karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

06 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ی ما سفر کردن را دوست داریم و از هر فرصتی استفاده می کنیم تا چمدان های خود را جمع کنیم و به #سفر برویم . وسایلی که برای خود بر می دارید با توجه به مقصد سفر خود باید انتخاب شوند . قبل از سفر چند سوال پیش می آید . مدت زمان سفر من چقدر خواهد بود ؟ آب و هوای مقصد چگونه است ؟ چه لوازمی را باید با خود بردارم ؟ چه لباس هایی مناسب هستند ؟ بعد از پاسخ به این سوال ها #چمدان خود را ببندید . 

در این مطلب به اتفاق هم یاد می گیریم که برای سفرهای کوتاه مدت و آخر هفته ای چگونه باید چمدان خود را جمع کنیم و همین طور سفرهای طولانی مدت . نکاتی که در ادامه می خوانید به شما کمک می کنند زمانی که به مقصد رسیدید دیگر نگران این نباشید که مبادا لوازم و یا لباس های مورد نظر خود را نیاورده اید . 

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که بیشتر وقت خود را در سفر می گذرانید . در این صورت باید به خوبی بدانید که چه روشی برای بستن چمدان مناسب تر و بهتر خواهد بود . قبل از این که نکات را برای شما بازگو کنیم این را بدانید که قبل از بستن چمدان به این فکر کنید که چه چیزی را می خواهید با خود بردارید و لوازمی را بردارید که در سفر به کار شما بیایند .

همراه کارناوال باشید ، چمدان خود را نیز آماده کیند . 

کوله پشتی

چمدان خود را آماده کنید

در ادامه به همراه یکدیگر 7 نکته ی مهم و اساسی برای بستن چمدان و سفرهای آخر هفته ای را می خوانیم . به دقت بخوانید، زیرا این نکات بسیار مهم هستند و به هنگام سفر به شما کمک خواهند کرد . 

سفر با برنامه ریزی و به همراه داشتن لوازم و لباس های مناسب بسیار لذت بخش تر خواهد بود . 

کوله پشتی

1) آرامش خود را حفظ کرده و کار بستن چمدان را به خوبی انجام دهید

قبل از بستن چمدان خود به یاد داشته باشید که پاسپورت ( در صورت نیاز ) کارت های اعتباری ، دارو ها ( در صورت نیاز ) و لوازم ضروری را بردارید . اگر در آرامش کامل و بدون عجله چمدان خود را ببندید محال است که این موارد مهم را فراموش کنید . اگر لباس و یا لوازم غیر ضروری تر را فراموش کنید بعد از رسیدن به مقصد می توان آن ها را تهیه کرد ، پس نگران نباشید .

نکته ی دیگر این است که کیف خود را پر از لوازم غیر ضروری نکنید . کیفیت چمدان بستن به قرار دادن لوازم مهم و ضروری در آن است نه این که فقط پر باشد .

چمدان خود را علامت گذاری کنید تا مبادا اشتباهی رخ دهد . 

کوله پشتی

2) قدرت کیسه های پلاستیکی را دست کم نگیرید

بهتر است که شارژرهای خود و جواهرات خود را درون یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید . به همراه خود چندین کیسه ی پلاستیکی در سایزهای مختلف را حمل کنید زیرا در طول سفر می توانید لباس های کثیف خود را درون آن ها قرار دهید .

تصور کنید سفر شما رو به پایان است و قصد بازگشت داردید . ممکن است وقت شستن لباس هایی که در طول سفر کثیف شده اند را نداشته اید و مجبور هستید این لباس های کثیف را به همراه لباس های تمیز در یک چمدان قرار دهید . چاره چیست ؟

این جا کیسه های پلاستیکی مانند قهرمانان به کمک شما می آیند . با استفاده از کیسه ها شما می توانید لباس های تمیز را از کثیف جدا کنید . 

چمدان و کوله پشتی

3) تجهیزات جانبی بهترین دوست شما هستند

با توجه به مقصد مورد نظر باید لوازم جانبی را انتخاب کنید . بطور مثال اگر به طبیعت سفر می کنید به همراه داشتن طناب ، چراغ قوه ، چاقوی چند کاره و ... لوازم جانبی هستند که به کار شما خواهند آمد . در سفر  ممکن است هر اتفاقی رخ دهد و چه خوب است از قبل آمادگی لازم را داشته باشید . 

