karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرنا، به همت رایزنی فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و با همکاری موزه هنرهای معاصر و دولت محلی ایالت اکسترمادورا اسپانیا، نمایشگاه عکسی‌ با عنوان "سفر به پرشیا"، در موزه هنرهای معاصر شهر باداخوس (Badajoz) افتتاح گردید.

در مراسم افتتاحیه ی این نمایشگاه، جمعی از شهروندان و مقامات اسپانیایی از جمله مدیر کل فرهنگ اکسترمادورا و مدیر موزه هنرهای معاصر و همچنین رایزن فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند. "آنتونیو فرانکو"، مدیر موزه هنرهای معاصر شهر باداخوس از همکاری و رایزنی فرهنگی‌ ایران در برپایی این نمایشگاه تشکر کرد و به بیان ویژگی های تاریخی و فرهنگی‌ ایران پرداخت.

فرانکو با اشاره به اینکه تمدن بزرگ ایران در بین اروپایی ها شناخته شده نیست، اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند موجبات آشنایی بازدیدکنندگان را با تمدن و آثار تاریخی ایران فراهم نماید.

وی از تلاش و هنرنمایی "مانوئل اسپالیو" که تهیه تصاویر و برپایی این نمایشگاه را برعهده داشته است، تشکر و قدردانی کرد. مانوئل اسپالیو تصاویر به نمایش درآمده در این نمایشگاه را طی‌ 10 سفر به ایران به ثبت رسانده است تا دیگران را با آنچه در این کشور می گذرد، آشنا کند. وی ایران را کشوری دیدنی‌ با آثار تاریخی فراوان و مردمانی مهمان نواز معرفی‌ کرد و از کلیه حاضران خواست که حتما بازدیدی از این کشور داشته باشند.

علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز ضمن تشکر از مقامات فرهنگی‌ ایالت اکسترمادورا و همچنین مانوئل اسپالیو برای عکس های زیبایش، به توضیحاتی درباره ی موضوع نمایشگاه پرداخت که عکاسی‌ از مسیر سفر "دون گارسیا ده سیلوا فیگاروآ"، سفیر اسپانیا، به دربار شاه عباس صفوی در 400 سال پیش است.

اسماعیلی گفت که این سفرنامه معتبرین اطلاعات را در مورد ایران در چهار قرن پیش به دست می‌ دهد و بلافاصله به فرانسوی و از ترجمه فرانسوی به فارسی‌ برگردانده شده است. وی گزارش ارسالی توسط این سفیر اسپانیایی را در خصوص تخت جمشید، جزو اولین و کامل ترین گزارشات در مورد این بنای عظیم و تبیین پیشینه تاریخی ایران در دوران هخامنشیان دانست.

اسماعیلی با اشاره به سابقه روابط دیرینه بین ایران و اسپانیا اظهار امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه، آغاز خوبی‌ برای فعالیت های بیشتر و همکاری های گسترده تر با ایالت اکسترمادورا باشد.

آخرین سخنران مراسم افتتاحیه، خانم "میریا گارسیا"، مدیر کل فرهنگ ایالت اکسترمادورا بود؛ ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی‌ و عکاس نمایشگاه، گفت:

این فرصت مناسبی برای ایالت اکسترمادورا است تا با کشوری مثل ایران که پیشینه غنی تاریخی‌ دارد آشنا شود.

وی همچنین آمادگی بخش فرهنگ ایالت اکسترمادورا را برای همکاری های بیشتر با رایزنی فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

نمایشگاه عکس ایران در اسپانیا

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.