karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، مسوولان کشور عربستان سعودی قوانین سخت گیرانه و جدیدی برای ورود زنان به این کشور و صدور ویزای گردشگری برای آنها وضع کردند. 

نمایندگان وزارت کشور و امور خارجه عربستان به همراه اعضای کمیسیون گردشگری و میراث ملی این کشور در جلسه ای، پیش نویس قوانین و مقررات ورود به عربستان را تنظیم و ارایه کردند. بر اساس این پیش نویس، زنان گردشگر زیر بیست و پنج سال برای این که بتوانند به این کشور سفر کنند باید حتما همراه یکی از اعضای خانواده باشند. زنان بالای بیست و پنج سال نیز برای گرفتن ویزای گردشگری این کشور حتما باید عضو گروه های گردشگری که مورد تایید آژانس های توریستی‌ست بشوند.

بر همین اساس آژانس های گردشگری خارجی نیز باید مجوزهای لازم را از نهادهای مسوول کشور خود دریافت کنند. آژانس ملی عربستان یا تور اپراتور پادشاهی نیز باید مجوز کمیسیون گردشگری و میراث ملی این کشور را داشته باشد. 

بر اساس پیش نویس قوانین جدید، ویزاهای گردشگری فقط زمانی صادر می شوند که تاریخ، مدت زمان اقامت و برنامه توریستی هر گردشگر به طور کامل و شفاف مشخص باشد. مطابق با این قانون، گردشگران باید به قوانین، سنت ها و رسوم محلی کشور عربستان احترام کامل بگذارند. 

در ادامه این قوانین نیز آمده است که اگر یک توریست برای مدت بیش از 24 ساعت گم شده باشد، راهنمای تور باید گم شدن وی را گزارش کند. همچنین اگر آژانس مسافرتی،‌ توری با صد مسافر یا بیشتر را پس از صدور ویزا لغو کند؛ این موضوع به وزارت کشور و وزارت امور خارجه عربستان گزارش می شود و فعالیت آژانس در در داخل خاک عربستان ممنوع خواهد شد. 

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حبیب

همه جای دنیا همینطوره. حتی اروپایی ها دختر مجرد نمیذارند تنهایی بره سفر. مگر اینکه در قالب آژانس های گردشگری. دخترای هموطن ما فکر می کنند که فقط ایران یا کشورهای اسلامی اینطورند.خیر.

آنا

شما برای این صحبتتون که اروپایی ها نمیذارن دختر مجرد تنها بره سفر منبعی هم دارید؟

30 دی 1396

انتشار:28 دی 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

حسین

  اینها تفاوت فرهنگی یا مذهبی هست  مسخره نیست و به مرور از حالت ارزش به هنجار تبدیل میشود  

انتشار:28 دی 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

کیانا

سلاااااام مرسی کارناوال که ادبیاتت نژادپرستانه نیست
راستی اون ساعته چیه بالای سایت؟

انتشار:25 دی 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.