karnaval.ir

سارا ذابح جمشیدی

انتشار

25 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

باز هم لذت غذا خوردن در رستورانی لوکس و متفاوت ، بهانه ای است برای بیرون رفتن از خانه.

#اتریش مهد رستوران های شیک و غذاهای خوشمزه در دنیاست که از هر دری سخنی دارد ، در رستوران های این کشور ، شما می توانید انواع غذا ها از خوراکی های آفریقایی گرفته تا غذاهای موجود در منوی های پربار ایتالیایی را تست کنید . فقط کافیست تصمیم بگیرید که چه نوع غذایی هوس کرده اید ، رستوران های مختلف آماده پذیرایی و طبخ غذا به روش دلخواه شما هستند.

در میان تمام این رستوران های شیک و خاص ، مقصد این بار متفاوت است ؛ تفاوتی که حتی کوچکترین جز آن کامل به چشم می آید ؛ چرا که آنقدر آیینه در اطرافتان هست که هیچ چیز از قلم نیافتد.

همراه کارناوال و میهمان او باشید تا امروز وعده ای در یک رستوران آیینه ای در اتریش نوش جان کنید... 

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین

رستوران اشتایرِرِک ؛ وین | تجربه ی خوردن غذا میان آیینه ها

رستورانی که امشب برای صرف یک شام عالی و بی نظیر به آن خواهیم رفت رستورانی است در اتریش با نام  اشتایرِرِک ( Steirereck ) با دو ستاره ی میچلین ( نشانی است که برای ارزیابی کیفیت تالارهای غذاخوری و رستوران ها )

این جا همه چیز مهیا است تا شما یک حس متفاوت از رستوران رفتن را تجربه کنید ؛ همه چیز خاص است ، چه معماری و طراحی رستوران و چه غذاهایش .

 اشتایرِرِک ( Steirereck ) را دست کم نگیرید ، او با وجود این که تنها 7 سال از تاسیسش می گذرد توانسته جایگاه خاصی در میان برترین رستوران های دنیا به دست آورد و در میان 50 رقیب خود پانزدهمین رستوران برتر جهان و دهمین رستوران سال 2016 از نظر طراحی و معماری شود .

پس خودتان تصور کنید که چه شامی در انتظارمان است .

خودتان را آراسته کنید که به اشتایرِرِک  می رویم تا ببینیم چه چیزی باعث شده تا این رستوران تا این اندازه خاص شود .

رستوران اشتایرِرِک ( Steirereck ) | وین
رستوران اشتایرِرِک ( Steirereck ) | وین

به رستوران خوش آمدید ...

به رستوران اشتایرِرِک ( Steirereck ) خوش آمدید .

مطمعنا اولین چیزی که نظر شما را جلب کرده فضای بیرونی خاص و متفاوت آن است ؛ حق دارید چرا که همین نوع طراحی منحصر به فرد سبب شده تا اشتایرِرِک  در سال 2016 در رقابتی با نام Restaurant & Bar Design Awards دهمین رستوران برتر دنیا از نظر معماری معرفی شود .

این رستوران یک هنر معماری عالی ، در آغوش پارک وینا ، در اتریش و دارای جداول رنگارنگ و تزئین شده زیبا ، با طراحی استفاده از حداکثر میزان نور و انعکاس آن است.

در این رستوران شیک و مدرن می توانید انواع غذاهای اتریشی و البته سایر کشورهای اروپایی را میل کنید و از طعم غذا در کنار دکوراسیونی بی بدلیل لذت ببرید.

اساس ساخت این رستوران مدرن بهره گیری از نور خورشید و انعکاس تابش نور مهتاب در شب توسط آینه های متحرکی است که در اطراف آن بکار برده شده است.

به رستوران وارد شوید ، از میان آیینه ها عبور کنید ، که قسمت خوشمزه هنوز از راه نرسیده است .

