karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 اسفند 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همزمان با سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به کشور عراق، در توافقی مقرر شد صدور ویزا برای زائران ایرانی و عراقی از اواسط فروردین 98 رایگان شود. 

در همین زمینه، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی مجازی خود در مطلبی با عنوان "رهاورد سفر رئیس جمهور به عراق" اعلام کرد: 

با توافق ایران و عراق، صدور ویزا برای زائران و گردشگران ایرانی و عراقی از سوی هر دو کشور، از اواسط فروردین 98 رایگان شد. 

محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران نیز در ارتباط تصویری از بغداد با برنامه گفتگوی ویژه خبری در همین زمینه گفت: 

پیشنهاد ما برای تسهیل روابط بین دو کشور، لغو روادید دو طرف است، اما آنها محدودیت‌هایی داشتند و پیشنهاد طرف عراق این بود که این کار در مرحله دیگری انجام شود. بر این اساس با توجه به اینکه در مجموع حدود ۶ و نیم تا ۷ میلیون اتباع دو کشور به کشور‌های هم سفر می‌کنند پیشنهاد دوم را مطرح کردیم. سفارت خانه دو طرف تا چند ماه قبل حدود ۴۰ دلار برای ویزا دریافت می‌کردند و اخیرا این رقم به ۵۱ دلار افزایش یافت و پیشنهاد ما این بود که ایران آمادگی دارد روادید را به صورت رایگان به مردم عراق دهد و در مقابل​، نخست وزیر عراق هم اعلام کرد که اگر شما روادید را رایگان صادر کنید ما هم آن را برای اتباع شما رایگان انجام می‌ دهیم. 

وی در ادامه افزود:

در نتیجه مردم برای اخذ روادید طبق روال گذشته به سفارتخانه‌ها مراجعه می‌کنند، اما پولی برای اخذ روادید نمی‌پردازند و این موضوع، سفر اتباع دو طرف را تسهیل می‌کند، اما برای تجار و صاحبان صنایع توافق کردیم که روادید چند بار ورود داده شود.

ویزای ایران و عراق

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.