karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

27 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

برای همه ی ما این اتفاق افتاده زمانی که در سفری جاده ای هستیم در کناره های مسیر رستوران های زیادی را دیده ایم که با جذاب تر نشان دادن خود سعی در کشاندن مشتری ها به داخل دارند. شما با خود به #غذاهایی گرم و لذیذ فکر می کنید که بعد از گذشت از مسیری طولانی در جاده می توانند جان شما را تازه کنند و سفر را لذت بخش تر.

زمانی که برای صرف غذا در مکانی توقف می کنید انتظار این را دارید تا کیفیت را در غذاهای سفارش داده ی خود ببینید ولی همیشه این اتفاق رخ نمی دهد.

در دنیای امروز شما می توانید تمامی رستوران هایی که در مسیر می توانید از آن ها استفاده کنید را بشناسید و حتی انتخاب کنید و این اتفاق به لطف اینترنت و اطلاع رسانی درست صورت می گیرد.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به نکاتی که با رعایت آن ها می توانید در طول #سفر جاده ای خود تجربه ای متفاوت و به دور از هر مشکلی در استفاده ار رستوران ها داشته باشید.

همراه با کارناوال باشید.

راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای
راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای

1 - از محلی ها به دقت سوال بپرسید

قبل از این که سفر خود را آغاز کنید اطلاعاتی را در رابطه با طول مسیر خود جمع آوری کنید. برای این کار شما می توانید از دوستان و یا آشنایانی که با مسیر آشنا هستند و یا در نزدیکی آن زندگی می کنند صحبت کنید. شهر های میان مسیر نیز می توانند منبع اطلاعاتی مناسبی به حساب بیایند.

این سوال ها را از دیگران بپرسید که در سفرهای خود از کدام رستوران ها استفاده می کنید؟ به نظر شما کدام غذای بهتری را ارائه می دهند ؟ به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان فریب ظاهر رستوران ها را نخورید.

در اینترنت نیز می توانید به جستجو بپردازید و نظر دیگران را نیز جویا شوید.

بیایید کمی با دقت بیشتری به این موضوع بپردازیم. در طول مسیر اگر به همراه خود غذا آورده باشید خیالتان بسیار راحت تر می باشد و نگران مسمومیت های غذایی نخواهید بود. رستوران های جاده ای به دلیل کم بودن مشتری ممکن است مواد غذایی خود را بیشتر از مدت زمان مجاز نگهدارند و این باعث می شود تا مسمومیت های غذایی گریبان گیر شما شوند.

اگر شما از افراد محلی سراغ رستورانی مناسب را بگیرید به احتمال زیاد رستوران مناسبی را به شما معرفی خواهند کرد.

راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای
راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای

2 - آماده ی شگفت زدگی باشید

جالب است که بدانید رستوران های بهتر در قسمت های پایانی جاده قرار گرفته اند. در نتیجه بهتر است تا صبر بیشتری به خرج دهید تا در زمانی مناسب رستوران خود را انتخاب کنید. بطور میانگین 20 تا 40 دقیقه مانده به پایان مسیر رستوران های خوبی قرار گرفته اند و دلیل آن می تواند نزدیک تر بودن به شهر باشد. البته در طول مسیر نیز وجود رستوران های بسیار بهتر هم دور از انتظار نخواهد بود.

اگر از رستورانی خوشتان آمده شاید تصمیم درست این باشد که وارد آن شوید، پس دو دل نباشید و تصیمیم خود را بگیرید.

یکی از نکات دیگری که بسیار مهم است این است که به میزان شلوغی رستوران و تعداد مشتری ها نیز توجه کنید. اگر در مکانی که توقف کرده اید چند رستوران وجود دارد خجالت را کنار گذاشته و به همه ی آن ها سر بزنید و کیفیت غذا را نیز از مشتری ها بپرسید.

راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای
راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای

3 - به نشانه های محیط اطراف دقت کنید

تورهایی که بوسیله ی اتوبوس ها سفر می کنند در جلوی رستوران های خوب تجمع و پارک می کنند. این خودش راهی هست برای تشخیص دادن رستورانی خوب و این را بخاطر داشته باشید که برخی از رستوران ها برای فریب دادن مسافران پارکینگ های رایگان و یا مناسبی را در جلوی رستوران خود می سازند و این گونه باعث فریب خوردگی مسافران می شوند.

