پنج و چهار ستاره نیاز دارد.

وی همچنین به نقش قوانین سرمایه گذاری ایران در جذب سرمایه ها و مشکلات بانکی که در این زمینه گریبان کشورمان را گرفته اند، اشاره کرد و گفت: 

ما مترقی‌ ترین قوانین سرمایه‌گذاری را با تضمین ریسک داریم اما متاسفانه نتوانسته‌ایم آنها را معرفی کنیم. البته قرار است هفت فوریه (18 بهمن ماه) در اجلاس سالیانه یورومانی در پاریس، این فرصت‌ها را با حضور ۳۰۰ هزار سرمایه‌گذار خارجی معرفی کنیم. در حوزه تسهیلات بانکی نیز دچار فرآیند سختی شده‌ایم که قرار است در جلساتی با بانک‌ها این مشکل را حل کنیم.

سعید اوحدی

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.