برای ورود به رستوران از میان آیینه ها خواهید گذشت و سپس وارد فضایی لوکس با دکوراسیونی عالی و در خور توجه خواهید شد. 

رستوران اشتایرِرِک ( Steirereck ) | وین

تعجب نکنید ، این جا برای هر سلیقه ای جا هست ...

حتما بعد از گذشت از میان آیینه ها هنوز ذهنتان درگیر طراحی فضای آیینه ای رستوران است اما الان که وارد اشتایرِرِک شدید ، مطمعنا بیشتر تعجب خواهید کرد ...

این جا در قسمت های مختلف با دکورهای کاملا متفاوت نسبت به یکدیگر طراحی شده است به طوری  که می توانید با توجه به هر مناسبت و یا روحیه که آن روز دارید یک میز را انتخاب کنید .

اگر این یک شام عاشقانه است ، و یا این که یک شام کلاسیک یا حتی عادی فرق نمی کند ، یک میز با توجه به روحیات شما هست که پذیرای شما باشد .

حتی اگر دلتان هوای تازه می خواهد می توانید یک میز در محیط بیرونی رستوران انتخاب کنید که چشم اندازی زیبا و آرامش خاصی دارد ...

پس هر چه سریعتر میزتان را انتخاب کنید که هنوز بخش خوشمزه باقی است ...

تصاویری از قسمت های مختلف رستوران با چیدمان مختلف

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران استریک اتریش karnaval.ir11
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین

فضای پشتی رستوران که طراحی متفاوت و میز هایی در فضای آزاد دارد .

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین

و حالا وقت سفارش یک خوشمزه ی بی نظیر ...

 منو را بردارید و سفارش دهید .

اطمینان داشته باشید هر چه انتخاب کنید با بهترین مواد اولیه ، به بهترین شکل ممکن و با زیباترین طراحی برای شما آماده و سرو می شود .

اما قبل از این که به سراغ غذای اصلی بروید یک نان و پنیری نوش جان کنید ؛ البته نه آن نان و پنیری که در ذهن دارید ، گفتیم که این جا همه چیز خاص است ...

این یکی از ویژگی های این رستوران است که طیف وسیعی از انواع مختلف نان ها را ارائه می کند . می توانید یک قرص نان ترش بردارید به علاوه پنیر انتخابیتان از میان چیزی در حدود 150 نوع پنیر مختلف با طعم های متفاوت و یا یک رول بیکن و با هر طعمی که دلتان می خواهد ؛ این گزینه روی منوی شما حساب شده است.

نوش جان.

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
یک قرص نان انتخاب کنید

غذای اصلی | اصلی ترین بخش رستوران 

به سراغ اصل مطلب می رویم ؛ وقت غذای اصلی است .

اول مشخص کنید چه چیزی دوست دارید ؛ گوشت یا مرغ و یا ماهی ! 

چرا که منوی رستوران به قدری پربار و متنوع است که ممکن است شما را سرگردان کند ، پس اول مشخص کنید امروز چه چیزی دوست دارید نوش جان کنید .

می توانید از میان انواع بشقاب سبزیجات با سس هایی که ترکیبی آسیایی اروپایی دارند ، یا انواع گوشت که با بهترین مواد مزه دار شده اند و یا غذاهای دریایی با سبک و سیاق متفاوت سفارش دهید .

در میان همه ی این غذاها یک نکته ی مشترک وجود دارد و آن این که  طعم آنها را هرگز در جای دیگری نچشیده اید. 

در کنار کیفیت و زیبایی غذاها ، بدون شک رفتار پرسنل هم در منحصر به فرد بودن رستوران بی تاثیر نخواهد بود ، پرسنلی که به خوبی آموزش دیده اند و به بهترین شکل ممکن با میهمانان خود برخورد می کنند .

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
ببینید این غذا چه مراحلی را می گذراند تا به دست شما برسد

و حالا بخش شیرین | دسرها 

بعد از غذای اصلی وقت آن رسیده تا دسری سفارش دهید .

