karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 مرداد 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی که در یک سال گذشته محل بحث نمایندگان مجلس، شورای نگهبان، مدافعان و مخالفان این طرح بود، سرانجام در روز گذشته تایید شورای نگهبان را گرفت. مهم‌ترین چالش این طرح مغایرت با اصل ۷۵ قانون برنامه ششم در مجلس بود که اجازه نمی‌داد دولت توسعه مدیریتی داشته باشد و همین مساله باعث شده بود که تصویب طرح مذکور به تعویق بیفتد.

با تصویب مجلس و پس از تایید شورای نگهبان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات در مواردی که مغایر شرع نیستند، بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به «وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی» تبدیل شد. حالا دولت سه ماه فرصت دارد تا وزیر جدید را معرفی کند.

 سیده فاطمه ذوالقدر -سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی- پس از اعلام خبر تایید طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از سوی شورای نگهبان گفت:

تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، گامی در جهت ایجاد تحول و پاسخگویی و افزایش نظارت است.

وی ادامه داد:

دو مفهوم حفظ میراث و گردشگری از موضوعات اساسی در توسعه هر کشوری است. حفظ میراث فرهنگی در حقیقت حراست و پاسداشت گذشته تاریخی، بنیان های فرهنگی کشور ایران با پیشینه تاریخی عظیم و گسترده در دوره پیش از اسلام و دوره اسلامی است. با در دست داشتن این سرمایه ارزشمند در واقع زیرساخت کلیدی برای توسعه صنعت گردشگری را که اصولی ترین بنیان اقتصاد بدون نفت است را برای کشورمان که شهره به صلح و صفا و میهمان نوازی است در اختیار داریم و لازم است به این دوگانه ارزشمند و بنیادی توجه شایسته صورت پذیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد:

خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس و در تعاملی سازنده با دولت و تایید شورای محترم نگهبان تغییر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه مصوب شد که انتظار می رود این تغییر امکان افزایش بهره گیری از ظرفیت های موجود را فراهم سازد و بالتبع با افزایش قدرت نظارتی وکلای مردم بر عملکرد و فعالیت این وزارتخانه، پیشرفت و رونق هرچه بیشتر در صنعت گردشگری، افزایش اشتغال و فرصت های سرمایه گذاری این حوزه را به عنوان یک نیاز ضروری برای توسعه شاهد باشیم.

سازمان میراث فرهنگی

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.