به هنگام ورود به رستوران به کارکنان دقت کنید تا متوجه شوید بهداشت را رعایت می کنند یا خیر.

محیط داخلی و خارجی رستوران نیز از اهمیت ویژه و زیادی برخوردار می باشد. پاکیزگی، مرتب بودن و ... از نشانه های یک رستوران خوب است و اگر وارد محلی شدید که این ویژگی ها را ندارد بهتر است که از آن خارج شوید.

راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای
راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای

4 - سفارش عاقلانه

زمانی که نشسته اید و قصد انتخاب سفارش خود را دارید به دیگران و سفارش هایشان نگاه کنید. بطور مثال اگر همه چلوکباب سفارش داده اند پس حتما نسبت به دیگر غذاها از کیفیت بیشتری برخوردار می باشد.

باز هم به شما می گوییم که از دیگران سوال بپرسید و یا حتی از خود صندوق دارد و یا کارکنان نیز نظرخواهی کنید.

ممکن است نام غذاها در فهرست غذاها گمراه کننده باشند و به هیچ عنوان به واقعیت شباهتی نداشته باشند. پس نتیجه می گیریم که از غذاهای شناخته شده استفاده کنید و ان ها را سفارش دهید.

سعی کنید غذاهایی را سفارش دهید که گرم هستند و نیاز به پخته شدن دارند.

راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای

5 - چرا رستوران؟

بهتر است که به جای استفاده از رستوران ها از فروشگاه ها خرید کنید و مواد غذایی خریداری کنید. امروزه به لطف فروشگاه های زنجیره ای بزرگ شما به راحتی می تواید هر خریدی که دارید را انجام دهید و در طول سفر مشکلی در رابطه با تامین مواد غذایی بر نخورید.

نکاتی نیز در رابطه با همین فروشگاه ها و مغازه ها وجود دارد که باید به آن ها دقت شود. 

به دلیل دور بودن و در مسیر قرار داشتن این فروشگاه ها ممکن است که تاریخ مواد غذایی گذشته باشد پس حواستان به تاریخ انقضای محصولات باشد. حمل و نقل محصولات تا رسیدن به فروشگاه ها نیز مهم است پس سعی کنید تا اجناسی که ضربه خورده اند و یا آیسب دیده هستند را خریداری نکنید.

ولی در نهایت به انتخاب شما بستگی دارد که به رستوران بروید یا از فروشگاه ها خریداری کنید.

راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای

6 - چه مواد خوراکی را بهتر است در سفر با خود داشته باشید

در این قسمت لیستی را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانند انتخاب های مناسب برای تغذیه در سفری جاده ای باشند.

... تخم مرغ آب پز

... هویج و انواع میوه ها

... آب و آبمیوه

... انواع ساندویچ

... سالاد سیب زمینی

... غذاهایی که توان ماندگاری بیشتری دارند

باید به این مورد اشاره کرد که مدت زمان سفر شما چقدر خواهد بود و سپس می توان با توجه به آن مواد غذایی مناسبی را انتخاب کرد.

راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای

نکاتی کلی و مهم درباره ی تغذیه در سفرهای جاده ای

توجه به این نکات را در سفرهای جاده ایتان فراموش نکنید :

1) کودکان در سفر به دو دلیل ناآرام می شوند، یا خسته هستند و یا گرسنه. پس بهتر است اگر کودک به همراه خود دارید برایش خوراکی های زیاد و مناسبی فراهم کنید.

2) اگر فضای خالی دارید غذای هرکس را در ظرفی جداگانه قرار دهید. این کار خوبی هایی دارد و این است که در پایان غذا خوردن باقی مانده ها غذا را در همان ظرف می توان گذاشت و نیازی به صرف وقت برای جمع کردن ندارد.

3) اگر از رستورانی استفاده کردید تعدادی دستمال کاغذی و کیسه بردارید.

راهنمای تغذیه در سفرهای جاده ای

سخن آخر

نظر شما درباره ی این راهکارها چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.