اصلی ترین دسر این رستوران شیرینی های کوچکی هستند که ترش مزه هستن ، چیری متفاوت با آن چه تا به حال امتحان کردید .

البته دسر های این رستوران آنچنان با شکل های خاص و بعضاً عجیب سرو می شوند که حتی دلتان نمی آید طراحی منحصر به فردشان را بهم بریزید . اما در هر صورت که باید خورده شوند .

پس چشمتان را روی طراحی خاصش ببندید و به مزه ی بی نظیرش فکر کنید ...

حتی دیدن تصاویر این دسرها هم می تواند خوشمزه باشد...

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین

کمی در مورد رستوران  اشتایرِرِک ( Steirereck ) بیشتر بدانیم ...

حالا که غذایتان را نوش جان کردید ، کمی بنشینید و باز به زیبایی های رستوران نگاه کنید و کمی بیشتر در مورد آن بدانید که چه شد ایده ی ساخت چنین رستورانی به ذهن صاحبان آن خطور کرد ، سرآشپز رستوران کیست و یا این که تاریخچه اش چیست و ...

 نگاه کلی به پشت پرده ی رستوران اشتایرِرِک ( Steirereck )

از تاسیس این رستوران چیزی در حدود 11 سال گذشته است. اما دستپخت سرآشپز جوانش بسیار در دنیا مطرح شده است.

این رستوران در محل یک ساختمان که فروشگاه لبنیاتی بوده است با معماری و دکوراسیون قرن ۲۰ ساخته شده است و اساس آشپزی در این رستوران مطابق با سلیقه سرآشپز آن ، ترکیب مزه ها و طعم های جدید با استفاده و الگو برداری از طبیعت است.

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
ببینید در این رستوران چه می گذرد

چگونگی تاسیس رستوران

آقای Heinz Reitbauer ( هاینز ریتبار ) و همسرش Margarethe مارگارت ) در سال ۱۹۷۰ تصمیم گرفتند که رستورانی خانوادگی را افتتاح کنند و تصمیمشان مبنی بر ساخت رستوران در کنار رودخانه #وین و در داخل پارک اشتاد را عملی سازند . در جایی که مد نظر آنها برای ساخت رستوران بود یک فروشگاه لبنیایی بزرگ قرار داشت. 

در سال ۱۹۹۶ برای عملی ساختن آرزوی دیرینه شان لبنیاتی را خریدند و شروع کردند به ساخت رستوران و همزمان بهترین سرآشپزهای اتریش و حتی دنیا را رصد می کردند تا بهترین ها را بیابند .

در سال ۲۰۰۵ رستوران شکل و شمایل فعلی خود را یافت و سرآشپزهایی از #لندن و اتریش به کار در رستوران دو ستاره آیینه ای پاسخ مثبت دادند . 

اساس شکل گیری رستوران بر حسب استفاده بهینه از نور آفتاب و مهتاب است که توسط آیینه هایی که در اطراف رستوران کار گذاری شده اند تامین می شود و انعکاس نور در این آیینه ها فضای رستوران را دو چندان جذاب و دلچسب می کند و باعث می شود از صرف غذا در این رستوران لذت بیشتری ببرید. 

تصویری مربوط به زمان جای گذاری آیینه ها 

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین

با زوج خوش فکر و صاحبان این رستوران آشنا شوید

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
هنر دستان این سرآشپز جوان را ببینید

در مورد طراحی و ساخت رستوران بدانید ...

شاید بتوان با قاطعیت واژه ی بنظیر و منحصر به فرد را در مورد طراحی آیینه ای شکل این رستوران به کار برد . چیزی که نمونه اش حداقل تا به امروز در هیچ جای دیگر یافت نمی شود .

