karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، ابراهیم پورفرج -رییس جامعه تورگردانان ایران- بر ضرورت هر چه سریعتر کردن حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت به خاطر دریافت این مالیات شرکت های خارجی ما را به کلاهبرداری، سو استفاده از قوانین دولتی و باج گیری متهم می کنند. 

آقای پور فرج این سخنان را در همایشی در هتل اوین بیان کرد و از مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست تا معضل مالیات بر ارزش افزوده در صنعت گردشگری را هر چه سریع تر حل کنند:‌

 شرکت‌های خارجی نسبت به این پول اضافه که همزمان باید به هتل، رستوران و آژانس‌های ایرانی بدهند شاکی هستند و ما را به کلاهبرداری و سو استفاده از قوانین دولتی متهم می‌کنند. یکی از شرکت‌های بزرگ آلمانی که ۲۴ سال است به ایران گردشگر می‌فرستد، اخطار داده اگر این روش ادامه پیدا کند ایران را از برنامه سفر خود حذف خواهد کرد، چون معتقد است ما از آن‌ها باج می‌گیریم.

وی در ادامه به وضعیت شرکت های وارد کننده گردشگری و تعطیلی آن ها اشاره کرد و گفت:‌

 اگر راه حلی پیدا نشود، ما هم مثل دیگران مسیر ترکیه و دبی را چارتر می‌کنیم و دیگر گردشگر نمی‌آوریم. اگر وارد آن خط شویم دیگر برنمی‌گردیم.

رییس جامعه تورگردانان ایران سپس اظهار کرد:

بخش خصوصی به کمک دولت نیاز دارد. بخش دولتی تا به حال خیلی حرف زده است، ولی ما به کمک عملی آن‌ها بیشتر از حرف‌های‌شان احتیاج داریم. می‌خواهیم گرفتاری و نیازهای ما را برطرف کنند. باور داریم اگر بخش دانشگاهی، خصوصی و دولت در کنار یکدیگر قرار گیرند مثلث مقدسی برای توسعه گردشگری در کشور شکل می‌گیرد.

وی از عدم همراهی سازمان ها و نهادهای مختلف با بخش خصوصی نیز گلایه کرد و گفت:‌

بخش خصوصی در چند دهه اخیر هیچ وقت روبه‌روی دولت قرار نگرفته، بلکه در کنار آن بوده است، ولی متاسفانه شاهدیم که همه اختیارها در گردشگری متمرکز در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست و سازمان‌ها، وزارتخانه ها و نهادهای بسیاری در آن نقش دارند. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فقط هماهنگ‌ کننده است. لازم است تمام سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها برای رسیدن به هدف توسعه، هماهنگ با یکدیگر وظایف خود را به جا آورند.

ابراهیم پورفرج

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.