karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد باقرزاده کریمی، مدیر امور تالاب‌های سازمان محیط زیست از کاهش وسعت دریاچه ارومیه به میزان ۲۹۹ کیلومتر نسبت به سال قبل خبر داد و در نشست تالاب ها گفت:

کشورهای ژاپن، استرالیا، اتریش و هلند در موضوع تالاب ها با ما همکاری می‌کنند و از آنها برای روز جهانی تالاب ها هم دعوت شده است؛ ضمن اینکه از کشورهای روسیه، افغانستان و عراق نیز برای روز جهانی تالاب ها (سیزدهم بهمن ماه) دعوت به عمل آورده‌ایم.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در تالاب ها و به‌ویژه دریاچه‌ ارومیه اظهار کرد:

متاسفانه بارش های پاییزی در ارومیه به وقوع نپیوسته و سطح تراز دریاچه ارومیه در حال حاضر 1270.31 متر است؛ یعنی نسبت به زمان مشابه سال گذشته 25 سانتیمتر کاهش یافته و نسبت به میانگین بلند‌مدت، 4 متر و 36 سانتیمتر کمتر شده است.

مدیر امور تالاب‌های سازمان محیط زیست در ادامه افزود:

وسعت دریاچه ارومیه نیز 1771.35 است که نسبت به مشابه سال قبل 299 کیلومتر کاهش سطح داشته و نسبت به میانگین بلند‌مدت 2755 کیلومتر کمتر شده است.

باقرزاده کریمی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه و مسایل مرتبط با آن از 20 سال قبل مطرح شده بود، افزود:

در آن سال ها کسی به وضعیت دریاچه حساس نبود اما در حال حاضر روی سانتیمترهای دریاچه ارومیه نیز حساسیت نشان می‌دهند که رویکرد خوبی است.

وی با اشاره به برخی برنامه‌ها که در پیشبرد وضعیت دریاچه اثرگذار بوده اند، گفت:

تغییر در برنامه های دستگاه های اجرایی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، عدم جذب کامل اعتبارات، مشارکت جوامع محلی و شرایط آب و هوایی باید به طور جد در این تاثیرات لحاظ شوند.

مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست درباره فاینانس (تامین منابع مالی مورد نیاز با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی میان مدت) در نظر گرفته شده از سوی دولت برای احیای تالاب‌ها بیان کرد:

30 درصد از این اعتبارات پرداخت شده به‌ دلیل محدودیت منابع دولتی است و باید برای پیشبرد طرح‌های مرتبط با تالاب‌ها و تغییر الگوی کشت برنامه‌هایی مدنظر قرار گیرد.

 باقرزاده کریمی علت خشکی دریاچه ارومیه را نیز این گونه توضیح داد:

مسایل مختلفی در این زمینه وجود دارد و از سویی ما تنها موفق شدیم 30 درصد اعتبارات لازم برای حفظ تالاب‌ها را جذب کنیم؛ یعنی اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم که همه این اعتبارات دریافت شده است، در بهترین حالت 30 درصد برنامه انجام گرفته که باید مدنظر قرار گیرد.

ورود به صفحه اختصاصی معرفی دریاچه ارومیه

خشکی دریاچه ارومیه

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.