می توان گفت قرار گیری این رستوران در میان یک فضای سبز و یک پارک به زیبایی آن بیشتر کمک کرده ، چرا که از دور به این مکان نگاه می کنی گمان می کنی که شبنم روی درختان نشسته است اما جلوتر که می آیی می بینی یک رستوران تو را صدا می زند .

هدف صاحبان و البته طراحان این مکان این بوده که مکانی طراحی کنند تا در عین خاص بودن ، لوکس بودن و بینظیر بودن ، آنقدر راحت و آرام باشد که میهمانان آن حس کنند در خانه ی خودشان نشسته اند و غذا نوش جان می کنند .

این که در رستوران اشتایرِرِک ( Steirereck ) می توان دکورها و فضای های مختلف را پیدا کرد ، هدف آن است که به هر سلیقه و روحیاتی پاسخ دهد .

تمام این فاکتورها و موارد بسیار دیگر همه با این هدف طراحی و ایجاد شدند که کسانی که به این رستوران می آیند ، از همه نظر آرامش به دست آورند ؛ چه از نظر بصری که برای این مورد طراحی خاص و چشم انداز زیبایش به رودخانه پیاده سازی شد و چه از نظر فکری و ...

و اما دست اندرکاران و طراحان این رستوران :

معماران : PPAG architects 

سرپرست پروژه : مانفرد کارل بوتز ( Manfred Karl Botz )

تیم پیاده سازی :  رولند باسیستا ( Roland Basista ) ، جیکوب دووراک ( Jakub Dvorak ) ، پاتریک هامر ( Patrick Hammer ) ، آنیکا هیلبرند ( Annika Hillebrand ) و...

مساحت پروژه : sqm 195

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین

سرآشپز رستوران

سرآشپز این رستوران Heinz Reitbauer است که به همراه همسرش Brigit runs در این رستوران مشغول بکارند. آنها متخصصین طبخ غذاهای اتریشی ، فرانسوی و ایتالیاتی هستند. حضور این دو در هر رستورانی یعنی طعم های جدید و دلچسبی که می توانید برای همیشه بخاطر بسپارید.

رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین
رستوران  اشتایرِرِک ؛ وین

و اطلاعات تکمیلی قبل از رفتن به رستوران

خب دیگر وقت آن رسیده که رستوران را ترک کنیم ولی قبل از آن باید هزینه ی شام امشب را پرداخت کنیم .

هزینه های رستوران از این قرارند :

برای صرف چهار بخش غذای خود ، شامل پیش غذا ، غذای اصلی ، دسر و نوشیدنی ، باید در حدود 70 یورو پرداخت خواهید کرد.

این از هزینه ها ، اگر از این رستوران خوشتان آمد و خواستید آن را به دیگران هم معرفی کنید حتما این اطلاعات را به آن ها بدهید :

ساعات کار رستوران 

این رستورن همه روز از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲:۳۰ و بعد از ظهر از ۶:۳۰ تا نیمه های شب باز است.

متوسط هزینه ها

بر اساس سفارشات گوناگون ، بررسی ها نشان می دهد که متوسط پرداخت در این رستوران در حدود ۱۰۰ یورو است.

آدرس : اتریش ، منطقه وینا ، خیابان همورکت ، شماره ۲a

Address : Am Heumarkt 2A, 1030 Wien, Austria

تلفن

۴۳ ۱ ۷۱۳ ۳۱ ۶۸+

وب سایت رستوران (اینجا)

دسترسی

می توانید از مترو استفاده کرد و در ایستگاه Stadtpark ( استادت پارک ) از قطار پیاده شوید ، زمانی که از مترو بیرون بیایید ، به راحتی می توانید این رستوران را پیدا کنید ، چرا که از دور  سازه ی آن کاملا مشخص است .

رستوران اشتایرِرِک ( Steirereck ) | وین

سخن آخر ...

دوستان چطور بود ؟ نظر شما در مورد این رستوران ، طراحی و نوع غذاهایش چه بود ؟ آیا تجربه ی رفتن به چنین رستوران هایی را دارید ؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.