به این فکر کنید که در کیف همراه خود شارژر خود را قرار داده اید و بر حسب اتفاق به هنگام سفر این کیف را در جایی جا می گذارید . اگر یک شارژر اضافی را به عنوان لوازم جانبی به همراه خود اورده باشید دیگر نگران نیستید . 

شاید عینکی باشید و پیچ های عینک شما دچار مشکل شوند . اگر به عنوان لوازم جانبی یک پیچ گوشتی کوچک و همراه داشته باشید این مشکل را بر طرف خواهید کرد و جای نگرانی نیست . 

چمدان و کوله پشتی

4) به هنگام رفت و برگشت از سفر از یک دست لباس استفاده کنید

اگر در هنگام سفر کردن و بازگشت از سفر از یک دست لباس استفاده کنید در چمدان خود فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت . همیشه به یاد داشته باشید که لباس های سنگین تر خود را بپوشید . مانند کاپشن های زمستانی ، کفش های سنگین . این روش بیشتر در سفرهایی که با هواپیما انجام می گیرد به کار می آید و تاثیر زیادی  بر روی راحتی شما خواهد گذاشت . 

در طول سفر از این لباس استفاده نکنید تا برای برگشت تمیز بماند .

چمدان و کوله پشتی

5) لوازم و لباس هایی که به نظر شما مناسب هستند را بردارید

هر نوع و سبک لباسی را که دوست دارید و در آن احساس راحتی می کنید به همراه خود بردارید و به هیچ عنوان نگران نباشید که در طول سفر ممکن است تکراری شود . به یاد داشته باشید که در سفر باید راحت باشید و لذت ببرید . 

لوازمی که با خود به سفر می برید باید تا حد امکان ضروری باشند و ارزش حمل کردن را داشته باشند . 

چمدان و کوله پشتی

6) همیشه آماده باشید ، اتفاق ممکن است رخ دهد

قبل از آغاز سفر در اخر هفته ها باید به این فکر کنید که در مدت کمی باید از سفر خود لذت ببرید و اجازه ندهید اتفاقی زمان شما را بگیرد . یکی از راه کارهایی که به شما کمک می کند این است که قبل از آغاز سفر به خوبی برنامه ریزی کنید و تمامی مشکلاتی که ممکن است رخ دهد را شناسایی کرده و برای حل این مشکلات تدابیری را در نظر بگیرید . 

بهتر است از دوستان خود و منابع اینترنتی مناسب اطلاعاتی را درباره ی مقصد و طول مسیر جمع آوری کنید . 

جمع آوری کردن این اطلاعات به شما کمک می کند تا سفر خوبی را در پیش داشته باشید . 

چمدان و کوله پشتی

7) چمدان خود را سبک نگه دارید

اگر شما لوازم مناسب و ضروری خود را به همراه داشته باشید و آن ها را درون چمدان خود قرار داده باشید نباید نگران سنگین شدن چمدان باشید . لوازمی هستند که ممکن است برای سفر کوتاه اخر هفته ای کمی اضافه به نظر برسند . پس آن ها را بر ندارید . 

بطور مثال کتاب هایی که هرشب مطالعه می کنید و فقط جنبه ی تفریحی دارند را با خود به سفر نبرید . 

اگر یک تبلت نیاز شما را برطرف می کند لپ تاب را با خود حمل نکنید . 

اگر به این نکات توجه کنید در طول سفر احساس راحتی بیشتری خواهید کرد .

چمدان و کوله پشتی

سخن کارناوال

اگر قصد سفر در اخر هفته را دارید و این مطلب را مطالعه کردید تجربیات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید و اگر این نکات به کارتان آمد به ما اطلاع دهید . آیا می توان نکات دیگری را اضافه کرد ؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

Reza

سلام، ممنون از مطلب، جالبترین چیز برای من، عکس سوم و لوله کردن شلوار بود، هم جای کمتری میگیره(بخصوص برای کوله) هم کمتر از روشهای دیگه چروک میشه!

انتشار:27 شهریور 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.