karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 فروردین 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد ابراهیم لاریجانی -مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری- در پایان طرح «بازنگری و بهنگام‌سازی بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران» از مشخص شدن پنج کشور نخست خبر داد. وی از پایان تحقیقات جدید برای بازارهای هدف گردشگری ایران سخن گفت و بیان کرد:

در این تحقیق از اساتید حوزه های مختلف انجام شد به جز گردشگری، موضوعات گردشگری سلامت، زیارتی و تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود:

در این تحقیقات بررسی شد، تبلیغات در کدام کشورها برای جذب گردشگر بهتر است و کدام کشور ها مزیت بیشتری دارند و گردشگرانشان راحت تر به ایران می آیند.

لاریجانی با اشاره به اینکه برای ارزیابی این کشور ها شاخص های متعددی همچون جمعیت، روابط سیاسی، قرابت فرهنگی و دسترسی استفاده شد، اظهار کرد:

این شاخص ها نیز الویت بندی و وزن بندی شدند و برخی از شاخص ها از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر شاخص ها برخوردار بودند.

او در ادامه گفت:

به عنوان مثال داشتن روابط خوب سیاسی میان دو کشور و داشتن سفارت خانه از جمله شاخص های مهم ارزیابی شد؛ همچنین وجود پرواز های مستقیم بین ایران و آن کشور از جمله دیگر موارد است.

لاریجانی افزود:

از 84 کشور مورد بررسی در نهایت 30 کشور انتخاب شدند و برای مدیریت منابع بهتر این 30 کشور نیز در 4 سطح تقسیم بندی کردیم.

او توضیح داد:

در سطح نخست 5 کشور، در سطح دوم نیز پنج کشور و در سطح سوم و چهارم هر کدام 10کشور تقسیم بندی شدند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که پنج کشور کدام است، گفت:

الان اعلام نمی کنم ولی بزودی اسامی کشور ها را منتشر می شود.

لغو روادید با کشور های مورد نظر 

لاریجانی گفت:

اقدامات اجرایی برای این طرح بزودی آغاز می شود و از آن جمله می توان به لغو روادید بین دوکشور، برگزاری تورهای آشناسازی برای راهنماها کشور مقصد، برگزاری هفته های ایران در آن کشور ها از آن جمله است.

گردشگری سلامت و زیارت در الویت

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری یکی از اهداف اصلی این طرح را برنامه ریزی های برای گردشگری زیارتی و سلامت دانست و بیان کرد:

سال گذشته بیش از 2 و نیم میلیون عراقی به ایران آمدند که می تواند در کنار گردشگری زیارتی به سفرهای تفریحی نیز بروند.

او اضافه کرد:

در این طرح برنامه ریزی شده شرایط و ظرفیت ها را برای سفرهای تفریحی این مسافران نیز ایجاد کرد و گردشگران عراقی در کنار سفر به مشهد و قم به کیش نیز بروند.

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ظرفیت اقامتی ایران، با کمبود مراکز اقامتی مواجه نخواهند شد، گفت:

در این طرح سعی شده به توزیع سفر توجه کنیم. 

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد:

در این برنامه هم توزیع جغرافیایی و هم زمانی مد نظر است. در این شرایط با کمبود مراکز اقامتی مواجه نمی شویم.

خارجی ها در ایران

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.